Pärjääkö 900 eurolla kuussa?
Äiti ja lapsi kyseessä ja asuminen on jo maksettu, joten tuo 900 jää ruokaan yms. elämiseen. Hoitomaksuun menee tietty se 200 euroa, joten 700 euroa jää sitten muuhun.
Kommentit (13)
Tällä hetkellä vuokran jälkeen jää muihin laskuihin ja elämiseen n. 500e/kk. Pieni autokin meillä on eli vakuutuksiinkin menee n. 110 e joka kolmas kuukausi, mutta silti on aina ruokaa kaapissa ja molemmat siististi puettuja. Eli vaikka rahaa tulee vähän, niin kyllä sillä pärjää :)
Meitä on viisi perheessä ja käteen tulee kuukaudessa 1500e ja tuossa on lapsilisät myös. Vuokra pois niin jäljelle jää 1000e, josta pitää maksaa kaikki ja myös päivähoitomaksua 120 euroa.
Mies pienipalkkaisesta työssä ja minä opiskelen. Opintolainaan pitää välillä turvautua.
Mutta jos tulot ovat noin pienet, niin miksi hoitomaksua menee täydet 200 euroa?
Tuo vuokra on aivan järjetön, mutta aion etsiä omaa asuntoa mahdollisimman pian; tosin ei nuo asumiskustannukset tuosta laske sittenkään.
ap
mä maksan asumisen ja muut kulut 1060e/kk tuloilla
Mulla on viimeisen vuoden ajan jäänyt rahaa asumismenojen jälkeen käyttöön 250e (sis lapsilisän), on tietty edellyttänyt menojen karsimista minimiin (ei lehtiä, kiinteähintainen puhelinliittymä, ei muuta kuin PAKOLLISET vaateostokset). Ankeeta välillä, mutta mulla tilapäistä (hoitovapaa) niinkuin ilm. sullakin (jos kerran aiot luopua raivokalliista asunnostasi), tilapäisesti sitä vaikka seisoo päällänsä :)
Asuinalue järkky kallis, mutta lapsella hyvät kaverit, hoitopaikka ja kaikki täällä ja mun duuni suht lähellä, joten en haluis siksi muuttaa alueelta. Mutta kiva kuulla, että pienemmilläkin summilla tulee toimeen. Karsimistahan se vaatii menoista ja suunnittelua. Hieman vaikeaa näin aluksi, kun on tottunut leveään elämään.
ap
jos teitä on vain kaksi, tarvitsetteko kolmiota isompaa. Kolmioita saa Helsingistäkin 700 eurolla kuussa.
Laskitko asumiseen veden, sähkön?
kun kuitenkin on maksettavana ruuan lisäksi:
-tv-lupa
-puhelin, netti
-mahdolliset vakuutukset
-lainat, osamaksut?
-terveydenhoitomenot
vai missä?!?
onhan siinäkin vieressä halvempi Punavuori. Kulosaaren lähellä on halvempi Herttoniemi, Munkkiniemen vieressä Munkkivuori ja Tammisalon vieressä Laajasalo jne..
Kuten sanoin aluetta en voi vaihtaa, koska en halua, että lapsella vaihtuu hoitopaikka. Lainoja eikä osamaksujuttuja ole, joten niitä ei tule maksettaviksi. Vakuutukset ja sen sellaiset kylläkin.
ap
Meille jää aina 500e koko kuuksi, josta usein menee pari laskuakin.