Osaako joku selittää?
En aivan ymmärrä puolisoni käyttäytymistä, onko tällainen tuttua? Hänellä on normaali noin klo 8-16 välille sijoittuva työ, jota voi suuren osin tehdä etänä tai haluamanaan aikana eli liukuvasti. Puolisoni menee kuitenkin (liian) usein aamuun jo klo 6 töihin eli viideltä ylös ja tekee sinne klo 16-17 töitä. Useana iltana viikosta hänellä on jokin pakottava tarve käydä töissä, esimerkiksi jotain on jäänyt päälle tai jotain pitää hakea ja tekee siinä samalla hieman töitä. Ainakin parina iltana viikosta. Usein täytyy töissä käydä myös viikonloppuisin.
Ylityötä ei kuitenkaan kerry, koska hän ei merkitse ylityötä. Joskus on sanonut, ettei saa tehdä ylitöitä. Ylitöiksi kuitenkin menee, koska on mielestään tehoton ja pelkää menettävänsä työnsä. Mielestäni tuossa kertyy aika monta tuntia jopa päivittäin aikaa, joka on perheeltä pois.
Hän ei ymmärrä miksi se on ongelma, siitä ei voi keskustella. Puhuu vain tehottomuudesta ja työn menettämisen pelosta. Usein syy näihin ekstratunteihin on siinä, että on joutunut lasta käyttämään jossain kesken päivän tms., joten tunnit ei kerry täyteen.
Tästä ei oikein voi puhua ilman, että hän hermostuu. Miltä tämä kuulostaa?
Kommentit (12)
Aika sekava selostus, ei oikein järkeä. Ehkä provo kuitenkin.
Voi olla sekava, koska vaikea tätä ymmärtää ja selittää. Omaa elämääni viimeiset pari vuotta.
Voiko ihmisen pelko työn menetyksestä olla niin suuri? Siitä hän puhuu vaikka ei kukaan ole sellaista edes hänen mukaansa esittänyt. Työ ja sen säilyminen ollut heillä kotona erittäin tärkeässä roolissa.
Yritän siis kysyä, onko muilla tällaista täysin työlle omistautunutta puolisoa? Vapaalla kotona menee usein etätöiksi tai töissä käymiseksi, arkena se 10h työpäivä on ihan normaali ja jos ei niin pitkää päivää pysty tekemään, niin illalla sitten pitää käydä töissä tai vähintään kotona jatkaa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Yritän siis kysyä, onko muilla tällaista täysin työlle omistautunutta puolisoa? Vapaalla kotona menee usein etätöiksi tai töissä käymiseksi, arkena se 10h työpäivä on ihan normaali ja jos ei niin pitkää päivää pysty tekemään, niin illalla sitten pitää käydä töissä tai vähintään kotona jatkaa töitä.
Joko se täyttää jotain tyhjyyttä tai merkityksettömyydentunnetta elämässään tai sillä on salasuhde.
Suhdetta olen miettinyt, mutta hän ei ole käytökseltään muuttunut, joten varmaan se jotenkin näkyisi ihmisessä? Toisaalta hän on hirvittävän kiltti, voiko kiltti nainen toimia niin? Mistä sen sitten tietää?
Poikamiehenä en osaa tuota mitenkään selittää, mutta ei hän ainakaan minun luonani jäy "töissä".
Kun mikään ei riitä ja muutosneuvottelut on jatkuva uhka, ihminen polttaa lopulta itsensä loppuun. Ei saa mitään aikaiseksi, vaikka roikkuu töissä kuinka pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Kun mikään ei riitä ja muutosneuvottelut on jatkuva uhka, ihminen polttaa lopulta itsensä loppuun. Ei saa mitään aikaiseksi, vaikka roikkuu töissä kuinka pitkään.
Tätä minä pelkään. Ja kun hullua on se, että minä meistä tienaan enemmän, olen kotona enemmän ja hoidan sitä, ja hän on huolissaan työstään ja siitä miten me pärjätään, jos sen menettää. Kun varmasti pärjätään. Nyt vaan se työ menee yli minun ja meidän tytön kanssa.
Se panee työkaveria joten menee ylitöiksi.
Tämä on provo tai sitten vain olet oikeasti tyhmä.