Onko työpaikoillasi ollut toisiaan muistuttavia ihmisiä?
Millä tavalla ihmiset työpaikoilla tai tietyissä tehtävissä muistuttavat toisiaan?
Minkä ikäisiä, miltä alalta, minkä luonteisia, minkä ulkonäköisiä, puhetyylisiä tai harrastuksisia on löytynyt useampia? Entä sukupuolijakauma, kansallisuus tai muut ominaisuudet?
Tiedätkö, ovatko ihmiset hakeutuneet töihin jotain kautta ja onko samankaltaisuus ollut lähinnä sattumaa vai onko rekrytoinnissa valittu tietynlaisia? Onko jonkunlaisten suosiossa näkynyt muutoksia vuosien varrella?
Kommentit (6)
Kyllä on niiiin samanlaisia kaikki. Tekninen firma ja täynnä insinöörejä. Kaikki miehiä, kaikki sisään päin kääntyneitä (enemmän tai vähemmän), kaikki tykkää jostain nörttijutuista ja kaikki juo energiajuomia. Ei saisi tietenkään näin sanoa, mutta aivan äärimmäisen tylsää sakkia. Mä ainoana naisena olen se ketä jokainen ujostelee, jotkut enemmän ja jotkut vähemmän. Kun mä kysyn jotain kevyttä, vaikka että no mitäs viikonloppuna, niin kaikki vastaa tyyliin yhdellä sanalla "pelasin". Että viritä siinä sitten keskustelua. Viihdynkö? No en nyt varsinaisesti, mutta onhan noi työkaverit aika harmittomia. Eipä ainakaan kukaan ahdistele ainakaan. Ja firma maksaa mulle hyvää palkkaa.
Yhden kollegan kanssa huomattiin seuraavamme samoja meemitilejä instagrammissa. Käytiin siis ihan listoja läpi ja joku 4/5 oli samoja. Toki osuus vielä nousi, kun toiselta sai hyviä vinkkejä.
Sama henkilö on valinnut meidät.
Marko ja Marko, kumpikin haisee hieltä ja huonolta pershygienialta toimistollamme.
Meillä erikoissairaanhoidissa paljon vaihtuvia nuoria, suurin osa naisia. Kaikki nimeltään anni, emmi, emilia, iina tms. Puhuvat kaikki jtn tiktok- kieltä ruokatauoilla. En ymmärrä mitäöä. Ja myös yhteistä heille on että viihtyvät korkeintaan vuoden tai pari, sitten lähtevät opiskelemaan muuta ammattia. Ja hyvä heille, alalla ei ole tarjota palkka- eikä urakehitystä.
Olen ollut töissä firmassa jonka omistivat identtiset kaksoset.
Teknisen alan firmassa suurin osa miespuolisia, ikä opiskelun loppuvaiheesta vanhempiin. Ainoa nais-DI (tai vastaava) oli lyhythiuksinen. Myyntipuolella muutama nainen miespomon apuna.
Asiakaspalvelua sisältävässä hallintotyössä naisvaltaista. Suurin osa alle 40-vuotiaita.