Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittavat läheiset jotka uhriutuu ellei kaikkea tehdä heidän aikataulujen mukaan

Vierailija
23.07.2024 |

Olen yksinasuva mutta nyt lomalla viettänyt aikaa vanhempien luona ja sisarukset myös samassa kotikunnassa. Syy miksi täällä vietän lomaa on ettei itsellä mitään tekemistä kaupunkiyksiössä, kavereita ei juuri ole.

Mutta nyt lomalla on useasti törmännyt ilmiöön missä erityisesti eräs sisar uhriutuu jatkuvasti ellen tee jotain hänen kanssaan just siihen aikaan kun hänelle sopii. Esimerkkinä tänään sisar ja vanhempi lähti eräälle lyhyelle päiväreissulle, etukäteen ei tietenkään kerrottu just mihin aikaan piti lähteä. Itsellä ei mitään aamutoimia tehtynä ja olin vielä ihan väsynyt kun ei helleyön takia saanut unta. Mutta heti tiettyyn aikaan piti päästä lähtemään ja jankuttivat mukaan. Kieltäydyin koska en ollut valmis siihen aikaan ja siitäkös taas suututtiin.

Tämä pahoittaa myös oman mielen koska mielelläni viettäisin aikaa läheisten kanssa nyt lomalla kun siihen kerrankin aikaa. Mutta kun ei yhtään ymmärretä että itsekin haluan rentoutua lomalla enkä 5min varoituksella mihkään lähde väsyneenä ja aamutoimet tekemättä. On työkin niin stressaavaa etten halua lomalla stressata.

Tuntuu taas että tämäkin loma tuottanut lähinnä pahaa mieltä kun läheiset ei ymmärrä että minäkin haluan rentoutua lomalla. Voisivat edes etukäteen ilmoittaa koska aikovat lähteä ja että haluavat minut mukaan, ei niin että 5min ennen alkaa jankutus.

Mikähän tuollaisia ihmisiä vaivaa kun eivät osaa huomioida että muillakin aikatauluja ja halua rentoutua lomalla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Heillä on joku ongelma tuossa. Ei sinun ongelma. Ikävää että turhasta suuttuvat. Sunhan pitäisi olla tässä pettynyt. Rentous ei ole liikaa vaadittu.

Vierailija
2/4 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen esimerkki oli kun minun piti auttaa sisarta erään pihatyön kanssa. Ei tietenkään etukäteen suunniteltu mitään ja sitten just tiettynä aikan hänelle sopisi että tulen auttamaan. Itsellä oli jo muita suunnitelmia sille iltapäivälle koska haluan lomalla tehdä myös asioita joita minua kiinnostaa. Siitäkös taas ovet paukkuen lähdettiin kun sanoin että voin tulla illalla, iltapäivällä muuta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäistä on helppo pompottaa.

Vierailija
4/4 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voisi varmaan lisätä etten usko läheisten tahallaan olevan hankalia, jotenkin vain puutteita sosiaalisissa taidoissa. Ainahan voi ehdottaa mutta se että suututaan jos minulle ei käy, aiheuttaa vain pahaa mieltä. Samalla itseltä jää kokematta ne yhteiset hetket läheisten kanssa lomallani mikä saa mielen matalaksi. Eivät siis voi muuttaa aikataulujaan jos ovta päättäneet lähteä vaikka 10.00, vaikka minulla olisi kaikki aamutoimet tekemättä. Sen sijaan uhriudutaan ja suututaan.

ap