Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuuden ehkäisy ja hoito on oleellinen osa perusterveydenhuollon toimintaa.

Vierailija
29.07.2024 |

Lihavuuden ehkäisy ja hoito on oleellinen osa perusterveydenhuollon toimintaa. Aikuisilla lihavuuden ensisijainen hoitovaihtoehto on elintapahoito: terveyttä edistävä ruokavalio, riittävä liikunta ja uni. Muita hoitomenetelmiä ovat niukkaenergiainen dieetti (ENED), lääkehoito ja lihavuusleikkaus. Jo kohtuullinen, vähintään 5 % laihtuminen hyödyttää, kunhan tulos jää pysyväksi.

https://www.kaypahoito.fi/khp00017

Mitä mieltä tuommoisesta? Eikös lihavuus ole itse ihanuus, jos on kehopositiivinen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisiko aika tarkistuttaa lääkityksesi tai oikeastaan suosittelen sulle lobotomiaa.

Vierailija
22/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain fantasiassa ehkä. Perusterveydenhuollossa ei paskaakaan välitetä lihavuuden hoidosta tai ehkäisystä

Minun kokemukseni mukaan esimerkiksi diabeteshoitajat julkisessa terveydenhuollossa valistavat joka ikinen työpäivä potilaita terveellisestä ruokavaliosta, painon pudottamisesta ja muustakin mikä liittyy ihmisen ja erityisesti 2 tyypin diabetes diagnoosin saaneiden itsensä hoitamiseen. Valitettavasti useampi kuin moni diabeteshoitajan tai lääkärin vastaanotolla käyvä ei ota ohjeista ja neuvoista onkeensa eikä tee omaa osuuttaan taudin hoidossa mikä johtaa taudin pahenemiseen ja terveydenhoidon palveluiden lisätarpeeseen mikä taas kuormittaa entisestään julkista terveyden huoltoa. Samaa oman osuuden laiminlyöntiä tapahtuu monien muidenkin elintasosairauksien hoidossa. Jos ihmiset joutuisivat kantamaan enemmän itse vastuuta omasta terveydestään ja hyvinvoinnistaan, niin ainakin julkisen terveydenhuollon resurssipula helpottuisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain fantasiassa ehkä. Perusterveydenhuollossa ei paskaakaan välitetä lihavuuden hoidosta tai ehkäisystä

Minun kokemukseni mukaan esimerkiksi diabeteshoitajat julkisessa terveydenhuollossa valistavat joka ikinen työpäivä potilaita terveellisestä ruokavaliosta, painon pudottamisesta ja muustakin mikä liittyy ihmisen ja erityisesti 2 tyypin diabetes diagnoosin saaneiden itsensä hoitamiseen. Valitettavasti useampi kuin moni diabeteshoitajan tai lääkärin vastaanotolla käyvä ei ota ohjeista ja neuvoista onkeensa eikä tee omaa osuuttaan taudin hoidossa mikä johtaa taudin pahenemiseen ja terveydenhoidon palveluiden lisätarpeeseen mikä taas kuormittaa entisestään julkista terveyden huoltoa. Samaa oman osuuden laiminlyöntiä tapahtuu monien muidenkin elintasosairauksien hoidossa. Jos ihmiset joutuisivat kantamaan enemmän itse vastuuta omasta terveydestään ja hyvinvoinnistaan, niin ainaki

Jos äärioikeiston terveydenhoidon ideologinen kurjistaminen loppuisi, niin ihmisten turha kuoleminen ehkäistäviin sairauksiin loppuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi