Ystäväni käytös miestään kohtaan kummaksuttaa
En oikein tiedä miten suhtautua, kun olen pannut merkille muutoin sydämellisenä ja fiksuna pitämäni ystävän käytöksessä toksisia piirteitä uudessa parisuhteessa. Esimerkiksi vitsailee miehen kustannuksella ja käskyttää tätä. Mies suhtautuu asiaan hyväksyvästi ja pyrkii miellyttämään, mutta mielestäni moinen käytös/dynamiikka ei kuulu hyvään parisuhteeseen jossa molemminpuolinen kunnioitus.
Tuossa on jollakin tavalla diivailua, jopa miestä alistavaa tai alentavaa käytöstä ilmoilla. Lisää ihmetystä herättää jollain tapaa sekin ettei ystävälläni ole ollut miesrintamalla ihan kamalasti vientiä, joten luulisi lähtökohtaisesti arvostavan että on löytänyt rakastavan kumppanin.
Mitä ajatuksia? Pitäisikö mun ottaa asia kahdenkesken puheeksi ja kysyä onko ystävällä kaikki hyvin? Mistä hemmetistä moinen käytös kumpuaa?!
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Mitä heidän suhteensa sinulle kuuluu? Taidat olla melkoinen painajainen itse.
Taidat olla ap:n ystävä.
Jos se mies ei ole mitenkään vajaavaltainen, niin hän osannee itse päättää, millaisessa parisuhteessa haluaa olla.
Mutta voit kyllä sanoa ystävällesi, että sinusta ei ole kiva joutua katselemaan tuollaista. Pitäkööt alistusleikkinsä kahden kesken.
Kuulostaa tosiaankin siltä ettei ystäväsi kunnioita miestä. Eritoten jos jo ihan suhteen alussa on tarvetta tällaiselle niin ei lupaa hyvää
Voipi tosiaan olla, että kaveri on katkera siitä ettei menekkiä ole ollut. Hän voi jopa ajatella että mies ei ole mitään jos hänet huolii. Ehkä hän ajattelee että on itse joutunut tyytymään mieheen, kun ei parempaa saa.
Ota ihmeessä puheeksi kaverin kanssa hänen käytös. Miehetkin joutuvat toksisuuden kohteeksi, ja näin naisena mulle on tärkeää että puolustetaan myös miehiä.
Jos on oikeasti läheinen ystävä, voithan ottaa asian hienotunteisesti ystävän kanssa puheeksi. Jos taas ei niin läheinen niin anna olla, heidän suhteensa se on.
Vierailija kirjoitti:
Voipi tosiaan olla, että kaveri on katkera siitä ettei menekkiä ole ollut. Hän voi jopa ajatella että mies ei ole mitään jos hänet huolii. Ehkä hän ajattelee että on itse joutunut tyytymään mieheen, kun ei parempaa saa.
Ota ihmeessä puheeksi kaverin kanssa hänen käytös. Miehetkin joutuvat toksisuuden kohteeksi, ja näin naisena mulle on tärkeää että puolustetaan myös miehiä.
Tämä itsellekin tuli mieleen, että ystävästäsi kokee joutuneensä tyytymään tähän kyseiseen mieheen ja siten kokee jopa ylemmyyttä tätä kohtaan, koska jollakin tasolla on tyytymätön ja ehkä ajattelee ansaitsevansa parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, keskity omaan elämääsi ja jätä muut rauhaan!
Oletko huomannut, että miehellä seisoo aina, kun häntä komennellaan?
Keskinäistä, ei niin normaalia, esileikkiä.
Mieheni sisko aikanaan pyrki kanssa kyykyttämään avopuolisoaan. Määräsi pitämään siivouspäivää jne. ja naureskeli mulle, että ei todellakaan aijo itse osallistua. Suhde ei sit kestänyt. Miehellä on kiva perhe, mieheni sisko elellyt yksin sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Onko ystäväsi feministi?
Et oikeasti ymmärrä yhä vieläkään mitä termi feminismi tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Painajaisista puheenollen, en haluaisi keskustella kanssasi vaikka saisin kaikki rahat maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi edes on ystäviä? Miksi omia asioita tarttee kellekkään paljastaa? Parempi olla vaan yksin.
Homma voi olla toisinpäinkin, mies on kulisseissa ihmishirviö ja ystäväsi reagoi siihen niin, että muut luulevat hänen olevan se ongelma, se joka käyttäytyy huonosti.
Meinaan kaikkee on tullu nähtyä ja koettua. Nimenomaan manipuloivat ihmiset saa sen kumppanin näyttämään kamalalta ihmiseltä.
Joku kamala nainen? En itse haluaisi olla. En pane miehiä huokella. En ole minkäänsortin feministi. Mitä tehdä jos joku tekee virhetulkintoja jostain naisesta ja tämän parisuhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Homma voi olla toisinpäinkin, mies on kulisseissa ihmishirviö ja ystäväsi reagoi siihen niin, että muut luulevat hänen olevan se ongelma, se joka käyttäytyy huonosti.
Meinaan kaikkee on tullu nähtyä ja koettua. Nimenomaan manipuloivat ihmiset saa sen kumppanin näyttämään kamalalta ihmiseltä.
No niinpä tietysti. Mammapalsta ei koskaan petä; löytyihän se todellinen syyllinen tähänkin.