tk:n rask.testi heikko plussa?!
Onko kenellekään sattunut vastaavaa?
Siispä, tein kotosalla raskaustestin B-Sure ja testiin ilmeistyi hetimiten haalean haalea plussaviiva. Seuraavana päivänä kävin terveysaseman labrassa antamassa pissanäytteen ja testitulos oli terveydenhoitajan mukaan heikko plussa. Sanoi, ettei ole aikaisemmin kuullut moista tulosta....
Labrasta oli kirjoitettu viesti: pyydetään antamaan uusi näyte.
Onkohan mahdollisesti raskaus niin alussa, että hormonia on vielä pissassa niin vähän, vai mitä ihmettä?!
Minä siis parhaillaan 4kk pojan äiti ja menkat eivät ole vielä synnytyksen jälkeen alkaneet...
Raskausoireita kyllä on, ja nyt tulee ruskehtavaa vuotoa, samoin kuin viime raskauden alussa. Kerran keskenmenon kokeneena - myös sen alkaessa verenvuoto alkas ruskehtavalla vuodolla, joka muuttui tosin parissa päivässä kirkkaaksi vereksi.
Nyt toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Vauva olisi tervetullut, tietysti, mutta ei kyllä ihan suunniteltu :).
Kommentit (2)
Mukava kuulla ammattilaisen kanta, kiitos kovasti!
Tänään hainkin apteekista uuden kotitestin ja testailen loppuviikosta uudestaan. Toivottavasti silloin tulee selkeä plussa:)
Olen siis itse labrahoitaja eikä meillä ainakaan vastata heikko plussaa. Se on joko + tai - ja sillä selvä. Joskus sitä testiä tiirailee useampikin hoitaja ennen kuin koneelle vastataan, mutta meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun vastata pos tai neg. Uusi näyte kannattaa tietenkin antaa jos sitä on suositeltu. Jos ei vieläkään pissasta selviä niin kanttaa kysyä onko mahdollista saada määritys seerumista tai plasmasta (verikokeella).