Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko koskaan parvekkeella tupakoitsija suostunut lopettamaan sen pyynnöstä?

Vierailija
25.07.2024 |

Vai onko nämä viralliset kiellot ainoa tie edetä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomaavainen tupakoitsija. Kun naapurin yksinhuolehtijaäiti tuli valittamaan, että hänen vauvansa kuolee syöpään kun hän nukuttaa sitä parvekkeella ja minun parvekkeeltani leviää tupakansavua sinne, aloin tupakoida luhtitalomme toisella seinällä, kävelyparvekkeella. Näin toimii gentleman. 

Huomaavaisia tupakoitsijoita ei ole olemassakaan. Tupakoitsijoiden syöpien ja muitten sairauksien hoito maksetaan yhteisistä verovaroista. Ne rahat voisi käyttää paljon paremminkin, vaikka vanhustenhoitoon tai t&k-toimintaan, jolloin ne tuottaisivat hyvinvointia kaikille. Mutta ei, tupakoitsija sairastuttaa itsensä tahallaan ja kuormittaa terveydenhuoltojärjestelmää, joka natisee liitoksissaan.

Vierailija
22/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on pahempi, ketjupolttaja vai lapsiperhe+trampoliini naapurina?

Trampalla ei pompita kuin muutama kuukausi ja se on kuitenkin perustaltaan myönteinen ilmiö. Trampalla ei levitä syöpää naapurustoon. Siinä loukkaa pääsääntöisesti vain itsensä. Eli valitsen trampan koska tahansa, vaikka omat lapset ovat jo lentäneet pesästä. Ja jos joku ilta meneekin trampalla myöhään, tämän taloyhtiön vanhemmat pitävät huolta, että kun koulut alkavat, myös meno hiljenee ajoissa  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kolme, jotka ovat huomioineet.

Vierailija
24/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisiin tehoaa vain sakot. Ihan kaikista järjestyssääntöjen rikkomisista pitäisi sakottaa roimasti, alkaen esim. siitä että julkisissa vedetään kaljaa ja istutaan jalat penkillä. Mikään ei muuten muutu. Ei ole muiden asia maksaa aina kuluja toisten jälkien siivouksesta.

Vierailija
25/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomaavainen tupakoitsija. Kun naapurin yksinhuolehtijaäiti tuli valittamaan, että hänen vauvansa kuolee syöpään kun hän nukuttaa sitä parvekkeella ja minun parvekkeeltani leviää tupakansavua sinne, aloin tupakoida luhtitalomme toisella seinällä, kävelyparvekkeella. Näin toimii gentleman. 

Huomaavaisia tupakoitsijoita ei ole olemassakaan. Tupakoitsijoiden syöpien ja muitten sairauksien hoito maksetaan yhteisistä verovaroista. Ne rahat voisi käyttää paljon paremminkin, vaikka vanhustenhoitoon tai t&k-toimintaan, jolloin ne tuottaisivat hyvinvointia kaikille. Mutta ei, tupakoitsija sairastuttaa itsensä tahallaan ja kuormittaa terveydenhuoltojärjestelmää, joka natisee liitoksissaan.

Mikä röyhkeys! Pyydän saada huomauttaa, että minä todellakin OLEN äärihuomaavainen tupakoitsija; sehän käy ilmi jo siitäkin, että otin huomioon naapurin pikkuäidin valituksen savusta. Näin jopa siitäkin huolimatta, että hänen lapsensa on vaaleanruskea. Toimin jalosti. 

Vierailija
26/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tupakointiongelma olla nykyään isompi osake- kuin vuokrataloissa. Asun yksityisten tahojen omistamassa vuokrataloyhtiössä ja tupakointi sisätiloissa on ehdottomasti kielletty mikä on mainittu myös vuokrasopimuksissa. Parveke- ja ulkotiloissa tupakoinnista on sellaiset määräykset, että siinä tulee huomioida talon muut asukkaat eli parvekkeelle järjestettävä riittävä tuuletus, tumppeja varten on oltava tulen kestävät astiat ja mieluiten sellaiset missä vettä ja kannet ja parvekkeella käydään tupakoimassa vain kohtuullisessa määrin (ketjupolttajat pihalle tupakoimaan). Piha-alueella tupakointi täytyy tapahtua kauempana talon ulko-ovista, ikkunoista ja lasten leikkialueesta eikä tumppeja saa heitellä maahan. Jos vuokran antajan määräyksiä ei noudateta ja tupakoinnilla esimerkiksi aiheutetaan toistuvaa haittaa naapureille isännöitsijä/taloyhtiön omistaja voi puuttua asiaan ja siitä seuraa vaikeuksia tupakoitsijalle.

Vierailija
27/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paljon täysin savuttomia taloja. Miksi ihmeessä nämä tupakasta kärsivät silti muuttavat taloon, jossa tupakointi on sallittu?

Vierailija
28/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä lopettanut juopponaapurikaan läpi yön mölisemistä ja musiikin huudattamista vasta, kun oli saanut ( meidän ansiosta ) niin monta varoitusta, että häätö uhkasi.

Vierailija
29/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko suunsoittaja lopettanut puuhansa kun asiasta huomauttaa? No,ei.

