***Se on MAANANTAI taas, SYYS-04***
Kommentit (15)
5v poika oli huonovointinen eilen illalla ja kuumakin.Ajattelin jo että vatsatautia pukkaa,kun lähipiirissä on ollut.Onneksi ei ainakaan vielä ollut sitä.Silmä rähmii ja nenä vuotaa.Eipä siis tullut puisto aamua tänään.
Äitini kävi tuossa aamukaffella ja leivoin voisilmäpullia,tulipa yksi ahmittua itsekkin ja eilen kokonainen maraboun suklaalevy.Ah kun oli hyvää mutta kyllä harmittaa sortuminen=)
Itsekin ihmettelen näitä kirineitä viikkoja.Loppuviikosta tulee 34 viikkoa täyteen.Helmikuu onneksi lyhyt kuu ja kiitää vauhdilla,pian on jo maaliskuu,jes!
Olen järjestänyt itselleni tekemistä,kahvittelua,ystäville kyläilyjä.Tammikuu kun tuntui kiduttavan pitkältä.
Tarkoituksella siis välttänyt koneella istumista,muuten aika madellut=)
Nyt jos iskee tälleviikolle luvatut paukkupakkaset,käyn varmaan palstalla useammin...
Pojat tappelee.Syysherra iski mailalla isoveljeä selkään.Otin mailan jäähylle.Täytyy varmaan mennä kehittämään järjellistä puuhaa pojille,muuten kohta ilmiriita!
Yksi tytöistä tuleekin jo pian kotiin koulusta.Ihan älytön koulupäivä,8-11.Siinä ei itse oikee ehdi kun kaupassa käydä kun täytyy jo olla vastaanottamassa.
Romaania pukkaa=)
Leanna ja muksut 96,98,99,01,04 ja rv 33+
Kohta pitää mennä vaunuja rytkyttämään, puol tuntia tulee Minillä unta täyteen, kattelin jo Baby Blues neuvontapuhelimen nron jos sais noihin unihommiin vinkkiä. Kotipalvelu teki oharit viime viikolla, nyt ei kukaan vastaa puhelimeen. oon laiskasti pinoutunu, nyt Nekku ulkona isovanhempien kanssa, jotka tuli eilen ja miehen loma loppui. Mä oon ollu kurkku kipeänä, viime yönä yskä valotti. Nealla oli maha eilen sekasin ja nyt nenä vuotaa. Heräilee joka yö kirkumaan, eikä meinaa rauhoittua, tosi rasittavaa.
Lila, paranemisia! Myötätuntoa säkkituolin kanssa. Mä ala-asteella toivoin vanhemmilta mustaa säkkituolia. Järkytys oli suuri, kun huoneessani odotti iloiset vanhemmat ja IHON VÄRINEN säkkituoli (8-v:n lempiväri ehdottomasti......)!!!!! Ei kuulemma mustaa löytynyt. No, eräänä päivänä säkkituoli poksahti ja täytteet levis pitkin lattiaa, kun heittäydyin istumaan ja en huomannut, et tuoli nojasi lämpöpatterin terävää reunaa vasten. Toivo heräs, jos oisin uuden saanut, mut säkkituoli parsittiin kauniisti ja jossain vaiheessa kai sit vietiin kaatopaikalle.. Mut tässä vinkki: Aseta säkkituoli esim. terävää pöydänkulmaa vasten ja hyppää voimalla tuoliin istumaan, tai parempi itse asiassa, jos joku vieras siihen hypähtää, niin sä et ole syyllinen pinkin tuolin yhtäkkisiin tuhoon! ;-)
Sisustus: Nykyään sama maku! Ennen mies ei välittänyt, miltä näyttää, mut nykyään tykkää samoista asioista ja haluaa säilyttää saman tyylin..
No niin, Mini hereillä, saas nähdä kauanko saan kirjottaa..
Anja, ONNEA! Tule useammin!
Leanna, kyllä kiinnostaa ultrakuulumiset!
Ihanaa Ynis, et miehen kanssa kiva päivä!
TP, kiva kun teilläkin miehen kanssa meni pvä paremmin riidan jälkeen! :)
Ayap, paranemisia paljon!
Tiivii, tuli ihan omat siivoamisvimmat ja kamala väsymys loppuraskaudessa mieleen.. Onnea pesukoneesta!
Jatu, miten voitte?
Mini tuijottaa mua järkyttyneenä sitterissä (mummi sanoo aina, et sittari), kun en toista edes huomaa. Mun vapaahetki jäi liian lyhyeen. Taitaa tulla taas riemuisa pätkäunten päivä. Mua ahdistaa jo ens viikko valmiiks, ku ollaan taas kolmestaan lasten kans. Miehel lomaa seuraavaksi kesällä. No, Mini alkaa pian hermostua, palaan kunhan ehdin..
Voikaa hyvin rakkaat!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Meillä taas sairastetaan, joka iikka on kamalassa flunssassa ja jokaisella lapsella ollut vuoronperään kuumetta. Ensin Neitillä, sitten oli T kuumeessa ja nyt esikoinen jäi pois koulusta kuumeen vuoksi. Mälsää... Mutta näinhän ne vapaapäivät sitten kuluvat.
Sisustuksesta. Aika lailla yhteen käy minun ja miehen maku. Tai oikeastaan minä ehdotan jotain ja mies hyväksyy :) Ei hirveästi puutu yleensäkään sisutukseen, verhoihin tai mattojen väreihin, sanoo vain että jos se käy sinulle, niin se on sitten ihan hyvä. Lila, pinkki säkkituoli ei kuulosta hirmu hyvältä... meillä oli sellainen ruskea (ruma sellainen) aikanaan, joka myös repesi muistaakseen patterin kulmaan. Siivo oli valtaisa, mutta korjasin sen sitten kuitenkin. Nyt sitten säkkituolit ovat koirilla nukkumapeteinä. Sisustuksesta muuten, pidän väreistä ja tummasta puusta. Voisin laittaa joku päivä s-postilla kuvia meidän " Tikkurilan värikartasta" , kuten rakas veljeni meidän kotia nimittää :D
Paranemista sairastaville. Toivon myös että Enkelillä ja Minillä alkaisi helpottaa.
Anjan kuulumisista oli kiva lukea, ja onnea kovasti. Tulehan vain useammin!
Leanna, ultrakuulumiset aina kiinnostaa! Ilman muuta niistä pitää tulla kertomaan!
Yniksen eilinen päivä kuulosti oikein mukavalta... Haaveilen tässä vain omasta vapaapäivästä, joka ei sisältäisi sairaiden hoitamisia, pyykin pesemistä, ruoan laittoa, vaipanvaihtoa, sotkujen siivoamista ja sitä kaikkea, mitä saa tehdä siitä huolimatta onko töissä kodin ulkopuolella vai ei. Hrmphf!
Pakkanen paukkuu, pitää alkaa talon lämmitykseen. Eikun puuta uuniin vain!
Mimmu ja lapset x3
Runebergin torttu ohjetta etsimässä koneellä... täältähän se löytyykin
viikkiws:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9507706&p=1&mpage=3&tmode…
nyt leipomaaan
Pikainen töistä!
On tosiaan paljon parempi mieli parisuhteen kanssa. Alkaa vähitellen sitä läheisyyttäkin löytyä, enkä tarkoita pelkkää L:ää:) Muistin kehua miehellekin kuinka kivaa tämän kanssa on ollut. Hyvä minä:)
Enkelin Minille toivon masuvaivojen helpottamista ja Enkelille helpotusta edes jostain suunalta! Kumma kotiapu! Tee valitus, vaikka kirjallisesti, jos ei ala kuulua mitään.
Mimmu, jos ei yhteinen aika mitenkään onnistu, niin onnistuisko oma aika näin aluksi? Laita kuvia, kivaa!
Leanna, maistuiko teillä lapsillekin possurulla? Itseäni kiinnostais kokeilla, mutta pelkään, että lapset taas jättää syömättä täytteiden takia. Minäkin tykkään yhteishyvän ohjeista, on hyviä ja helposti saatavilla!
Takas töiden pariin, olen jo ollutkin ahkera:)
T: Ynis
Mies läks töihin ja päästiin normaalielämään,olimme typyn jumpassa :-) Olemme siis terveitä,kaikki :-) tietty neniä saa vielä pyyhkiä,mut terveitä ollaan :-)
Mun vanhemmat tulee ke,ei ole lian raju arjen alotus kun saa loppuvkoks seuraa.Ovat nyt olleetkin kuopiossa pitkään ja jokapvä käyneet mummin luona.Nyt mummi kuntoutussairaalassa ja voi paremmin ni ehtivät täälläkin käydä.Ensvkolla kyllä taas sinne suuntaavat...
Oltii la kokoperhe pulkkamäessa.meidän mäki vaan on sellanen allas ja kun sen pe sato vettä ni todellakin altaaseen laskettiin ;-)) Eilen vietii poika luistelee ja aamulla olin jumpassa :-)
La oliki sitä perinteistä riitaa ulos ehtimisestä.Varsinki nyt alkaa olla tosi tärkeetä et typy on ajoissa päikeillä,herää viim.kolmelt ,muute ilta on ihan mahoton!
Onneks su aamuna voin hävitä jumppaa ja nyt ehtii ulkoilla typyn nukuttuakin kun on ainaki 5asti valosaa!
Onnea,onnea Anja :-)
leanna:Aina ultakuulumiset kiinnostaa ja kaikki odotus ja vauvajutut :-)
Enkeli:voi kurja et kotipalvelu ei nyt vastaa :-(
Oikeesti toi on jo törkeetä et tekee oharit ja sit lupaa soittaa ja sit jätetääki vaa odottelemaa!!!
Yniksen laskettelureissu kuulosti ihanalle!Mäoon varmaa laskenu viimeks 15vuotta sitte,tai kauemmin....oispa kiva kokeilla!
G:Meilläon sama maku ja yhdessä kaikki ostetaakin..myös verhot,päiväpeitot,matot...Nyt haaveillaa et sais laittaa olkkarin uusiks,se raha vaa puuttuu :-(
Kouluunilmottautumisesta kysymys???kauanko siellä menee?Meenkö vaa yksin täyttää laput vai otanko tulevan koululaisen mukaa???
Paranemista sairastajille!
jatu
poika unilla parvekkeella, koko ajan saa kyllä päivystää ku millon tippuu tutti tai on pipo silmillä tms. Ida on isänsä kanssa ulkona hiihtämässä. Ostin viime viikolla Idalle reiman ei-kosteutta-pitävät kintaat, sellaiset missä kunnon karvavuori, ja tänäänkin 1½h puistoilun jälkeen oli tytön sormet ihan jäässä. Kävin aamulla pikaisesti poitsun kanssa kaupungilla, ja ostin sit ruskovillan lapaset Idalle, ja kypärälakit molemmille lapsille. Sit suuntasin vielä hennesiin ja mukaan tarttu kassillinen vaatetta pojalle. Oli halpaa, ku 4 bodya, kahdet housut ja yks paita yht. 25e. Mä sit tykkään vaaleansinisestä, ja mulla meni 23 vuotta ennen kuin huomasin sen! :)
Ida on oppinu pyöräilemään, haettiin pyörä tänne sisälle ja nyt neiti polkee koko ajan. Meil on vaan turhan pieni asunto moiseen liikuntaan.
Sisustus: Aika samanlainen maku, mä tykkäisin käyttää verhoissa ja matoissa enemmän värejä ku mies. Meil on vaan ihan liian pieni asunto, ja jos tässä pitkään asutaan niin pakko hommata sit joskus lapsille kerrossänky... ja mä en halua luopua Idan jatkettavasta sängystä. Huomaatte varmaan etten minäkään murehdi tulevista? :D
Tein äsken ruotsin kurssin tän viikon tehtävät, onpahan sekin nyt pois päiväjärjestyksestä.
Enkeli: Tosi kummaa touhua siellä kotipalvelussa!
Tänään mentiin puistoon seisomalaudan kanssa, toi teutonian lauta on kyllä hyvä. Niin kevyt oli työntää tai sit se johtuu siitä et Ida on niin kevyt.
Häläristä kuuluu taas ähinää... huoh... no nyt se loppu... Ida ja mies tuli jo sisälle ja nyt kärttävät et pitäis lähteä kauppaan. miten musta tuntuu siltä et mul ois kolme lasta??? mies ei millään tajua et ei me nyt voida sinne kauppaan mennä ku poika nukkuu.
joo... pelkkää omaa napaa... mut nyt siivoamaan.
Petra, Ida ja vauva 6vkoa ja jotain
Tai jotain sellaista.
Hellu kattoo tsekkiläistä piirrettyä " Krotiili Ghena ja Muksis" . On niin jännää, että nojaa jalkaani koko ajan. Mutta itse halusi katsoa, vaikka minä olisin mennyt ulos... saahan 2-vuotiaita jo syyttää tekemistään valinnoista? Juu.
Tuon Ghenan luojan Uspenskin kirjat ovat muuten tajuntaa laajentavia - suosittelen lämpimästi!
Mulla ei taaskaan ole mitään asiaa oikeasti... tai no
1) Hellu söi eilen ravintelissa melkein puolipalloa laktoositonta jäätelöä eikä saanut siitä oireita!
Ajeltiin naapurikuntaan junalla (=eka kerta Hellulle, joka sanoi wautsii, kun juna lähti liikkeelle) ja käytiin syömässä ja ajeltiin junalla takaisin. Oikein kiva reissu oli :)
2) Meilläkin on se norsu-paita. Tietenkin.
3) Sisustusmielipiteitten yhteneväisyyttä kysyin eilen mieheltä. Hän oli sitä mieltä, että minä mietin ja hän sitten päättää että maksaako vai ei. Ehheh. Meillä on kaikkea ihanaa ja uuttakin valmiiksi hankittuna, MUTTA meillä ei ole sitä tyyppiä, joka toteuttaisi kaikki hienot suunnitelmani. Varsinkin viime vuoden olin niin huonossa kunnossa (~väsynyt) etten jaksanut mitään. Kaikki vähän repsottaa ja huonekalut ovat hankalia, kun ovat edelliseen asuntoon hankittuja... eivät ole vieläkään oikein asettuneet , vaikka on jo yli vuosi tässä oltu. No, odotan Ihmetekojen tekopuuskaa ja sitä, että repsotuksen saturaatiopiste ylittyy ja saan jonkun apinanraivosiivoussisustuskohtauksen.
Tässäpä tärkeimmät, tänks.
Ja muuten Onnia Hellille tytöstä, hienosti tehty :)
Jaksakaa!
m + h + l
olen ajatellut suruasi paljon. Supermyötätuntolähetys täältä!
Aamulla mukasiivosin (eihän siitä koskaan tule siistiä) kirjahyllyä ja ajattelin, kuinka surkeaa ja mahdotonta olisi luopua kaikista omistuskirjoitetuista kirjoista, ystävien maalauksista (minulla on jopa käsinkirjoitettu kirjakin:), käsin piirretyistä sarjakuvista ja ... Niinpä.
Putsasin itseni totaalisesti lopettaessani viime-elämäni (olinhan menossa jonnekin, vaikka afrikkaan) ja voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että ainakin 97% kamoista on sellaista turhaa, mitä ei edes muista omistaneensa jahka siitä eroon pääsee. Mutta sitten ne loput prossat... vaikeaa!
Oujee, nyt lasagnen värkkyyseen,
m:)
Saako näillä viikoilla jo vähän väsyttää ;) ??? Oikeesti toi Vennan päiväunettomuus käy vähän hermoille, kun ihan selkeästi unet tarvitsi, muttei vaan nukahda. Tänään oli oikein laskelmoitu, että ollaan aamupvä Ikeassa ja syödään siellä (äitini oli mukana) ja Venna simahtaa kun ajellaan sen 20 min verran kotiin. Neiti päättikin laulella kotimatkalla ja unet jäivät taas kerran väliin. Nyt neiti tiskaa omia muoviastioitaan, onneksi on laattalattia keittiössä! Nimittäin lainehtii.
Eilen siivottiin noita iänikuisia komeroita turhasta rojusta, ja siinä sivussa riideltiin miehen kanssa. Kumpikin teki koko ajan kaiken väärin ja väärään aikaan ja ylipäätään vaan emme kestäneet toisiamme yhtään. Bonuksena päiväuneton tyttö kiukkuili eikä mies mokoma suostunut lähtemään vaunulenkille nukuttamaan sitä, enkä minä pysty. Hirmu kiva päivä siis oli!
Nyt tiskaaja lopetti, ei pysty rauhassa kirjoittelemaan joten adios!
-tea H35+4
Elo 4:n seinän sisällä jatkuu.Poika 5v on siis kipeä.Mies juuri hakemassa silmätippoja ja särkylääkettä kuumeeseen.
Voi itku,kotona aika matelee!!!!!!
Rosa on alkanut parantua, ei enää kuumetta mutta nenä vain jatkaa sitkeästi valumistaan. Itse olen kuumeessa. Heräsin tänään klo 13.30. Olin kyllä autellut miestä tyttöjen aamutoimissa mutta kun oli niiin huono olo niin kaivauduin takaisin peiton mutkaan. Ihanaa oli saada nukkua!!! Ihan luxusta!
Tuhannet kiitokset hyvistä vinkeistä pinkin säkkituolin päänmenoksi! Säkkituolit nyt ei muutenkaan ole oikein minun makuun. Ihan kivoja ne oli silloin 80-luvulla, mutta minun mielestäni ne olisivat saaneet jäädä sinne. Tunnen itseni kiittämättömäksi, kun toinen hyvää hyvyyttään ostaa meille säkkituolin ja minä siitä vain marisen. Täytyy kait vastaisuudessa ehdottaa miehen siskolle yhteisiä ostosreissuja, niin saan ehkä paremmin mieleistäni tavaraa. Tytöt kyllä tykkäävät säkkituolistaan.
Tea, saa väsyttää!
Osaisikohan joku tikkaremmistä sanoa, että mikä on lapsella normaalia kuolaneritystä? Rosalla on tainnut jo viimeiset 6kk olla aina froteinen muovitettu ruokaliina kaulassa. Päivän saldo on aina noin 7kpl läpeensä kuolattuja lappuja. Sylkeä vain valuu ja valuu.. Ensimmäinen hammas tulee pian pintaan, joten ei tässä hampaiden tulostakaan ole kyse. Voiko lapsella olla yliaktiiviset sylkirauhaset? Vai mikä on? Alkaa jo nyppiä ainainen kuolaus.
Lila75 ja tytöt 2v4kk ja 11kk
Sisustusjutut vie s-postissa vapaa-ajan:) Ihania ideoita olen saanut ja lukenut!
Tea, väsy vaan! Meillä esikoinen lopetti päiväunet viikkoa ennen syyslapsosen syntymää. Olipa kiva fiilis:)
Lila, voihan niitä uusia hampaita olla jo tulossa ekan lisäksi ja aiheuttaa kuolaamista. Meillä syysneiti kuolasi aika paljon, vaikkei ihan tohon määrään tainnut päästä. Sitä kuolaamista kesti ja kesti, valitettavasti.
Menen telkkarin ääreen...
T: Ynis
Ja huomiselle vaan kylmempää lupasivat.
Anjalle onnittelut masulaisesta ja mukava oli muutenkin lukea kuulumisia!
Sairastaville paranemisia. Meilläkin osa porukasta kuuluu joukkoon. Miehellä, esikoisella, Pekalla ja Iikalla on nuhaa ja yskääkin. Saa nähdä, minkä kuntoisina esikoisen synttärit perjantaina vietetään.
Kaverit huomas, että naapurit tarttis varmaan apua ihan arkisissa jutuissa. Niinpä keräsittiin rahaa ja hakivat kaupasta muutaman laatikollisen perusarkijuttuja ihan wc- ja talouspaperista ja muroista lähtien helpottamaan arjen pyöritystä täällä kotosalla. Mä puolestani murehdin heidän syyslapsosen syömisiä ja päädyin laittamaan maissipastaa ja hirvenjauhelihakastiketta. Kun viimeksi tein riisiä ja jauhelihaa.
Ei viititty enää illasta mennä ulos, kun pakkanen vaan kiristyy ja on viimaa. Sen kyllä huomaa. Pekka keksii taas vaikka mitä eikä viiti rueta nukkumaan. Luulis, että nuha väsyttäiskin.
Sisustusta meilläkin on välillä yritetty harrastaa. Lähinnä se on mun kontolla ollu. Sohviin ja muuhun isompaan mieskin on sanansa sanonut.
T@hti
Veeti hokee vaan isiä koko ajan. On aivan isin poika.
Tänään pitäis lähteä siskoni kanssa kaupungille ja jättää molemmat lapsukaiset isin hoitoon.Empä muista koska viimeksi olisin lähikauppaa pidemmälle lähtenyt ilman jompaa kumpaa lapsosta mukana.
Mun pitäis oma passi mennä uusimaan, menee ihan kohta vanhaksi.
Jaahas veeti levittää näemmä peitot meijän sängystä lattialla joten mentävä on.
Palailen.
Öttis, Veeti ja Venla