Omakotitaloasuja, Millainen sähkösopimus sulla on juuri nyt?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole sähkösopimusta.
Eli sinulla ei ole ollenkaan sähköjä? Paitsi ehkä paneelit?
Kiinteähintainen sähkösopimus, reilu 300 m2, lämmitys maalämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sähkösopimusta minulla. Talon katolla on aurinkopanelit ja niillä toimii jääkaappi,tv,valot ja voi ladata puhelinta.
Kahdessa paikassa pörssisähkö. Ilman kk perusmaksua vielä marraskuulle. Sitten jatkuu perusmaksu 4,90€/kk jos joku muu ei tarjoa ilman kk maksua
Pörssisähkö, 250m2 okt, suora sähkölämmitys. Edelleen vuositasolla halvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sähkösopimusta minulla. Talon katolla on aurinkopanelit ja niillä toimii jääkaappi,tv,valot ja voi ladata puhelinta.
Millä toimivat talvella?
Kiinteä määräaikainen ilman kulutusvaikutusta. Suora sähkölämmitys. En halua tarkkailla hintoja pätkääkään enkä voi ajastaa lämmityksiä. Yksi talvi pörssisähköä riitti. Liikaa stressiä, ei sovi minulle. En halua minkäänlaista pörssisidonnaisuutta, siksi en halua edes kulutusvaikutusta.
8,49 cent/ kwh. Noin 120m2 suora sähkö. Halutaan, että voi toimia kyttäämättä sähkön hintoja. Aiempi oli 6,5 cent/kwh.
Mulla on joku viherekstraluomuympäristösähkö, joka on siis kallein mahdollinen, tällä hetkellä kaksi kertaa saman firman määräaikaisen sopimuksen hintainen. Olen jo pitkä aikaa suunnitellut sen vaihtamista ihan mihin tahansa, mutta en ole saanut selvitettyä, mihin kannattaisi vaihtaa.
Talo on 2000-luvun alusta, lämmitettäviä neliöitä on 300. Sähkölämmitys on käytössä vain silloin kun ei olle itse kotona, mikä viime vuoden ajan on töiden takia ollut aika usein.
Just eilen jatkettiin vuodella kiinteää sähkösopimusta. 170 neliöinen omakotitalo, jossa kaukolämpö ja yksi ilmalämpöpumppu. Sauna lämpiää puilla.
Pörssi tietenkin. Tän vuoden keskihinta noin 6 senttiä tällä hetkellä. Eikä ole mitään ajastimia halvoille tunneille.
Kiinteä, kaksi taloa. Toisessa talossa öljylämmitys ja puu ja toisessa sähkö ja puu.
Talot 130 neliötä ja 100 neliötä.lämminkausi asutaan sähköl. Talossa ja kylmä kausi öljyl.
Todella pienet sähkökulut.
Pörssi, 160m2 ok-talo, ei suora sähkölämmitys.
Juuri uusin ja otin 24 kuukauden määräaikaisen hintaan apaut 8,6e/kwh. Maalämpötalo, noin 160 neliötä ja sähkönkulutuis 10.000 kwh/ vuosi.
Laskin muuten mitä edellinen 12 kuukautta olisi maksanut minulle pörssisähkönä katsomalla kuukauden kulutuksen ja sähkön keskihinnan kuukausittain. Pörssisähkö olisi maksanut yhteensä 972e ja tekemäni kiinteähintainen 963e. Jos olisin tehnyt laskelman tunnin tarkkudella, tai oikeastaan 15 minuutin, niin pörssisähkö olisi osoittautunut varmasti vielä huomattavasti kalliimmaksi.
Kiinteä 8,30snt/kWh ja n.4e/kk perusmaksu. Puulämmitys, ilp kaverina, en jaksa kytätä sähkön kulutusta koska sitä ei juurikaan kulu. Talvisin 17-25kwh/pvä jos pakkasta alle -25 astetta ja suurin osa siitä tulee puhtaasti ilpin käytöstä.
Pörssi, 120m2, kaukolämpö, yksin asun, syyskuussa sähkö maksoi noin 5,5snt/kWh minun käytöllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja talvella ei toimi edes valot.