Voisiko 2v5kk ikäisen jättää 9:n päivän ajaksi turvalliseen mummolaan hoitoon?
Lapsi tuntee isovanhempansa hyvin ja saa siellä hyvän hoidon..Itseäni vaan vähän arveluttaa! Olemme lähdössä kaukolomalle, ja lento olisi itsessään jo jotan 20h..En oikein tiedä nauttiiko tuon ikäinen tuosta matkastakaan, plus että meillä vanhemmilla olisi varmasti loistava reissu ilman lasta (ehtii nähdä enemmän ja ei ole aikatauluja). Toki ikävöisin kovasti..
Mitä olette mieltä? Lapsi mukaan vai ei?
Kommentit (28)
hyvästelemään syöpää sairastaneen isäni, ja olemaan hänen vierellään hänen viimeisinä hetkinään.
Olisin toki voinut ottaa vauvan mukaan, mutta matka olisi ollut hänelle ihan liian rankka. Lapsen isästä erosin jo raskaana ollessani.
Oli minulla kova ikävä lastani, mutta tiesin näkeväni hänet kun tulen kotiin. Isääni en olisi nähnyt enää ikinä.
Vierailija:
hyvästelemään syöpää sairastaneen isäni, ja olemaan hänen vierellään hänen viimeisinä hetkinään.
Olisin toki voinut ottaa vauvan mukaan, mutta matka olisi ollut hänelle ihan liian rankka. Lapsen isästä erosin jo raskaana ollessani.
Oli minulla kova ikävä lastani, mutta tiesin näkeväni hänet kun tulen kotiin. Isääni en olisi nähnyt enää ikinä.
Noin pienen kanssa on helppo matkustaa. Ei matka ole vauvalle rankka, hän voisi nukkua liinassa, ottaa välillä maitoa. Ei noin pieni vielä vaadi muuta kuin äidin syliä.
tuo on juuri sellainen esimerkki, että kuinka moni vauva/lapsi todellisuudessa joutuu olemaan erossa vanhemmistaan ilman sen suurempia taumoja. elämä on sellaista.
Läheiset välit molempiin. Mutta ei ole kyllä kokemuksia.
Enkä pidä itseäni minään supermammana ja olen antanut lapseni yön yli hoitoon jo vauvana ja useamman kerran, mutta vain yhdeksi yöksi kerrallaan. Mutta 9 yötä on noin pienelle kovin pitkä aika.
Olin juuri itse kaukomatkalla 1v 7 kk -ikäisen kanssa ja ihan hyvin meni jopa ne pelätyt yli 10 tunnin lennotkin. Ottakaa muksu mukaan vaan, meidän lapsemme ainakin nautti matkasta aivan silmin nähden. Ei nyt varsinaisesti niistä lennoista, mutta eihän niistä kukaan aikuinenkaan nauti.
Olen edellisten vastaajien kanssa samoilla linjoilla siinä, että 3-4 yötä olisi tuonikäiselle ehdoton maksimi. Oma maksimini on tällä hetkellä vielä 2 yötä.
olosuhteiden pakosta (ei matka tms.) ja oli se tosi pitkä aika, vaikka paikka ja hoitajat olivat tuttuja ja rakkaita. Hirveä ikävä oli äidillä ja lapsi ihan ujosteli, kun vihdoin nähtiin. Sillä lailla ei ollut ikävöinyt, että olisi itkenyt tai muuta, mutta en varmaan raaskisi lomamatkan takia jättää. Viikko olisi maksimi mulle.
Ekan kerran oli puolitoista vuotias kun oli äidilläni 5 päivää. Opiskelin ja tein sairaalaharjoittelua ja hoitoajat olisi olleet tosi kurjat sen ikäiselle. Sen jälkeen on ollut aina ajoittain lomalla ja minä ihan kotosalla/töissä/opiskeluissa, eli ei ole ollut " pakottavaa" tarvetta edesa viedä lasta hoitoon.
Myös nyt 3v tyttö on lomaillut isoveljen kanssa mummolassa ja hyvin sujunut.
Tämä palsta on huono foorumi tällaiselle kysymykselle. Juttele asiasta vaikka neuvolassa, saat asiallisempaa kommenttia.
Se on niin fakta kuin fakta olla voi. Tuntuu vähän, että ap on jo päättänyt matkustaa ilman lasta, mutta hakee vielä hyväksyntää muilta. Minä en ainakaan jättäisi meidän saman ikäistä noin pitkäksi aikaa mummolaan, vaikka erittäin läheiset välit onkin. 3-4 yötä on maksimi, mitä voisin edes ajatella ja sen takia tehdään miehen kanssa pelkästään Euroopan matkoja kahdestaan. Pidemmille lapsi lähtee ilman muuta mukaan.