Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Vessanpöntön silikonin uusiminen, saako pönttöä käyttää??

Vierailija
29.07.2024 |

Siis onko uuden silikonin laittaminen lattian ja pöntön väliin sama, kuin pöntön liimaus lattiaan? Eli saako pönttöä käyttää sen jälkeen normaalisti vai ei? 

Netistä luin, että pitäisi odottaa jopa vuorokausi? Onko näin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättele pari päivää niin on varmasti hyvä

Vierailija
2/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskot ohjeiden mukaan ämpäriin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä istu pöntöllä mikäli ei käytä nopeammin kuivuvaa. Kannattaa kysyä asentajalta.

Vierailija
4/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ainakin asentaja suositteli. Tosin sanoi myös, että voi varovasti käyttää, jos on pakko.

Vierailija
5/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee käsikakat mammojen tapaan

Vierailija
6/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä istu pöntöllä mikäli ei käytä nopeammin kuivuvaa. Kannattaa kysyä asentajalta.

Okei, eli silikonin uusiminen on sama kuin uusi liimaus? Ja joo, kysyn tekijältä kauanko pitää antaa silikonin kuivua. Pääsen muualle (5 min matka) vessaan, aina kun tarvitsen.

Ja pikkuhommat ämpäriin tai suihkusaivoon. Uskaltaakohan pönttöä vetää tms jos potan tyhjentää sinne, vai voiko siirtyä tosi helposti paikoiltaan?

Ap

Vierailija
7/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siinä varovasti istua, mutta huomioi ettei ole vielä kuivunut kiinni joten saattaa lähteä vähän liikkumaan jos kovasti rojahdellaan.

Terv putkiasentelija

Vierailija
8/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vuorokauteen käyttää. Silikoni ei ole enää tiivis huomenna, jos käyttää sitä. T. Putkari

Vierailija
9/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, taidan tehdä niin että käyn muualla vessassa (isommalla asialla) ja kotona käytän pottaa. Onko vuorokauden jälkeen varmasti kuivunut? Eli kestääkö silloin?

Ap

Vierailija
10/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös liimaus ja silikoni oke eri juttu? Silikonilla vain tiivistetään se sauma, eli pönttö yhä kiinni liimalla lattiassa?

Eli käyttäisin, koska eihän pönttö mijinkään liiku siitä ja silikonikin joustaa tarvittaessa.

Vierailija
11/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee käsikakat mammojen tapaan

Milloin ajattelit hankkia hoitoa tuohon kliiniseen naisfobiaasi, ääliö?

Vierailija
12/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös liimaus ja silikoni oke eri juttu? Silikonilla vain tiivistetään se sauma, eli pönttö yhä kiinni liimalla lattiassa?

Eli käyttäisin, koska eihän pönttö mijinkään liiku siitä ja silikonikin joustaa tarvittaessa.

Tätä koitin juuri selvitellä ja jotenkin olen saanut sen vaikutelman, että silikoni olisi sama asia kuin pöntön liimaus? Korjatkaa toki, jos olen väärässä?

Vierailija
13/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä koitin juuri selvitellä ja jotenkin olen saanut sen vaikutelman, että silikoni olisi sama asia kuin pöntön liimaus? Korjatkaa toki, jos olen väärässä?

Ei se kyllä pelkällä silikonilla kestäisi paikoillaan. Pakko olla liimauskin lattiaan.

Vierailija
14/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kyllä pelkällä silikonilla kestäisi paikoillaan. Pakko olla liimauskin lattiaan.

Samaa tavaraa se on, tosin vahvempaa kuin tavallinen silikoni.

Vierailija
15/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ote vaihtasin pytyn juureen silikonia niin leikkaisin vain näkyvän pois ja uusi tilalle

Vierailija
16/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://hohdepinnoitus.fi/silikonisaumojen-vaihto/

En vieläkään tiedä, onko liimaus ja silikoni sama asia? Täällä kuitenkin mm lukee, että pitää antaa kuivua vähintään (silikonista riippuen) 8 h. Eli ilmeisesti pöntölle ei saa tosiaan heti istua?

Ap

Vierailija
17/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sama. Liimalla kiinnitetään pönttö lattiaan ja silloin ei sitä saa käyttää vuorokauteen. Silikonilla saumataan eikä pöntön käyttöä tarvitse välttää, paitsi jos on tapana rojahtaa pöntölle niin, että koko helahoito heiluu. 

Vierailija
18/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pelkästään uusittu se silikonisauma lattian ja pöntön välillä, niin käyttäisin huoletta. Jos koko pönttö on ollut irrallaan, silloin en käyttäisi heti.

Näin tekisin.

Vierailija
19/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://hohdepinnoitus.fi/silikonisaumojen-vaihto/

En vieläkään tiedä, onko liimaus ja silikoni sama asia? Täällä kuitenkin mm lukee, että pitää antaa kuivua vähintään (silikonista riippuen) 8 h. Eli ilmeisesti pöntölle ei saa tosiaan heti istua?

Ap

Tuo 8h kuivumisaika tarkoittaa, ettei saumaa saa kastella sinä aikana. 

Vierailija
20/23 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne uusita samalla kertaa, koska silikonin pettäessä pöntön alle on päässyt likaa, jota on turha jättää sinne muhimaan. Parasta siis ottaa pönttö irti, putsata vanha liima pois ja laittaa uudet liimat + silikonit. Näin meillä tehtiin. Ja 24 tunnin käyttökielto seurasi, toki seisaallaan kuseminen onnistui ja pöntön sai vetää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi