Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukujuhlat huomenna ja mun epäonnistuminen elämässä

Vierailija
26.07.2024 |

Vaikeaa mennä sinne. Tiedän että suvun "parempi väki" kyselee mun kuulumisia. Oon tässä viimeisen vuoden aikana kokenut niin paljon vastoinkäymisiä. Yritykseni meni konkurssiin, jouduin muuttamaan vuokraluukkuun, puolisoni jätti minut ja olen lähes yksin vastuussa pienestä lapsestamme. Ei tällaista ikinä satu niissä paremmissa piireissä, ne on hienoja ja rikkaita ihmisiä. Mun elämä on ollut pelkkää räpiköimistä ongelmasta toiseen vaikka kaikkeni oon yrittänyt :( en haluaisi puhua kenellekään asioistani. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle tulee jossain vaiheessa elämää vastoinkäymisiä. Voithan ohittaa kyselyt..ei ihmeempää jne. Suku on kuitenkin tärkeä..

Vierailija
2/8 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meneminen tuntuu liian vaikealta, niin jätä väliin. Ei ole pakko mennä jos ei halua/pysty. Sepitä vaikka sairastuminen.

Toisaalta voit aivan hyvin todeta kyselijöille, että sinulla on ollut monin tavoin tosi raskas vuosi etkä oikeastaan välittäisi jutella siitä sen enempää. Ja sitten jatkat vaan: Entä miten sinulla/sinun perheelläsi menee? Hyvin harva ihminen alkaa kysellä tai inttää tuon jälkeen enää mitään.

kokemusta on myös päinvastaisesta eli tilanteesta, jossa sukujuhlissa yksi latistaa kaikkien muiden tunnelman avautumalla omista kriiseistään ja terapoimalla itseään muiden kustannuksella. Jos sinulla on riski tällaiseen käyttäytymiseen, niin silloinkin kannattaa mieluummin jäädä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pystyyn, kohteliaasti hymyillen vastaat muutamalla sanalla, vaihdat sujuvasti puheenaihetta jne. 

Vierailija
4/8 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin ajattelen aina, kun suku kokoontuu. Enää en välitä, vaan kerron kaikki asiat rehellisesti. Ei kukaan ole pyörtynyt. On aina myös muiltakin pintaa raaputtamalla löytynyt niitä epäonnistumisia. Taitavat kuulua elämään vähän kaikilla.

Vierailija
5/8 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi tuollaisiin "juhliin". Enkä näe yhtään syytä miksi sinä menisit. Suojaa itseäsi.

Vierailija
6/8 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle tulee jossain vaiheessa elämää vastoinkäymisiä. Voithan ohittaa kyselyt..ei ihmeempää jne. Suku on kuitenkin tärkeä..

Ei suku kaikille ole tärkeä eikä tarvikaan olla.

Vierailija
7/8 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus asioiden sanominen helpottaa sekä henkisesti että konkreettisesti. Ihmiset auttavat mielellään. 

Vierailija
8/8 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan rohkeasti, älä surkutellen vaan ihan normaalisti. Sukulaisten kautta voi tulla tietoa jostain hyvästä työpaikasta tai voit tavata uuden kumppanin kun nyt olet vapaana.