kuumeflunssaa Oulussa?
Onko Oulun alueella liikkeellä jotain ärhäkkää kuumeflunssavirusta...?
Lapset 2 ja 4v toosi kipeänä, kuumetta toista pv lähes 40 astetta, nukkuvat vaan- mikään ei tahdo maistua pienille raukoille.
Eivät valita korvia tms, yskä on aika kova. Itsekin tässä vilunväreissä, taitaa kaataa koko porukan tämä tauti.
Kauankohan kestää, vinkkejä pikkupotilaiden voinnin parannukseen.
t. mami Oulusta
Kommentit (7)
En kylläkään asu oulussa,mutta luulen että sama tauti on meillä käynyt...tai siis on edelleenkin. Esikoisella oli korkea (yli 39 astetta) kuume kesti 5 pv ja sen jälkeen 2 pv lämpöä. Tyttö vietti sängyssä tasan viikon! Nyt sitten hänellä on kunnon yskä, lima nousee ylöspäin. Keskimmäinen sairasti kovaa kuumetta 3 pv ja nyt yskii.... Vauva raukka oli kanssa kovassa kuumeessa, enää lämpöä ja kova yskä...
Minä itse olin myös kuumeessa, ja nyt on miehen vuoro. Tautista aikaa!
Meillä syötiin viikon aikana yhtäpaljon särkylääkkeitä kuin normaalista menee koko vuoden aikana. Annoin buranaa ja paracettiä rinnakkain, yksinään ei kumpikaan lääke tehonnut....ja juomaa, juomaa,juomaa. Ps. jätski maistu meillä kuumeisille lapsille!
Tunsin itseni sairaiden lapsi raukkojen keskellä enemmäin kuin tarpeelliseksi! Äitiys on ihanaa!! t.edellisen(kin) viestin kirjoittaja.
jätskivinkki oli hyvä-kokeillaan! Hyvä tietää että saattaa tosiaan kestää monta pv. Aloin jo olla huolissani kun molemmat pikku murut vaan nukkuu jo toista päivää kun eivät muuta jaksa.
Olet oikeassa, että äitiys nousee arvoonsa, tosin arvostan muutenkin, mutta sitä tuntee olevansa lapsille supertärkeä. Kuten jokainen vanhempi onkin ja saa olla.
Nyt miehelle viestiä kännykkään, että jätskiä kotiin kiitos :)
Voimia ja kiitos tsempistä, tää netti on joskus niin mukava kun saa hiukan aurinkoa ja perspektiiviä omaan tilanteeseen.
t. kahden pikkupotilaan äiti
vanhin jo ollut viikon kipeenä ja kaksi nuorempaakin useamman päivän. Välillä kuume laskenutkin ja lapset piristyneet mutta sitten taas yöllä kuume noussut kovaksi. Nytkin meillä 6v. makaa säkkituolissa kylpytakin alla villahaalari päällään kun kuulema palelee ja 3v. maannut koko päivän sohvalla liikkumatta siitä mihinkään. 2v. sentään tänään jo ihan pirteä. Meillä kuumetta laskenut ainoastaan panadol ja Pronaxen yhdessä. muut ei ole vaikuttaneet mitenkään. 3v. valitellut myös päänsärkyä. Säälittää pienet ressukat. Mehua heillä vieressä juomapulloissa koko ajan ja syötetty on mitä huolii mm. mehujäitä, pakaste marjoja ja jäätelöä. Ei auta muu kuin antaa lasten levätä ja nukkua niin paranevat toivottavasti nopeammin. Minä aion viedä lapset kohta lääkäriin jos ei ala tuo tauti helpottamaan.
siis täällä Oulussa jo silloin. Lapset ja mies sairastivat ensin kovaa kuumetta ja yskää monta päivää, ja sitten jälkitautina vielä korvatulehdukset ja mies poskiontelotulehduksen.
tuokin jo lohdutti. sitä on surkeena kun lapset sairastaa ja omakaan olo ei hyvä. Isi työmatkalla, onneksi tulossa illanpäälle kotiin.
:) ap