Kyllä on suomalaiset APEITA, yritin viihdykettä järjestää ja tutustusleikkiä saada aikaan linja- autossa mutta vain harva lähti mukaan!
Kuusi tuntia kuitenkin ajetaan yhdessä läpi kesäisen Suomen niin olisihan mukava hieman tutustua matkakumppaneihin. Vielä sata vuotta sitten matka olisi kestänyt viikkoja ja oltaisiin hyvin tutuiksi ehditty tulla, pareja olisi syntynyt ja lapsia alkuvuodesta!
Nyt yrmeinä istutaan vaikka useita kertoja matkustaja toveri heittää tutustumispallon penkille niin ei haluta sitä omaa vuoroa esittäytymiseen tai laulunumeroon käyttää (leikissä pyydettiin siis kertomaan itsestään ja matkastaan tai esittämään laulunumeroon, itse sai laulun valita tai yhteislaulaa leikinjohtajan kanssa Syntisten Pöytään- laulun). Saksalaisia oli bussissa ja he kyllä reippaasti lauloivat mukana ja tanssivat kuin Erica mutta suomalaisille heittäytyminen niin tahdonvastaista.
No illalla olenkin autiotuvalla- ja vaikka vähän menee suunniteltua myöhäisempään niin hieman rohkeampia tutustumisleikkejä mietin jo illaksi tässä bussia (toista) odottaessani. Pullonpyöritystä varten ostin isoja vodkapulloja alkosta ja saattaapa tulla yhteislaulussakin vielä erikaakin riettaampia tanssi askelia otettua itselläkin kun niin vaikea saada jöröjukka- suomalaisia innostumaan ja yhteisöllistymään!
Laittakaapa kivoja leikkejä ja ohjelmanumeroita illoiksi autiotuville ja paluumatkalle bussiin viikonpäästä, itse olen enemmän rempseä kuin jurottaja ja puhetattakin piisaa kuin papu- padasta!
Mitenkähän tämän nyt ilmaisin kohteliaasti: kenenkään ei pakko osallistua yhteisleikkeihin, ja se on ihan ok.
Ihmisten olisi huomiotava myös kanssamatkustajansa olla väkisin tuomatta itseään tykö matkustaessa. Hiljainen tai vierustoverin kanssa matkustava antaa sinun leikkiä seuraleikkejä muiden kanssa niin olisi kohteliasta olla pakottamatta heitä mukaan yhteisleikkeihin.
Jos haluat tutustua, käy esittelemässä itsesi ilman sen suurempaa esitystä, kaikki eivät pidä huomion keskipisteenä olemisesta tai huomiosta.