Paljonko kestovaippoja tulevalle vauvalle?
Paljonkohan kestovaippoja kannattaisi hommata etukäteen kun ei ole varma, jaksaako muun hässäkän ohessa kestoilla? Olen ajatellut jotain all in one tai lähes sellaista pakettia.
Kommentit (2)
meillä oli vauvalle varattuna 2 Bumpyn kuorta ja 15 harsoa. Noilla päästiin ihan hyvin alkuun, kun kertiksiä käytetiin siinä rinnalla. AIO- tai taskuvaippoja pitäisi varata ehkä 10-15 kpl, jos aikoo täyskestoilla ja pestä pyykkiä päivittäin.
Etukäteen vaippojen ostamisessa on se hankaluus, että ei vielä tiedä, mistä tulee tykkäämään ja mikä malli vauvalle sopii. Ehkä ostaisin alkuun muutamia erilaisia vaippoja (kenties käytettynä) ja katsoisin, mikä toimii, ennenkuin lähtisin investoimaan suureen vaippavarastoon.
-Tintti
Mä vastaan huikealla parin kuukauden kokemuksella: riippuu siitä, millaisia vaippoja hankit ja miten kuivatat (naru/kuivausrumpu). Meillä on käytössä pääosin harsot ja taittoflanellit PUL-kuorien kanssa. Ne kuivuvat nopeasti. Yhteensä niitä on 15; sen lisäksi muutama prefold, pari AIO-vaippaa ja muutama muotoonommeltu sisävaippa. Vaippapyykkiä pestään parin päivän välein ja muuta pyykkiä siinä samassa.
Itse asiassa tuntuu siltä, että taiteltavat vaipat ovat pikkuvauvalle varmempi systeemi kuin AIO. Harsot voi helpommin säätää sopiviksi, jolloin löysä maitokakka ei valu punteista. AIO-vaipan pitää istua just eikä melkein. Meillä on Kanto-vaippoja, jotka eivät ihan vastasyntyneelle sopineet, mutta nyt kylläkin.