Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvitelkaa että keskuudessamme elää sukupolvia jotka eivät ole koskaan päässeet liikkumaan hirvikärpäsettömässä metsässä

Vierailija
21.07.2024 |

Metsässä liikkumiseen on mennyt kaikenlainen nautinto, sijalla lähinnä pelkkä vitutus.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ja keväällä ei paljon kärpäsiä näy.

Vierailija
2/9 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun muistaakseni hirvikärpäsiä oli syksyisin metsässä jo kun olin lapsi, ja oon 42. Siis ap on sinänsä oikeassa, mutta näitä sukupolvia on jo aika monta, ei kauhean uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella ja keväällä ei paljon kärpäsiä näy.

Ja sitähän sulta kysyttiin?

Vierailija
4/9 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun muistaakseni hirvikärpäsiä oli syksyisin metsässä jo kun olin lapsi, ja oon 42. Siis ap on sinänsä oikeassa, mutta näitä sukupolvia on jo aika monta, ei kauhean uutta.

Muistat väärin. Olen vanhempi, mutta parikymmentä ensimmäistä ikävuottani kuljeskelin hirvikärpäsettömissä metsissä. Voi tietysti olla että jossain venäjän rajan läheisyydessä niitä on ollut hieman aiemmin.

Vierailija
5/9 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvikärpäsiä oli minunkin lapsuudessani. n56

Vierailija
6/9 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hirvet ja kauriit metsästettiin suomesta käytännössä sukupuuttoon 1920-luvulle mennessä. Sen takia niitä valkohäntäkauriita suomeenkin tuotiin, että saataisiin lisää riistaeläimiä.

Silloin tietty oli vähemmän hirvikärpäsiä. Itse olen liikkunut metsissä 80-luvulta saakka, ja kyllä näillä kulmilla on sen koko ajan hirvikärpäsiä ollut.

Vierailija
7/9 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä päin kyllä hirvikärpäsiä :D ikinä en oo nähnytkään!

Vierailija
8/9 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, hirvet ja kauriit metsästettiin suomesta käytännössä sukupuuttoon 1920-luvulle mennessä. Sen takia niitä valkohäntäkauriita suomeenkin tuotiin, että saataisiin lisää riistaeläimiä.

Silloin tietty oli vähemmän hirvikärpäsiä. Itse olen liikkunut metsissä 80-luvulta saakka, ja kyllä näillä kulmilla on sen koko ajan hirvikärpäsiä ollut.

Valkohäntäpeura ei kauriiksi muutu vaikka joku toimittaja niin haluaisi.

Vierailija
9/9 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70- ja 80-luku meni ilman hirvikärpäsiä. Tulivat joskun 90-luvun taitteen tienoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme