Tiedätkö ketään, joka olisi lihonut hedelmillä ja marjoilla? Entä laihtunut jättämällä ne pois?
Olen viimein hyväksynyt, ettei ruuansulatuselimistöni pidä valtavasta määrästä vihanneksia. Sen sijaan hedelmiä voin huoletta syödä lähes miten paljon tahansa.
Nyt syön aterialla vähän vihanneksia ja sitten päivän aikana muuten 5-10 hedelmää. Aiemmin söin paljon vihanneksia, muutaman hedelmän.
Kaloreita tulee enemmän, samoin sokeria.
Paino on pudonnut, vaikka muu ruokailu ja liikunta on pysynyt samana. Vatsa toimii nyt paljon paremmin, siitä varmaan johtuu.
Nykyään hedelmät ovat joidenkin mielestä saatanasta seuraava, mutta tietääkö kukaan ketään, joka olisi oikeasti lihottanut itseään hedelmillä/marjoilla?
Kommentit (6)
En. Mutta tiedän että yksi hedelmä oli mitä ei olisi ihmisen pitänyt mennä ottamaan. Se oli joku puu mesopotamiassa, sellaisessa hienossa puutarhassa jossa käppäiltiin nakuna ja jossa oli myös käärme.
Kyllä minulla ainakin ylävatsa turpoaa oikein kunnolla jos syön paljon hedelmiä, etenkin appelsiineja. Verensokeri nousee.
Ei niillä liho. Syömishäiriöisten juttuja niiden välttely.
Karhut lihoo valtavaksi syöden mm. marjoja ja niille kehittyykin syksyllä tilapäinen diabetes. Toki mukana menee sieniä ja ties mitä muutakin. Ruokavalio on kuitenkin 90% vege.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla ainakin ylävatsa turpoaa oikein kunnolla jos syön paljon hedelmiä, etenkin appelsiineja. Verensokeri nousee.
Ylävatsan turpoaminen viittaa dyspepsiaan, ei liity lihomiseen!
Et liho. Ei kukaan jaksa syödä niitä niin paljon, että lihoisi.