Outo pahoinvointi
Huomenna vaihtuu seitsemäs viikko, ja pahoinvointia on takana melkein parisen viikkoa.
Jotenkin pahoinvointi tuntuu oudolta.. en ole oksentanut kertaakaan, mutta kuvotusta, heikotusta ja väsymystä on ollut melkein ympärin vuorokauden.
Se mikä ihmetyttää, on että huono olo johtuu usein rintakehän tienoilla vellovasta olosta, en osaa edes selittää? Ruoan saan alas, vaikkakaan juuri mitään ei tee mieli. Mutta tosiaan, jotenkin se huono olo on keskittynyt rintakehän alueelle, eikä niinkään oksetuksen tunteena, vaan muuten huonona olona.
Tänään lepäsin vuoteella (vaikka olisi pitänyt kirjoittaa opinnäytetyötä..), jonka jälkeen aloin tehdä ruokaa. N.10 minuutin jälkeen minua alkoi heikottaa niin, että homma oli jätettävä sikseen ja mentävä heti pitkälleen. Olo oli todella heikko ja hiki iski pintaan, sydän hakkasi ja korvissa soi. Mitähän tämä mahtoi olla? Muistan tälläisen tapauksen edellisen kerran krapulassa, kun nousin käydäkseni vessassa..
Tänään on sen jälkeen ollut heikompi olo kuin normaalisti, ja tässä pohdinkin huomisen töihinlähtöä (asiakaspalvelua)..
Onkohan tämä normaalia?
Kommentit (8)
Mua ei oo koskaan aikasemmin närästänyt (enkä siis tiedä miltä tuntuu), mutta tässä yks päivä juttelin siskoni (rv 32) kanssa kummallisesta huonovointisuudesta, joka tuntuu rintakehässä ja tavallaan aiheuttaa myöskin pahan olon. Ei oksu-oloa, mutta kuvotusta ja muuten pahaa oloa.
Sisko sanoi että sillä nykyisin eli suuremmilla viikoilla on samanlaista, joka hänestä on närästystä ja hänellä siihen auttaa ihan Rennie!
Ostin eilen itsekin Rennietä ja aion kokeilla kun tuo olo taas joskus tulee. Jospa siis onkin närästystä.
Voisko sullakin liittyä närästykseen? (omalla kohdallani vielä selvittämättä)
Itselläni raskauden ensimmäiset 3 kk meni pahoinvoinnin kanssa kärvistellessä. Mainitsit " krapulaisen" olon, mielestäni se kuvaa hyvin tuota alkuraskauden yleistä oloa. Aivan kuin olisi kärsinyt kolmen kuukauden jatkuvasta krapulasta...viikon 12 paikkeilla helpotti huomattavasti. Sinun vaivasi ei mielestäni aivan kuulosta närästykseltä, mikä tuntuu enemmänkin " poltteelta" kurkussa ja rinnassa. Onnelista odotusta joka tapauksessa :)
Aino, 31+1
aino_maaria:
Sinun vaivasi ei mielestäni aivan kuulosta närästykseltä, mikä tuntuu enemmänkin " poltteelta" kurkussa ja rinnassa.
Siksi en minäkään uskonut että voisi olla närästystä - koska kaikki kuvailee sitä vain poltteeksi kurkussa tai rinnuksissa. Siskollani ei ole poltetta, vaan tavallaan huonovointi rinnassa ja Rennie siihen kuulemma auttaa :) Eli närästystä?
Mutta saa nähä auttaako itselläni vaivaan Rennie vai onko ihan " tavallista" pahoinvointia!
dumle rv 10
Esikoista odottaessa pahoinvointi oli samanlaista mutta ilman rinnan puristusta, vatsan turvotusta, röyhtäilyä :)
Eli tässä raskaudessa on pahoivoinnin lisäksi närästys alkanut nyt jo.
Täytyy alkaa katsomaan tarkemmin mitä syö, syödä pieniä annoksia.
rv 8
Eipä tullut mieleenikään, että voisi olla närästystä, jotenkin tunne on niin " kokonaisvaltainen" .. itselläni on ollut joskus närästystä, mutta se on ollut vähän erilaista. Täytyypä testata Rennietä.
Tänään piti jäädä ihan kotiin, kun on ollut niin heikko olo eilisen heikotuskohtauksen jälkeen.
Viikkoja on nyt muuten 7+0, eli kahdeksas viikko aluillaan, eikä seitsemäs niinkuin aikaisemmin kirjoitin.
Voi kun tämä loppuisi pian, kun alkoikin jo niin varhaisessa vaiheessa, pari viikkoa olen jo kärvistellyt.. alkaa jo masentaa, kun pitäisi saada aikaiseksi vaikka mitä, mutta huonolta näyttää..
Mulla ihan samoja tuntemuksia kuin sulla.. Luulisin että lienee närästystä.. Vaikea sanoa kun en tiedä miltä sen pitäisi tuntua! Mutta tähän diagnoosiin päädyin itsekin viikonloppuna. Tarvii varmaan koittaa niitä Rennieitä!!
Tsemppiä, kyllä tää olo kai tästä paranee vielä. Hehheh, ehkä jo kuukauden päästä =D.. Lopputulos onneksi palkitsee!
Nyt on pakko mennä päikkäreille, itekin jäin kotiin tekemään etätyötä kun ei millään pystynyt aamulla saamaan itseään liikkeelle. Olikin kyl vaikea aamu!
Colatoffee 7 ja 4
Mulla vastaavanlainen pahoinvointi alkoi melkein heti positiivisesta testituloksesta ja kesti jonnekin rv 18 paikkeille.
Ei se kauheasti lohduttanut että joka paikassa sanottiin että se helpottaa rv 16-20. Se tuntu sillon aluksi ihan loputtomalta ajalta. Enkä voinut käsittää kun joku kysy että onko aamupahoinvointia. Ei ollu aamupahoinvointia, kyllä se oli niin ympärivuorokautista kun vaan voi olla. Pari viikkoa nukuinkin meidän uudessa hienossa tv-tuolissa makuupussissa. Olin tuon pahoinvoinnin takia 3 viikkoa sairaslomalla kun sairaalan labrassa on vähän huono olla töissä jos voi huonommin kun potilaat. Enkä töihin palattuanikaan ollu ihan kunnossa, mutta sanoin pomolle suoraan että teen sen minkä pystyn ja omaan tahtiini. Että jos on jotain valittamista niin voin kyllä hakea lisää sairaslomaa. Ihan hyvin nuo tuntuivat ymmärtävän.
Elin melkein koko tuon pahoinvointiajan pääasiassa mehujäillä. Ne helpotti ainakin mun oloa hetkeksi kerrallaan. Koitahan jaksella, kyllä se pahoinvointi joskus loppuu. Viimestään sit kun vauva syntyy... ;)
Poppana82 rv 24+6
Eli mun mielestä ihan normaalia. Odotan toista viikolla 11+3 ja sydämen tykytys tuntuu vaan pahenevan..esikoista odottaessa en oksentanut kertaakaan, pelkkää kuvotusta. Nyt olen oksentanut kerran ja kuvotus on todella voimakasta 24/7! Viikot on jo sen verta pitkällä että odotan malttamattomana parempia aikoja ;)
Yritä jaksaa!