Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>*>* ENSKAT maanantaihin *>*>*

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti vähän käsistä tää viesti... Ja otinpa pienen varaslähdönkin :) Mutta linkki viikonlopun turinoihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9507239&p=1&tmode=1&smode…

Toivottavasti toimii...........

Vierailija
2/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimihan tuo, ainakin itselläni... Otin siis pikkuisen varaslähdön, mutta kunhan oon tän juttunu valmiiks saanu, on varmaan jo maanantain puolella yö :)

RASKUAUSOIREISTA vielä: mä en itse tuntenut oikeastaan mitään raskausoireita. Tottakai ajan kanssa on tissit kasvanu yms., mutta alkuun ei ollut mitään, toisinaan vähän öklöä oloa aamuisin, nothing else. Eli enpä ois viikkoihin tiennyt olevani raskaana, jos en olis testiä tehnyt :)

AURORA saa tänään (sovitaan, että elän jo maanantain puolta) maksakokeiden tulokset. Toivotaan tosiaan, että kaikki on hyvin. Eiköhän sulla jo yhteen raskauteen ole tarpeeksi ollut huolta ja vaivaa, kun on siellä naikkarilla (olihan se naikkarilla???) pitänyt ravata. No, ehkei sais puhua vaivasta, kun onhan raskaus iloinen ja toivottu asia meillä kaikilla, mutta on se synnärillä juokseminenkin tylsää. Täytyy toivoa, ettei muiden tarvitsisi " joutua" sinne kuin vasta tositoimissa :) Tulehan Aurora sitten ilmottelemaan kuulumisia!

Olipas VIIPULILLA somasti sisustettu huone siellä jo Piksua odottamassa :)

MAKKARAA siellä kauhistutti ajatus kipeänä synnyttämisestä - sama täällä. En tosin kovin usein sairastele *kop kop, puuta koputan*, etkä nyt sairastu sinäkään!!! Ethän...??? Parantavia säteitä sinne =)

IIDA-LINNEAkin oli onneksi paranemassa. Nyt on kylmä viikko tulossa, joten muistahan (ja muut myös!) pukeutua lämpimästi, ettet sairastu uudestaan... Hrr... Kauhistuttaa jo toi viikko tiistaista eteenpäin, kun sanoivat säätiedotuksessa, että voipi täällä Etelä-Suomessakin olla yölämpötilat jopa -30 astetta...hrr... Nyt vois siis hyvin lähteä vaikka synnyttämään, että kuluis pakkaspäivät! XD

..HENNA.. Miten on, kävitkö käyrillä??? Vai rupesiko sielä masuasukki jammaamaan ilmankin? Tulehan kuulumisia kertomaan.

LEENIS, en ehken tarviikaan sun suppareita - on tuntunu tänään olevan niitä itelläkin vähän --tosiaan nyt vasta nämä suppareiksi tunnistan, kun käyrillä näin kerran sen laitteen tällä tavalla mahan kovettuessa sitä käyrää ylös piirtävän... Ei siis ole mitään kivuliaita, pelkkää mahan kovettumista aika ajoin. Mutta jos eivät jatku ja tästä kovemmiksi muutu, tulen uudestaan niitä sulta pummimaan ;)

MAMMIS - onnea! Kohta on kyllä oikeastikin jo maanantai (klo nyt 23:57), mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan :) Ja taisin sua jo lauantaina etukäteen onnitellakin. Kiva, että sait niitä hemmottelu-lahjoja! Mä en itse noista mahan silittelyistä välitä, tosin silittelijöitä on loppujen lopuks ollu melko vähän, eikä kukaan onneks oo mitään pussailua alottanu :)

COLTSFOOT, mikäs koiruus teillä on??? Meillä siis melkein 50 kiloinen rottweiler-narttu. Ei paljon pelota pimeälläkään sen kanssa lenkkeillä =) Olit laittanu kivoja masukuviakin! En itse kehtais laittaa - oon niin raskausarvilla seka mahasta että jaloista, joten luulisitte mua varmasti seepraksi... :)

Samoin PEIPPOSKAlla oli ihanan suloinen masun alku. Mulla oli jo rv20 sellanen " pömppis" , että tosi monet luuli mun odottavan kaksosia. Se oli kyllä melkoisen järkyttävän kokoinen silloin... Onneksi kasvu tasoittui myöhemmin, ja on nyt mun mielestä ihan norm.kokoinen näihin viikkoihin nähden.

HERMIONE tais vihdoin päästä tositoimiin oikeesti - JIPIIIII!!!!! =) Tsemppiä!!!

JUSKA oli miettinyt Möttiäiselle nimiä. Meille on poika tulossa, ja nimen puolesta hyvä niin - me molemmat miehen kanssa koettiin pojan nimen keksiminen helpommaksi kuin tytön... Tosin nytkin meillä on vielä 2 vaihtoehtoa pojalle jäljellä --odotellaan hänen tulevan tälle puolen, ja katsotaan sitten kummalle enemmän näyttää :)

TITIllä tuli jo maitoa --OHO! Mulla ei tule vieläkään, vaikka viikkoja näin paljon :( *katkeruus* Oon niin sitä odottanu... No, sitten tietysti synnytyksen jälkeen tuleekin oikein valumalla...

No, nyt se on sitten oikeastikin jo maanantai. Yllättävän nopeasti menee aika tässä kirjoittaessa!

Omaan napaan ei ihmeempiä kuulu. Tänään Eemeli on ihan kivasti liikkunut, eli ei ole tarvinnut olla huolissaan.

Nyt en yhtään muista, mitä mun piti kirjottaa... Taidan lähettää tän välissä, ja tulen sitten lisäilemään, jos muistuu mieleen.

Oliskohan muita yökukkujia muuten paikalla??? No, hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!! Mullakin viikot vaihtui taas :)

Pi-Ki ja Eemeli rv38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...väitän kyllä, et olisin nukkunut ihan moitteettomasti ilman tuota Super Bowlia...tai oikeastaan sen sivutuotteena tulleita sipsinsyöntiääniä! Mies siis kattelee peliä ja veteli antaumuksella sipsipussin jämiä - telkkarin äänet ei mua häirinneet, mutta rapistelu kyllä :) No, ei haittaa, huomenna voi taas nukkua jos nukuttaa!

Ei mulla kyllä oo yhtään flunssainen tai vatsatautinen olo. En tiedä mitä se eilinen oli, mut oli kyllä aika tuskaista. Outoa.

Titillä jo maitoa tulee, nyt suojakaupoille :) Mulla ei oo vielä tullut tipan tippaa.

Nyt iski kamala nälkä. Ei kun jääkaapille...

Auroran arvo-kuulumisia odotellaan!

Makkara 39+0

Vierailija
4/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää " pikapikaa" käydä kurkkaamassa onko lähtö koittanut jollekin :D Ja Hermionehan se sitten on ottanut ja lähtenyt synnärille!!

Siellä oli Peipposkakin laittanut masukuvia. Ilmiselvä vauvamahahan se siinä komeilee :)

Juska82 siellä flunssan kourissa. Inhottavasti on tuota tautia liikkeellä (onneksi olen omani jo suurin piirtein nujertanut!) Meilläkin on nimipähkäilyt käynnissä. Pari viikkoa voimassa ollut nimi vaihtui juuri viikonloppuna, joskin toiseen hyvin samankaltaiseen. Tytölle on musta kyllä todella paljon helpompi keksiä nimiä kuin pojalle¿ Mutta toisaalta, eihän sitä nimeäkään voi etukäteen ihan satavarmaksi päättää. Ulkonäköhän sen määrää.

Titillä siellä alkanut maitoa pukkaamaan. Mäkin olen koittanut aina silloin tällöin puristella, josko sieltä jotain tulisi. Mutta noup, ei mitään elämää¿

Pi-Ki on kukkunut yöllä ja aukaissut pinon. Meillä on tommonen neljäkiloinen ¿pikkupuudeli¿ (terrierin ja kiinanpalatsikoiran sekoitus). Eli varmaan aikalailla teidän koirulin pään kokoinen ;) Seurakoirana aivan mahtava (ja onkin aivan älytön sylissäistuja), mutta kieltämättä lenkillä moisesta ei pahemmin ole turvaa... Mutta muuten lenkkiseurana oivallinen, jaksaa kipittää kuin isommat koirat konsanaan.

Ja makkara siellä toisena yökukkujana. Eiköhän se nyt olisi aika sen vihoviimeisen raskausviikon alkaa!

Ja raskausoireistakin oli juttua (päättelin Pi-Kin tekstistä...). Itsellä nyt olo on melko loistava (oisko tässä menossa nyt sitten vasta se oireeton keskiraskaus), siis ottaen huomioon, että on raskaana, mutta koko alku- ja keskiraskaus meni älyttömän pahoinvoinnin ja väsymyksen kourissa, joten siinä mielessä koenkin, että ihan ansaittua on päästä edes vähän aikaa helpommalla. Tällä hetkellä tietää olevansa raskaana vain noiden kilojen, mukelon liikkeiden ja ehkä tämän yltiöherkkyyden johdosta. Ja välillä iskee kyllä vieläkin tuo pahoinvointi, mutta todella harvoin.

Hohhoi! Pitäs lienee taas koittaa aloittaa työnteko. Vitsi kun tuli taas nukuttua yöllä huonosti, kuuden maissa alkoi uni vasta kunnolla maistumaan ja kello soikin jo puoli seiskalta, mokoma. Menee aina nämä maanantait ihan koomassa, vaikka viikonloppunakin tulee noustua aivan järkiaikaan.

Coltsfoot ja Elsa 31+1

Vierailija
5/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis rv 40+2 (1.2.07) syntyi meille pieni poika. Pituutta pikkumiehellä on 55 cm, painoa 3760 g ja pipo 36 cm. Synnytys oli kaikkinensa suhteellisen helppo vaikka luomuna mentiinkin. Ensisynnyttäjäksi kaikki meni kuulemma tosi hyvin ja helposti. Sairaalasta kotiuduttiin eilen ja nyt opetellaan tätä arkea kotona. Tulen toisella kertaa kertomaan enemmän kuulumisia.

Onnea kaikille muillekin vauvautuneille!

t. Essi ja pikkumies 4 vrk

Vierailija
6/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty kaikille muillekkin jakautuneille, tulkaahan tuonne vauva puolelle sitten juttelemaan !

Kaimalle tsemppiä turvotuksen kanssa, toivotaan myös hyviä tuloksia niistä maksakokeista.

AA ja Aino

Vierailija
7/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isot onnittelut kaikille enskavauvan saaneille..Niitä on tullut tässä viime päivinä, kuin sieniä sateella. Ja uutisia ilmeisesti odotettavissakin lähiaikoina.

Tuossa taas viikonlopun pinon lukaisin ja eipä sit taas oikein muista mitä pitikään kommentoimani..

Mammis(ko)? se kyseli niistä masuntaputtelijoista. Itsellä tuota masua ei oikein vielä päällepäin näy (tai siis jonkin verran tuota elopainoa jo ennestään, joten ihmiset ei (onneksi) uskallakaan tulla taputtelemaan), joten ei niitä taputtelijoita vielä ainakaan ole ollut. Moni on sanonut mulle, ettei minusta tiedän päällepäin odottavaksi ellei tietäisi mun odottavan. Hmm..olipas hankalasti sanottu. Osa ihmisistä on sanonut jälkeenpäin suoraan, ett he on arveleet mun lihoneen mun takaisin laihduttamani kilot, joten eivät ole sitten uskaltaneet muuta epäilläkään. Ei kovin kivalta kuullosta tuokaan.

Mut siis niistä vatsantaputtelijoista. Itse en heistä suoraan sanottuna pidä. Minusta ihmisellä pitää olla sellainen " oma reviiri" , jonka sisäpuolelle ei muilla ilman lupaa ole. Tietty lähipiiri on eri asia, mutta vähemmän tutut tai jopa vieraat taputtelijat saisivat kyllä taputella ihan omaa vatsaansa. Ja olenpa jopa niin ilkeä, ett saatan taputtaa kyllä heidän omaa vatsaansa jos mun vatsaa joku aivan vieras taputtelee..Mut tämä tietty vain mun mielipiteeni.

Muutenkin olen huomannut ja raskaana olevien ystävien kanssa todennut, että raskaana olevasta tulee " yleistä riistaa" muiden keskuudessa, ja etenkin muiden naisten keskuudessa. Raskaana olevasta/olevalle voidaan kommentoida aivan mitä vain esim. ulkonäköön liittyen: rinnoista, vatsan koosta, ihon väristä... Ja kaikki mitä teet on myös kommentoimisen arvoista väärin tai oikein. Ja voi sitä neuvojien määrää mitä saa tehdä tai pitäisi tehdä ettei vauvasta tule sellainen tai tällainen... ARGHH!!!! Toivon todella, etten ole ollut tuollainen tai tule olemaan tuollainen tulevaisuudessa.

Tulipas siitä tekstiä..ne hormonit..

Mut juu pitää vielä omasta viikonlopusta kertoa. Supistelut vähentyneenä, uskalsin lähteä ajamaan kummipoitsun synttäreille lauantaina. No, ajelin sit sellaisen maaseudun hiekkatietä, kun erään asunnon pihasta näytti tulevan auto. Ekaksi näytti, ett se pysähtyy normaalisti siihen tienhaaraa, mut mitä vielä sieltähän se pappa ajoi suoraan mun auton eteen..Onneksi olin jo hiukan hiljentänyt vauhtia, mut niin vain jarrut pohjaan ja jarrut pois väistöä oikealle, mut en sieltäkään sivusta mahtunut väistämään papan koukatessa oikein kunnolla laitoja myöten siihen tielle, joten mulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin väistää sinne metsän puolelle ojaan. Sinne sitten upposin auton kanssa melko syvälle hankeen (onneksi pehmeää lunta). Pappa ei kun jatkaa vain matkaansa ei siis huomannut koko tilannetta. Aloin sit huudattamaan riikkaria niin johan pysähtyi. Mulla auto kokonaa n pois tieltä ojan pohjalla. Oja vielä kaikenlisäksi melko nopeasti syvenevä, joten oli siinä ja siinä, ettei auto mennyt kyljen kautta katolleen. Tein melkoisen työn, jotta pääsin autosta edes pois.

Pappa saapui sit siihen paikalle ja kysäisi: " Hänkö se eteen ajoi??" Teki mieli vastata, ett eikun ihan huvikseni tuonne metsän puolelle autoni ajoin. No, eikun soittamaan traktoria vetämään auto pois. Onni onnettomuudessa, ett siinä kohdalla ei ollut puita tai kiviä tai mitään muitakaan esteitä. Viisi metriä tietä eteenpäin niin olisi ollut jo puhelimpylväs. Toinen onni oli siinä, ett hankin silloin aikoinani sen turvavyönalentimen, joten vyö ei osunut masuun laisinkaan. Oli se varmaan sille papallekin melkoinen kokemus joutua hormonihuuruisen, raskaana olevan naisen kanssa tekemisiin :-)

Onneksi autoon ei tullut mitään, ilmeisesti pehmeän lumen ansioista. Eikä mullekaan tullut sen kummempia. Hieman toinen kylki on meinannut olla selän ohella kipeä, mut se varmaan kuulunee asiaan. Se pappakin lisäsi vielä lopuksi, ett pitänee sit ensi kerralla pysähtyä siihen tienhaaraan katsomaan tuleeko autoja....

Tulipas siinä nyt sitten oikein romaani. Ja mahdollisimman sekavasti vielä tietysti kirjoitettu. Mut nyt taas lepäilemään hetkeksi, josko vaikka jaksais ip:stä leipoa Runebergin torttuja. Tai ainakin täyttelisin sen kelan hakemuksi...

-Ninca & Rimpula 25+3 -

Vierailija
8/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PI-Ki - no hyvä että suppareita on sielläkin! :) Tuu vaan pummimaan jos omat loppuu!

Coltsfoot ja Peipposka oli laittaneet söpöjä masukuvia nettiin :) Oma napakin on niiiiiin paisunut että pitäis varmaan ottaa pari kuvaa muistoksi tästä pallosta...

Hermione - on jo lähtenyt hommiin! :) Kiva että alkoi tapahtumaan pitkän odotuksen jälkeen. Toivotaan että hienosti menee ja jäädään odottelee vauva-kuulumisia!

Juska - meille tuntui myös jotenkin ihan ylivoimaisen vaikealta miettiä pojan nimiä. Nyt on löydetty pari sellaista jotka miellyttää, mutta katotaan nyt ensin minkänäköinen se juniori on.... :) Tytölle nimiä olisi ollut iso liuta!

Titi - sulla tulee maitoa nyt jo! Mulla on joskus suihkun jälkeen tullut puristamalla ihan naurettavan pieniä tippoja, mutta muuten ei mitään tietoa...

Essi kävi ilmoittelemassa vaavin syntymästä - ISOSTI ONNEA!! :) Tuuhan kertomaan vielä tarkemmin synnytyksestä kun jaksat.

(.) Viimeisinä kolmena yönä ollut kipeitä supistuksia jotka tuntuu alaselkään saakka menkkakiputyyppisenä kipuna. Viime yönä yritin selkäjomotukseltani löytää hyvää kylkiasentoa mutta ei sellaista ole olemassakaan! Mietin että pitäiskö käydä lekurissa / hakea saikkua... Jo siksikin, että mä taidan olla myös tässä ON-OFF ihminen. En osaa olla iisisti jos ei siitä ole virallista määräystä. Eikä tuon junorin kuitenkaan ihan vielä tarvis alkaa tulemaan, tai liikaa edes pehmittää paikkoja näillä viikoilla. Toisaalta, näin päivisin olo on usein taas ihan hyvä. En tiiä mitä pitäis tehdä... tuntuu vähän liiotellulta se saikku mutta ei kai tuo supistelukaan ok ole?! Plaah....

Koitanpa tässä aloitella työviikkoa...

Mukavata maanantaita enskattaret ja voikaa paksusti!

Leenis & jr 30+6

Vierailija
9/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olikin ollut ahkeria kirjoittajia jo liikkeellä! Heräilin tuossa ennen kymmentä ja löhöilin koiruuden kanssa sängyssä aika pitkään. Täällä taitaa tosi monella ollakin koira, meillä sellanen pieni musta Toy villakoirapoju 4kg=) Eli miesvalta senkun lisääntyy meidän perheessä;)

ONNEA Essille Pojan johdosta!! Kylläpä noita vauvauutisia tulee nyt jatkuvasti, kun just valiteltiin hiljaisuutta pari viikkoa sitten=)

Pi-ki, ei mullakaan tule maitoa vaikka puristaisinkin, eli varmaan vasta sit sairaalassa nousee. Mut ehkä hyvä niin, ehtii siihenkin varmaan kyllästyä kun maitoa tirskuu joka paikkaan sitten;=)

Maksa-arvot sain, eikä olleet noussut viimeisestä joten NO PANIC! Huomenna naikkarilla lääkäri ja katsotaan sit jatkoa.. Tää turvotus alkaa olla jo suurin riesa kun sormet EI toimi:(((

Ninca, onneksi selvisit säikähdyksellä! Noi papparaiset on kyllä vaaraksi liikenteelle...

Leenis, hae vaan saikkua jos supparit lisääntyy. Kuitenkin ainoa vauvan mahdollisuus kasvaa ja olla siellä masussa nyt. Sitä ei saa pilata!=)

Nimistä oli puhetta. Meillä ollut nimi tiedossa rakenneultrasta saakka. Kutsutaan päivittäis Poitsua sillä nimellä ja niin tekee isovanhemmatkin:) Eli meillä ei ole nimi mikään salaisuus enää ja pojan nimivaihtoehtoja oli tasan kaksi, joten ei ollut vaikea päätös.:=)

Mut nyt mies huutelee alakerrassa, palaillaan!

Aurora & Poitsu rv37+2 / 37+6

Vierailija
10/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästivät vielä onneksi kotiin kypsyttelemään tilannetta. Se eilinen " lapsivesi" olikin ilmeisesti vain aimo annos verensekaista valkovuotoa. Sitä vain tuli tosi paljon ja oli ihan vetistä. Kivuliaat supistukset jatkuvat vieläkin, mutta ovat aika epäsäännöllisiä. Mutta viime yönä lähti limatulppa eli kai tässä jotain pian tapahtuu.

Kyllä meinaa epätoivo iskeä jo pahemman kerran. Väsymys on ihan hirveä kun ei oo kunnolla pystynyt nukkumaan.

Toivottavasti Sjt on edistynyt paremmin asiassa.

Hermione ja poju rv 40+4

Vierailija
11/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli nukuttua näin myöhään. No, päivät kuluu paremmin, kun nukkuu... :)

Voi HERMIONE! Nyt vaan koitat ensin levät väsymyksen pois, ja sitten alat " riehumaan" , että poju ymmärtäisi tulla tälle puolen. :) Just sanoin viimeks synnäriltä tultaessa, että toivottavasti ei itsellä käy niin, että Eemeli antaisi monesti aiheen luulla, että synnytys on käynnistynyt - sitten ei oliskaan, ja ei muuta kuin takasin kotiin. Ei varmaan oo mitään sen turhauttavampaa :(

ESSIlle kovasti onnea pojasta!!! Olipa teillä pitkä kaveri :)

MAKKARA: Hyvä, ettet sairastunut! Ehkä ne " oireet" enteileekin synnytystä!?!?! =)

COLTSFOOT: Hih, vois hyvinkin olla meiän neidin pään kokoinen se teidän koiruus =D Mutta onneksi (tässä asiassa, heh!) koolla ei niin väliä - koira kuin koira on aina hyvää ellei parasta lenkkiseuraa! :) Siitä puheen ollen... Äsken heräsin, ja toi neiti nukkuu edelleen tuolla... Mä en tajuu, miten sillä ei muka ois kauhee pissahätä näin aamusin, kun mä nukun puolille päivin! No, parempi vaan. Kohta pitää huudella se syömään (paras keino saada raukka hereille...) ja lähdettävä ulos. Huomisesta eteenpäin voikin olla niin kylmä, ettei juuri lähimetsää pidemmälle taivu lenkkeilemään :( Ja mulla on muuten sama, että aamuyöllä/aamulla, rupeaa uni vasta maittamaankin. Etenkin nyt, kun miehen klo soi kuuden maissa, niin tuntuu toimivan hyvänä nuijanukutuksena mulle =)

NINCA: Hui, mikä kokemus! Onneksi ei sattunut mitään pahempaa! Tarkkailehan kuitenkin vointiasi, ja jos yhtään tuntuu " oudolta" tai " hassulta" , niin käy näytillä, että siellä masussa varmasti on kaikki hyvin. Parempi aina pelata varman päälle, vaikken mikään hysteerikko normaalisti olekaan. Ja kyllä noita vanhuksia saakin ratin takana varoa - miehen vaarikin tuntuu olevan lähestulkoon jo sokea, ja niin se edelleen autolla silloin tällöin ajelee - hui... Kyllä pitäisi lääkärintarkastuksia olla vaikka ihan vuoden välein viim. 70-vuotiaasti ylöspäin, missä tarkistetaan " ajokunto" ! Ihan niin vanhuksien itsensä, kuin meidän muidenkin turvaksi.

LEENIS: Hae ihmeessä saikkua! Pidemmän päälle jo toi pelkkä yökukkuminen ja univaje kostautuu, trust me, I know...

Jännä muuten noista nimistä: ollaanko me miehen kanssa ainoita, joille pojan nimen keksiminen on helpompaa kuin tytön :) No, saatiin jo alussa molempien äideiltä niin hyvät ehdotukset, että ne kulkee mukana vieläkin. Ja kun aloitettiin nimien miettiminen muutenkin vasta rakenneultran jälkeen, missä saatiin tietää sukupuoli, niin ehkä sekin vaikuttaa, kun tietää, ettei tarvitse miettiä tytölle nimeä.

AURORA: Hienoa, että arvot ei olleet kohonneet! =) Mullakin on etenkin vas. käden sormet ihan v**un kipeet - siis en nyrkkiin saa etenkään aamusin kättä puristettua, sattuu niin että itkua tekis mieli vääntää :( Tosin se tuntuis olevan tällä hetkellä ainoa vaiva, niin koitan sen vaan kestää...

Tuli Auroran ja Coltsfootin koirista mieleen, että onko lemmikeistä tehty gallupia??? No, teen sen nyt:

G: Mitä lemmikkejä teillä on?

Meiltä löytyy siis se iso rottweiler-narttu sekä 2 sisäkissaa (ihan maatiaiskissoja), nekin molemmat tyttöjä. Hyvä siis saada hieman miesvahvistusta taloon :) Saas nähdä, kuinka mahdutaan tänne rivitalokaksioon Eemelin tulon jälkeen...

Nyt lähden laittamaan koiruudelle " aamupalaa" ja sitten lenkille. Oma vointi on sitä käsien turvotusta lukuun ottamatta mainio, ja yönkin nukuin erittäin hyvin. Näinpä onkin kiva aloittaa uusi viikko - joten hyvää maanantaita sitten vaan!!! :)

Pi-Ki rv 38

Vierailija
12/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESSILLE perheineen lämpimät onnittelut! Olipas pojalla pituutta :)

Viipero

Vierailija
13/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyny aina joskus täällä vähän lueskelemassa ja verestämässä raskausajan muistoja. Voih.. se oli ihanaa aikaa kaikkine raskausvaivoineen päivineen! :) Nyt oli pakko ihan kirjottaakin tänne.. :)

Onnea kaikille vauvan saaneille, erityisesti Poppikselle!! :) Ja tsemppiä kaikille masujen kasvattajille!

Täällä on ollu puhetta maidon tulemisesta... Mulla alko tulee vasta synnytyksen jälkeen ja ihan tarpeeks on tullu! =) Ei siis kannata murehtia jos ei raskausaikana sitä tuu. Siitä saa kyllä vielä ihan tarpeekseen - odottakaahan vaan! ;)

Täällä on niin kovasti vaihtunu porukka siitä, kun ite tänne aktiivisesti kirjottelin,mutta jos joku muistaa, niin tässä hiukan meidän kuulumisia -> Heidi on nyt 4kk+ ja täysimetyksellä ollaan menty. Neiti oli 4kk neuvolassa 63cm ja 5660g. Nyt on käytössä 62/68cm vaatteet. =)

Heidistä on tullu melkonen mökäfooni. :) Tänäänki heti klo 8 alotti semmoset juttelut ja huutelut, että varmasti naapuritkin heräs.

Heidi ei osaa vielä kääntyä mahalleen, mutta kovasti yrittää. :)

Mulle ja miehelle kuuluu ihan hyvää myös. Koira meillä oli ja se tuli hienosti toimeen vauvan kanssa, mutta Simba sai ksylitolimyrkytyksen ja piti sitte yllättäen lopettaa. Nyt sitte ollaan harjoteltu koiratonta elämää.

Eipä tänne muuta... Lähdetään kohta anoppilaan sukututkimusjuttujen kanssa, kunhan Heidi herää päikkäreiltään parvekkeelta.

Voikaa hyvin!

Burde

Vierailija
14/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiva, kun kävit meitä muistamassa! :) Minua et tunne, mutta mä muistan kyllä sut -->olen taustaillut erittäin ahkerasti jo rv 6 (eli kesäkuulta) asti, joten tuntuukin hassulta, että teidän Heidi on JO 4kk!!! Eihän siitä niin kauaa voi olla, kun sinäkin synnärille lähdit..? =) Kylläpä aika meneekin nopeesti... Aloin itse kirjoittelemaan tänne vasta viikko sitten, kun nyt äippälomalla muuten päivät kuluu eri hitaasti. Niin, ja osanottoni Simban puolesta. Onneksi on siellä toinen pieni hieman lohduttamassa ja auttamassa " hoiva-viettiin" . Mikä muuten on ksylitolimyrkytys koiralla, tai miten se tulee? En olekaan ennen kuullut.

Oi että... Olen ihan unenpöpperössä, kun heräsin taas melkein kolmen tunnin päikkäreiltä... Jep, siis nukuin ensin yli 10 tunnin yöunet, ja nyt vielä päälle noi päikkärit - mulla on aivan valtaisat unenlahjat. Eniten mua vauvanhoidossa " jännittääkin" , että tuleekohan musta hirmu äkänen, jos --tai no sanotaan KUN-- en saa nukkua tarpeeksi... No, onneksi on sentään tuo mies ja muuta sukua niin lähellä, että jos sille alkaa tuntua, niin apua vauvanhoitoon on saatavilla ja itse pääsee nukkumaan pikku tirsat. En siis tosin tarvitse ihan NOIN paljoa unta, mutta nyt on hyvä kulutella tunteja vuorokaudesta nukkuen :)

Mites se ..Henna.. Tuliko ihan lähtö synnyttämään asti??? Odottelen täällä infoa, että päädyitkö käymään käyrillä, vai rupesiko vauveli liikkumaan muuten... Tulehan kertomaan! :)

No, nyt oon ollu niin kamala palstaterrori jo yöstä asti, että taidan jättää tilaa muillekin. Tätä tää tylsyys on... Mieskin meni töistä suoraan pelaamaan lätkää, joten hoh hoijaa... Ei mutta! Sieltähän alkaa " laatusarja" Kaunarit! No, mikä vaan menee tässä vaiheessa... Paitsi ehkä ne idioottimaiset TV-soittopelit, niitä en jaksa tuijottaa... Joten taidanpa hypätä kisun viereen sohvalle sitten saippuuaa tuijottamaan, kun en parempaakaan keksi. Heipat taas!

Pi-Ki 38+0

Vierailija
15/16 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essille ja miehelle onnea pojan syntymän johdosta!

Nimigalluppiin: Meillä nimet ovat olleet alustavasti valittuna jo ennen raskautta ja edelleen niihin ollaan tykästytty. Pojan nimi oli meillä myös helpompi keksiä kuin tytön. Eräänä päivänä vaan nähtiin telkkarissa sen niminen poika ja vaikka se nykyään onkin jo käytetympi nimi niin silti ei löydy kalenterista. Eipä taida tytönkään nimi olla kalenterissa, vaikka senkin nimisiä nykyään on.

Lemmikkigalluppiin: Kaksi koiraa (mopsi ja saksanseisoja), kissa sekä kaksi gerbiiliä. Uskon, että enemmän varmaan olen kissan kanssa varuillaan vauvan synnyttyä kuin koirien takia. On sen verran äkäinen neitikatti välillä!

Sitten omat kuulumiset: Rakenneultrassa tänään vauvalla kaikki hyvin ja vastasi viikkoja. Rakenteellisia vikoja ei löytynyt. Ja sukupuoliarvioon veikkasi poikaa! Sitä hieman salaa toivottiinkin, mutta eihän sitä aivan varmuudella vielä voinut sanoa. Luulen tänään tunteneeni myös ensimmäiset liikkeet! Juuri sellaisia kuin olen lueskellut ja useaan otteeseen niitä tunsin. Jännää! :)

Kuukauden päästä seuraava neuvola ja silloin saan jo KELA:n paperit mukaan! Mukava sitten äitiyspakkausta alkaa odottelemaan.

Hoyt rv18+3

16/16 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykis, Siru, Elovena, Poppis, Essi ja varmaan myös Han, toivotan teille kaikille hurjasti onnea ja jaksamista!

Ja Hermionelle tsemppiä, kyl sie varmasti kohta pääset pukertaan sitä vauvelia ulos!

-Larsku ja Eemeli kohta 4kk