Jos käyn parvekkeella pari kolme kertaa tupakalla, en todellakaan anna naapurin ruveta määräilemään.

Naapuri tekee sitten omat kiusansa. Sen verran sopuisaa meininkiä

Toivottavasti saat keuhkosyövän ja kuolet siihen tuskallisesti.

No, minäpä toivon, että se ääliö kiusantekijänaapuri saa syövän, minkä tahansa syövän, ja kuolee tuskallisesti.

Jos rupeaa kiusantekoon saadakseen itsellensä jotain mitä ei voi mitenkään muuten laillisesti toiselta vaatia, ei voi ihan terveenä pitää tuotakaan.

Kiusantekijäkö se onkin se sopuisa. Näitten kiusantekijöitten omat puuhat! Sanotaan nyt vaikkapa turvallisuussääntöjen noudattamatta jättäminen, eli niidenkin suhteen näillä on jokin ihm

Ai oikein syöpää toivot naapurillesi . Mitäpäs jos sinä hoitaisit sen pääsi kuntoon . T.  Tupakoimaton syöpää sairastava .

Vierailija
30/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep!!! Tapasin juuri yhden huomaavaisen tupakoitsija. Naapuri kävi ulkona etuoven edessä tupakalla ja savut tulivat meille ikkunasta makkariin. En edes ehtinyt sanoa hänelle mitään asiasta, vaan suljin ikkunan joka kerta, kun savua alkoi tulla sisään. Eilen huomasin, että hän on siirtynyt tupakoimaan talon päätyy, jossa ei ole ikkunoita. Ihanaa, nyt pystymme nukkumaan ikkuna auki.

Vierailija
31/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on paljon täysin savuttomia taloja. Miksi ihmeessä nämä tupakasta kärsivät silti muuttavat taloon, jossa tupakointi on sallittu?

Olen asunut 25 vuotta tässä talossa ja vuosi sitten alakertaan muutti minäminäminäminä-tupakoitsija. Annatko rahat, että voin ostaa asunnon savuttomasta taloosta? Ja kerrotko, miten saan mukaani tämän rauhallisen asuinalueen, järvinäköalan jne. edut, joiden vuoksi muutin tähän.

Vierailija
32/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 25 vuotta tässä talossa ja vuosi sitten alakertaan muutti minäminäminäminä-tupakoitsija. Annatko rahat, että voin ostaa asunnon savuttomasta taloosta? Ja kerrotko, miten saan mukaani tämän rauhallisen asuinalueen, järvinäköalan jne. edut, joiden vuoksi muutin tähän.

Muutit taloon järvinäköalan takia eikä sua kiinnostanut, että talossa sallitaan tupakointi. Ei kaikkea voi saada.

Vierailija
33/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joskus ollut sellainenkin naapuri joka valitti naapurien tupakanpoltosta vaikka kyseisen henkilön taloudessa oli myös tupakoitsija.. 

Minulla kerran yksi naapuri valitti lasten metelöinnistä, vaikka asuin yksin eikä edes ole lapsia.

Vierailija
34/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo asuisin neukkukuutiossa vetäisin röökiä sisällä liesituulettimen alla silloin ei häiritse naapureita tupakansavulla.

Vierailija
35/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. En kehtaisi mennä valittamaan, jos tupakointi on sallittua. Miten muuten tämä ei häirinnyt aiempia sukupolvia lainkaan? Nyt siitä on tullut valtava ongelma ja kiukutellaan kun kaikki eivät elä MINUN tahtoni mukaan.

Vierailija
36/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo asuisin neukkukuutiossa vetäisin röökiä sisällä liesituulettimen alla silloin ei häiritse naapureita tupakansavulla.

Savu voi levitä rakenteiden kautta muihin asuntoihin silloinkin, kun tupakoi liesituulettimen alla.

Vierailija
37/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taloyhtiössä parveketupakointi kielletty.  Ja se toimii.  Asun omistusasunnossa.

Muutenkin hyvin siisti ja hyvä taloyhtiö kaiken kaikkiaan.  Kohta seitsemän vuotta asunut ja olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
38/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on taloyhtiössä parveketupakointi kielletty.  Ja se toimii.  Asun omistusasunnossa.

Muutenkin hyvin siisti ja hyvä taloyhtiö kaiken kaikkiaan.  Kohta seitsemän vuotta asunut ja olen erittäin tyytyväinen.

Meidänkin taloyhtiö on siisti ja hyvä, vaikka ei kieltoa olekaan.

Vierailija
39/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luopuisitteko koirasta jos naapuri sattuisi valittamaan ja koira häiritsisi naapuria? Sopimuksen mukaan nämä asiat hoidetaan, eikä millään huutoäänestyksellä. 

Vierailija
40/49 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutit taloon järvinäköalan takia eikä sua kiinnostanut, että talossa sallitaan tupakointi. Ei kaikkea voi saada.

Kiinnosti toki, mutta silloin taloon muutti normaaleja ihmisiä. Kuinka olisi voinut tietää, että taloon muuttaa vuosikymmeniä myöhemmin vähä-älyisiä tupakoitsijoita. Annatko ne rahat?