Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömät ei ala harrastamaan urheilua?

Vierailija
31.07.2024 |

Suomi saisi mitaleita roppakaupalla olympialaisissa jos työttömät alkaisi harrastamaan urheilua. 

Yleisurheilun harrastaminen on lähes ilmaista joten työttömilläkin on siihen varaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksimies..miksi et kehota myös eläkeläisiä huippu-urheilua harrastamaan? Näin kahdeksankymppisenä, jos heti aloittaisin vaikkapa olymppiatason hiihtoharrastuksen niin jo talvella voittaisin norjalaiset järvisilläni. Se on saletti.

Vierailija
22/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

haista  v i t t u

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan jääkiekkoa ja olen odottanut kutsua jo 23 vuotta Florida Panthersiin. 

Vierailija
24/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanpoiminta parasta liikuntaa. Mustikasta saa 50-80€/sanko kun myy. Kohta alkaa puolukkakausi ja silloin tulee rahaa kun nopea poimia! Ajattelet, että jokainen marja on 5senttinen mikä siellä kimmeltää 🤑

Vierailija
25/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuramaksut, kisamatkat, kilpailulisenssit ym ovat jo niin kalliita, että ei niitä työttömän tuilla makseta, ellei ole hyvä ansiosidonnainen. Urheilu harrastuksenakaan ei ole pienituloisille helppoa.

Taas samaa ruikutusta,huoltajana olen kerännyt sponssirahaa harrasteseurallekkin,joten käyppä toimeen.

Vierailija
26/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas idootin aivotuksia, oliko muita näin järisyttäviä ideoita, vai oliko taas keksiä työttömiä mollaavaa tekstiä?

Vierailija
27/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuramaksut, kisamatkat, kilpailulisenssit ym ovat jo niin kalliita, että ei niitä työttömän tuilla makseta, ellei ole hyvä ansiosidonnainen. Urheilu harrastuksenakaan ei ole pienituloisille helppoa.

Taas samaa ruikutusta,huoltajana olen kerännyt sponssirahaa harrasteseurallekkin,joten käyppä toimeen.

Kyllä osaat ainakin pas..lässyttää. ei se noin mene, otappa asioista oikeesti selvää,!

Vierailija
28/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää alkaa selittämään syitä miksi jotkut ihmiset eivät harrasta himoliikuntaa. Ettekö voi itse ajatella joskus vähän. Mahdollisia syitä.

-On rajoitteita tai sairauksia ihmisillä. Joillakin lääke. Kiputila tai kohtaus tulee helposti.

-Osa liikkui nuorempana salilla, mutta se maksoi liikaa. Ehkä nyt kävelee tai tekee muuta?

-Osa liikkuu.

-Rahan puute, ravinnon puute, vaatteiden ja kenkien puute. On monta vuodenaikaa. 

-Sopivien ympäristöjen puute ja raikkaan ilman puutetta alueella. Paljon autoja.

-Kiusattu, painostettu. Muut hoidettavat asiat vievät aikaa ja voimia?

-Ei läheistä apuna. Joku voi olla huolestunut koko ajan taloudestaan ja tilanteestaan. Osa voi kärsiä psykologisesti köyhyydestä ja fyysisesti. Köyhyys on luotua, jätetty ilman. Ei kaikille ole uraa ihan äkkiä saatavilla tai osa ei enää pysty.

-Säätila, liukkaus, vilkas alue, jyrinää, rekkoja, ilmansaasteita, ihmisiä massana, se voi vähentää intoa. Hajuja, sotkettu ympäristö, hyttysiä, pystymetsää, ei yksityisyyttä, paljon sähkölautoja /pyöriä /koiria /ihmisiä tulee vastaan /huoltoautoja /autoja - se tuntuu joillekin ehkä selviytymiseltä käydä kierrokset lenkillä(?), kerrostalossa ei voi tampata lattiaa kovin paljoa.

-Muut syyt. Ehkä sanovat itse mikä haittaa liikkumista.

-Nivelkivut ja lihasongelmat. Kun tulee ikää, tulee muutoksia hieman. Joillakin voi nuorena olla jo, vaikka liikkuu. Hormonitkin vaikuttavat ja kaikki. Vitamiinien saanti, ruokien laatu.

Vierailija
29/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapistooli on olympia-laji ja Suomi maksaa mitaleista. Kulta 50k€, hopea 30k€ ja pronssi 10k€. Ilmapistoolin saa satasella jostain tokmannilta ja 500kpl rasia paukkuja muutama euro. Sitten vaan tölkkejä riviin aidalle. 

Vierailija
30/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oltiin työtön juoksin ja hiihdin paljon. Heti kun lapset oli lähteneet kouluun kävin juoksemassa 8 km pururadalla+2 km kävely pururadalle. Hiihtokaudella sana suksilla. Uimassa kävin myös ja kahdesti viikossa vesijumpassa. Kerran viikossa oli ohjattu jumpoa lähikoululla kouluvuoden aikana. Liikun yhä paljon mutta en niin paljon. 

Vierailija
31/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ruikuta, nuo on tosiasioita. Olen minäkin kerännyt sponssirahaa ihan kilpatason seuralle ja joukkueelle. Miten se liittyy työttömien olympiatason urheiluun?

Vierailija
32/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiurheilijoille on siis tuet ja sponsorit turhia, työttömyystuki riittäisi. Säästyneet rahat voisi käyttää vaikka nuorten harrasteurheiluun.

Vierailija
33/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin, tällä hetkelläkin olen Pariisin olympialaisissa ja perjantaina osallistun kuulantyönnön karsintaan !

Vierailija
34/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on polvivamma, sekä muita terveysongelmia, kuten tinnitys.

Olen oppinut elään sivussa omissa oloissa vähällä kulutuksella, olen koodailija luonne ja katselen mobiilipelien tekemis opastuksia, minulle sopivampi suunta.

ymmärrän. tinnitys on hyvä syy olla urheilematta

Vierailija
35/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömät eivät ala kasvattaa harvinaisia orkideoita? Miksi työttömät eivät ala helmensukeltajiksi? Miksi työttömät eivät ryhdy piirtämään Aku Ankka -sarjakuvia? Miksi työttömät eivät ala opiskella kymrin kieltä? Miksi työttömät...

Vierailija
36/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut elään sivussa omissa oloissa vähällä kulutuksella, olen koodailija luonne ja katselen mobiilipelien tekemis opastuksia, minulle sopivampi suunta.

Mukavasti sivuutit lainaamasi henkilön maininnan polvivammastaan :)

Vierailija
37/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli viiskymppisenä en ala harrastamaan mitään. Kävely ja pyöräily riittävät minulle. Vaikka täytyy myöntää että itsetuhoinen päihteiden käyttö käy usein mielessä. Viinaa rohkaisuksi ja sitten pillereitä. Rauhoittavia ja kipulääkkeitä. Parhaassa tapauksessa ei joutuisi enää heräämään.

Et uskalla kuitenkaan.

Vierailija
38/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovatkin varmaan kiitollisia siitä 5e setelistäsi ja kattavat sillä menot.

Vierailija
39/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavasti sivuutit lainaamasi henkilön maininnan polvivammastaan :)

kiitos, kun pidät minua mukavana ihmisenä

Vierailija
40/42 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama syy kuin miksi eivät käy töissä:

Ovat laiskoja.