Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni on tosi kiva välillä juoda alkoholia työrupeaman jälkeen mutta alkaa sitten ahdistamaan helkkaristi. Onko tuohon mitään keinoa?

Vierailija
31.07.2024 |

Siis että voisi jatkaa juomista välillä mutta saisi ahdistuksen jotenkin kuriin? 

Toissa iltana join pari pulloa valkkaria kun pääsin vapaille. Tänään ahdistaa ihan saamaristi. 

Tämä on nykyään aina enkä edes töpeksi. Niin kiva juoda joskus mutta ilmeisesti aivokemiat ei vaan nykyään kestä. :(

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tissuttelen jatkuvaan tylsyyden tunteeseen joka lapsesta asti seurannut lähes kaikessa tekemisessä. Elämä useimmiten on kuolettavan tylsää. En todellakaan jaksa istua paikoillani sohvalla katsomassa netflix tai lukemassa kirjaa. Usein tulee kyllä ulkoiltua ja liikuntaa harrastettua.

Ei mua kuitenkaan juuri koskaan alkoholi ole ahdistanut. Enemmän mua ahdistaa tylsyys ja hiljaisuus.

T. ADHD mies 

Vierailija
22/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sitten jos elämässä olisi kaikki suht ok niin ehkä alkoholi ei vaikuttaisi näin. Kuitenkin muutenkin mielessä on kaikenlaista niin sitten kaikki oikein yltyy krapulassa. Ap 

Se ahdistus kyllä iskee juomisen jälkeen ihan missä tahansa elämäntilanteessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus on eräänlainen aivojen ylikuormittuneisuustila, jossa ihmisen toimintakyky alenee ja ajatukset saattavat olla kaoottisia.  Tätä tapahtuu kaikille ihmisille, mutta jos ahdistuneisuus on lähes jokapäiväistä, on kyseessä aivojen häiriötila. Sitä ei pysty hoitamaan muuten kuin lääkkeillä saadakseen "asetukset" taas normaaleiksi.   

Ap:n tapauksessa kyllä pitäisi ensin kokeilla juomisen lopettamista ennen kuin alkaa juomisesta johtuvaan ahdistukseen vielä lääkkeitäkin käyttämään.

Vierailija
24/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pullollista viiniä on varsin paljon kerralla. Mene työrupeaman jälkeen pitkälle kävelylenkille ja suihkuun ja syö jotain hyvää ruokaa. Sen jälkeen et ehkä kaipaaa alkoholinollausta, tai pienempikin määrä tuo kivan olon. Näillä avuin ahdistut  vähemmän.

Vierailija
25/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla noin tietämätön, että alkoholi on deppresantti ja osalla ihmisistä vaikuttaa aivokemioihin. Se aiheuttaa ahdistuksen ja masennuksen liikaa nautittuna. Sinuna miettisin miksi pitää nollata työrupeama? Onko kenties väärä työ tai liian raskasta muuten? Normaali ihminen keksii muita keinoja. Netistä löytyy testejä, joita voi tehdä ja seurata omaa alkoholin kulutusta, meneekö se oma käyttö yli vai onko riski kuluttamista, tämän jälkeen alkaa ilmetä ongelmia.

Alkoholi ahdistaa vasta sitten kun ei saata juoda. Se on ainoa vaikuttava aine jota saa laillisesti ilman reseptiä niin siksi sitä käytetään ahdistukseen, masennuksen vitutukseen jne. Lääkäriltä avun saaminen on tuurista kiinni. Joku lääkäri voi auttaa suurin osa ei auta kirjoittavat vain jotain hyödytöntä lääkettä josta ei saa kuin haitallisia sivuvaikutuksia. En yhtään ihmettele kun moni juo tai vetää laittomia aineita. Kun ei muuten kestä niin jotain on pakko ottaa.

Vierailija
26/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pulloa valkkaria illassa kuulostaa jo alkoholismilta. 

Vierailija
27/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari pulloa valkkaria illassa kuulostaa jo alkoholismilta. 

Voi olla mutta alkoholismissa ei ole sinänsä mitään pahaa. Sehän on laillista niin sitä voi mainostaa että juo alkoholia niin on hauskempaa. Krapulatkin on helppo välttää juomalla lisää.

Vierailija
28/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatko juoda vai olla kännissä? Koska jos pidät siitä lasi kädessä istumisesta, niin vaihda johonkin toiseen juomaan. Jos taas kyse on kännäämisestä, niin mieti miksi haluat olla kännissä? Ja vaihda ehkä sitten johonkin toiseen juomaan. En ymmärrä kyllä miksi joku joisi useita pulloja valkoviiniä. Se kun aiheuttaa pidemmän päälle pysyvää käsien tärinää, jos sitä juo usein.

Vierailija
29/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla noin tietämätön, että alkoholi on deppresantti ja osalla ihmisistä vaikuttaa aivokemioihin. Se aiheuttaa ahdistuksen ja masennuksen liikaa nautittuna. Sinuna miettisin miksi pitää nollata työrupeama? Onko kenties väärä työ tai liian raskasta muuten? Normaali ihminen keksii muita keinoja. Netistä löytyy testejä, joita voi tehdä ja seurata omaa alkoholin kulutusta, meneekö se oma käyttö yli vai onko riski kuluttamista, tämän jälkeen alkaa ilmetä ongelmia.

Alkoholi ahdistaa vasta sitten kun ei saata juoda. Se on ainoa vaikuttava aine jota saa laillisesti ilman reseptiä niin siksi sitä käytetään ahdistukseen, masennuksen vitutukseen jne. Lääkäriltä avun saaminen on tuurista kiinni. Joku lääkäri voi auttaa suurin osa ei auta kirjoittavat vain jotain hyödytöntä lääkettä josta ei saa kuin haitallisia sivuvaikutuksia. En yhtään ihmettele kun mo

Ei sitten ole tullut mieleen itse yrittää ratkaista tätä asiaa jollain muilla keinoin? Miljoonat ihmiset elävät paljon pahemmissa olosuhteissa ja kykenevät silti olemaan juomatta, Jos joku selittää, että ahdistaa kun ei saa juoda, niin se kertoo kyllä kaiken. Ahdistaa kun en saa nyppiä hiuksiaan päästä. Ahdista kun en saa juosta ulkona alasti. Ahdistaa, kun en voi lyödä koiraani. Jos joku sanoisi noita asioita, muut sanoisi ettei kaikki ole kunnossa ja lopeta tuo käytös.  Sinulla on alkoholiongelma, mutta ei se, että et saa juotua. Vaan se, että sinun on juotava, jotta ei ahdistaisi. Se on se ongelma. Suosittelisin ihan oikeasti vaihtamaan sen juoman vaikka limsaan tai appelsiinimehuun. Elimistö kyllä tottuu vähitellen elämään ilman alkoholia.

Vierailija
30/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kysymys sinulle, minulle ja muille päihteiden käyttäjille on oikeasti se, että mitä pakenee Mitä haluaa paeta päihteen avulla.

Ei ole helppo vastattava.

Vierailija
31/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea kysymys sinulle, minulle ja muille päihteiden käyttäjille on oikeasti se, että mitä pakenee Mitä haluaa paeta päihteen avulla.

Jätkä 52 vuotta

Älä viitsi. Etkö yhtään kuluneempaa ja tyhmempää klishettä enää muistanut: "Jos ihminen juo, hän pakenee sitä sun tätä..."

Tuo on ulosteenjauhantaa, etkä varmaan edes itse usko tuohon fuulaan.

Ihminen ottaa huikkaa koska se on hauskaa - ainakin alkuunsa. Huikka ja tupakka ovat nautintoaineita: niitä otetaan nautinnon vuoksi, siksi että ne tekevät hyvän ja hauskan olon. Tosin, jos se juominen menee liialliseksi, se alkaa aiheuttaa kärsimystä kuten nyt Ap:lla on käynyt: hän ei "pakene" yhtikäs mitään, hän juo ilokseen, mutta hän ei osaa (enää?) ottaa sopivasti eikä kohtuullisesti. Tuollainen määrä kuin 2 ploa viiniä illassa on liikaa miehellekin, esim. minä tulen tuollaisesta määrästä kovaan ja onnettomaan krapulaan, ja jos Ap on nainen, niin huh huh: nuo huonot olot ovat tuollaisesta määrästä ihan vain luonnollista seurausta, eivätkä mitään "pakenemista".

Tuo "pakeneminen" on varmaankin hyvin suomalainen opinkappale: minulla tulee siitä heti mieleen esim. Kalle Päätalolainen ruikutus- ja valitusromantiikka ynnä kurjuudella rehvastelu, sekä esim. Irwinin laulut joissa on aina sorrettu ja itkuinen suomalainen, ja että näiden herrojen tekstien traagiset hahmot "pakenevat" viinaan kurjaa elämäänsä.

Kaikissa kristinuskoisissa maissa on alkoholisteja, mutta luuletteko, että esim. saksalainen, italialainen tai vaikkapa chileläinen päihdeneuvoja (joko ammatillinen tai ihan vain amatööri kuten tässä palstakeskustelussa) sanoo alkkikselle:

"Sä juot ku susta tuntuu tosi pahalta ja sä haluut paeta, ja sä voit kuule milloin tahansa soittaa mulle ja jutella mun kanss' jos sua ahdistaa ihan miäälettömästi ja jos sust tuntuu siltä ett' sä haluaisit taas paeta..."

Esim. minä otan vodkakulauksia muutaman kpleen aina kun haluan, ja kun menee hyvin, ja kun olen hyvällä tuulella. Joskus otan whiskey'ä ja kuuntelen samalla Youtubesta mm. ZZ Topia, The Animalsia, Motorheadia ja Deep Purplea.

Jos tuo "pakeneminen" on totta joidenkin harvinaislaatuisten ynnä henkisesti sairaiden poikkeusyksilöiden kohdalla, kyse on silti erittäin marginaalisesta ilmiöstä.

Yllä kirjoittaneesta pakenemisopinkappaleesta vielä tämän verran:

Ai kuinka suloista kärsimysromantiikkaa!

Vierailija
32/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuutta niillä paetaan. Kun todellisuus on paskaa niin kaikki mikä pyyhkii sen pois kelpaa. Joillakin se aine on alkoholi ja joillakin se on jokin muu aine. Ihmettelen kun nytkin juon vain kahvia. Tekisi mieli vetää viinaa ja pillereitä mieluiten liikaa. Vähintään taju pois eikä haittaa jos menee henki. Eniten v kaikki.

Vierailija
33/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat sanoneet erään kasvin polttamisen olevan tähän tarkoitukseen parempi aine, mutta sen suositteleminen olisi rikos, joten en sitä tee.

Vierailija
34/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat sanoneet erään kasvin polttamisen olevan tähän tarkoitukseen parempi aine, mutta sen suositteleminen olisi rikos, joten en sitä tee.

Suurimmassa osassa pohjoisamerikkaa laillista ja sallitua yli 20 euroopan maassa. Suomessa se on rikos tarkalleen mukarikos jolla ei ole uhria. Eihän se nyt käy suomessa että ihminen helpottaisi oloaan kannabiksella josta on vähiten haittoja kaikista aineista. Vain ryyppääminen on sallittua suomessa.

Vierailija
35/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon samaa kuin muutkin: älä juo. Sen sijaan sen työrupeaman jälkeen otat jonkun alkoholittoman juoman, lempiohjelma siihen kaveriksi tai mitä ikinä teetkään silloin kun joisit alkoholia. Vaihdat vaan sen juoman holittomaan.

Pidän itse joskus kuukausien taukoja juomisesta ja aika pian siihen tottuu ja saa nautintoa siitä holittomasta juomasta kun tietää että nyt alkaa vapaat ja voi olla vaan rennosti. Ja ihan parhaimmalta tuntuu sitten seuraavana päivänä, se tyytyväisyys ja hyvän olon tunne kun ei juonikkaan edellisenä päivänä ja voi jo heti aamusta tehdä mitä vaan.

Sulla ei selkeästi ole ollut ahdistusta.

Vierailija
36/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuutta niillä paetaan. Kun todellisuus on paskaa niin kaikki mikä pyyhkii sen pois kelpaa. Joillakin se aine on alkoholi ja joillakin se on jokin muu aine. Ihmettelen kun nytkin juon vain kahvia. Tekisi mieli vetää viinaa ja pillereitä mieluiten liikaa. Vähintään taju pois eikä haittaa jos menee henki. Eniten v kaikki.

Voihan sitä todellisuudeksikin kutsua, mutta kyse on oikeasti siitä että ihmisen olotila on ylikuormittunut.  Pää menee tilttiin.

Vierailija
37/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo vähemmän kun juot. Tai älä lopeta kuin seinään, vaan ota vähemmän seuraavina päivinä. Lääkkeistä bentsot auttaa. Tai tee kuin minä: hyväksy ahdistus ja anna sen tulla, olla ja mennä. Ei se kaada maailmaa, kun tietää mistä se johtuu ja että se menee kyllä ohi. 

Niin. On minulla bentsoja reseptillä purkki. Sain pari purkkia kun oli vaikea kriisi meneillään. Mutta en viitsi niitä alkoholin vuoksi käyttää enkä halua riippuvuutta niistä. Eikä tiedä sitten jos tulee elämässä jotain että niitä oikeasti tarvitsisi niin säästän sitä yhtä purkkia vielä, en ole edes hakenut apteekista sitä.

No, ehkä tää vaan täytyy aina kestää mutta on kyllä jo pitkään ollut hankalaa juoda kun seuraavana päivänä ei jaksa eikä kiinnosta mikään, sitten vielä ahdistuskin kestää 2-4 päivää. Ap 

Parempi olla vain alkoholisti. Sekakäyttäjät on noloja. 

Outo ongelma kun alkoholia ei ole pakko juoda?

Vierailija
38/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeiillut terapiaa ahdistukseen? Pärjäisit ehkä kokonaan ilman alkoholia.

Vierailija
39/39 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo vähemmän kun juot. Tai älä lopeta kuin seinään, vaan ota vähemmän seuraavina päivinä. Lääkkeistä bentsot auttaa. Tai tee kuin minä: hyväksy ahdistus ja anna sen tulla, olla ja mennä. Ei se kaada maailmaa, kun tietää mistä se johtuu ja että se menee kyllä ohi. 

Niin. On minulla bentsoja reseptillä purkki. Sain pari purkkia kun oli vaikea kriisi meneillään. Mutta en viitsi niitä alkoholin vuoksi käyttää enkä halua riippuvuutta niistä. Eikä tiedä sitten jos tulee elämässä jotain että niitä oikeasti tarvitsisi niin säästän sitä yhtä purkkia vielä, en ole edes hakenut apteekista sitä.

No, ehkä tää vaan täytyy aina kestää mutta on kyllä jo pitkään ollut hankalaa juoda kun seuraavana päivänä ei jaksa eikä kiinnosta mikään, sitten vielä ahdistuskin kestää 2-4 päivää. Ap 

Myy mulle. Vaihda viinapulloon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi