Takakonttiin mahtuvat rattaat/vaunut?
Hei apua!
Meillä on ongelma, kun esikoisen vanhat yhdistelmävaunut tuntuvat nykyisin pikkukakkosen synnyttyä vievän liikaa tilaa autossa. Tarvitsisimme siis hyviä vinkkejä siitä mitkä olisivat käytännölliset, kätevät ja ennen kaikkea takakonttiin mahtuvat rattaat/vaunut? (Meillä ei siis ole farmariautoa.)
Kommentit (8)
meillä Emmaljungan ihan perusyhdistelmät (en muista mallia) ja mahtuvat hyvin minun auton takakonttiin (samara) ratasosaa irrottamatta,kun taas mieheni nissan almeraan eivät mahdu vaan ratasosa pitää irrottaa ja laittaa auton sisälle.
minusta ei varsinaisesti ollut apua,mutta kannattaa ostettaessa käydä kokeilemassa mahtuuko kuinka hyvin autoon
Meillä oli vuokrattuna lomamatkalla pikkuruinen Fiat (Puntoko?) ja yllätykseksi rattaat mahtui takakonttiin sivuasennossa.
Nuo on kyllä tosi kivat kaupunkirattaat, kevyet, näppärät ja tukevat. Istuintila riittää isommallekin lapselle.
Utelisin vähän käyttökokemuksia tuosta Fun systemistä.
Meillä sama homma kuin ap:lla, haluaisin pienemmät rattaat kun pikkukakkonen on tulossa.
Nuo Fun rattaat näyttävät näppäriltä. Miten ne kulkevat lumella? Entä onko niitä helppo kasata/avata? Painavatko ne paljon?
Undi
" Miten ne kulkevat lumella?"
Tavallisella auratulla tiellä ja kaupunkioloissa todella hyvin. Kun lähdetään rämpimään lähipuistoon, niin turvaudun järeämpiin Emmaljungiin.
" Entä onko niitä helppo kasata/avata?"
Todella helppo ja yksinkertainen systeemi. Toimivat vähän, kuten gracot.
" Painavatko ne paljon?"
Noin 13 kg. Jaksan nostella niitä tosi hyvin. Lisäksi ovat ulkomitoiltaan kapeat eli renkaat taipuvat penkin alle vähän. Siksi eivät jää renkaistaan kiinni ovenpieliin yms. Istuintila on suuri (sen jo taisin mainita), kuoseissa on suuri valinnanvapaus. Penkin saa pyöräytettyä kumpaan suuntaan haluaa.
No, meillä on ollut muutamat muutkin ja näihin olen 100%:n tyytyväinen. Käytän siis matkarattaiden sijasta näitä, kun en tykkää niistä " vimpuloista" . Mutta näillähän ajelee kyllä ihan missä vaan, paitsi upottavassa lumihangessa. Jos asuu kaupungissa, niin ei muita kaipaa.
Undi
[/quote]
meillä on kaksi autoa, miehellä farmari ja minulla ford fokus. Meillä on Teutonian prestige vaunut, mahtuvat molempien autoon, farmariin tietysti tosi helposti. Ollaan muutenkin oltu tosi tyytväisiä Teutonioihin!
Jos ylipäätään teutonian vaunut kiinostavat, niin Teutonian sivuilta http://www.teutonia.fi löytyy teknisistä tiedoista kaikkien vaunujen ja rattaiden mitat, ja painot.
Eli kuomurattaat, heittoaisa, pehmeä kantokassa = aivan loistava setti! Meillä mahtuu jopa syvyyssuunnassa farmari-astran takaboksiin, mikä mahdollistaa myös koiran ja ruokakassien kujettamisen siellä takana. Mistralissa pitkä makuuosa, ja pehmeän kantokopan saa muutettua sellaisekse jalka-osaksi (en mä oikein osaa selittää). Ainakin vielä yli vuoden käytön jälkeen ostaisin mistalit uudestaan! Vielä yks plussa, sopiva työntokorkeus säädettävällä aisalla löytyy kaikille meidän perheessä: iso-veli 145 cm, minä 163 cm ja mies 186 cm!
ilman yhdenkään pyörän irrottamista. Loistorattaat: suojaisat pehmeän kantokassin kanssa vauvalle ja sopivat vielä isommallekin lapselle. Matalat, hyvännäköiset, heittoaisan ansiosta lapsi aina suojassa. Kulkevat kelissä kuin kelissä. Pehmeä kantokassi ehdoton: meillä siinä tammivauva kulki 3 talvea eli ensin kantokoppana, sitten lämpöpussina. Pitkä lapsi sopi siihen vielä 2v3kk vanhanakin.
Teutonian Timmyt menee pieneen tilaan. Olen nähnyt ne laitettavan jopa pikkuautoluokkaan takakonttiin (Polo, Fiesta, Clio yms.). Sitä pienempään tuskin menee nekään.
Mitat on 82x57x36.