Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saisitko nykyisen työtehtäväsi, jos joutuisit sitä hakemaan uudelleen?

Vierailija
20.07.2024 |

En saisi.

t. DI, 40v

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut ihmiset vielä kuvittelevat olevansa korvaamattomia. Huvittavaa.

Vierailija
22/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin, eikä tarvisi edes hakea. Työnantaja tulisi kotoa hakemaan. Työ ei ole vaikeaa tai edes ns. kriittisillä aloilla, mutta siihen ei ole myöskään hakijoita/tekijöitä toimiston ovea koputtelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin. Tosin sinne ei ole mitenkään vaikea päästä.

Vierailija
24/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Työni olen hoitanut loisteliaasti. Kovanluokan tekijä. Hoidan ruoan 100 asiakkaalle yksin ja työni ovat sujuneet mallikkaasti. Vertaistani tunnollista ja ahkeraa työntekijää saa hakea kaukaa. 2 tuntia meni perehdytykseen kun jo kehuivat että teen töitä kuin muutkin ammattilaiset.

Vierailija
25/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa olen yksi harvoista alan osaajista, mutta todennäköisesti en tulisi valituksi, koska en sopisi joukkoon ts. en ole samalla aaltopituudella kuin nykyinen esimies.

Mulla sama. Esimies on minua parikymmentä vuotta nuorempi ja ihan pihalla, ei tykkää kun ohjeistan. Olen tullut aina toimeen esimiesteni kanssa ja saanut palkkioita hyvästä työstä ja kehittämisestä jne mutta tälle esimiehelle ottaa koville, että osaan asiat paremmin.

Vierailija
26/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jotkut ihmiset vielä kuvittelevat olevansa korvaamattomia. Huvittavaa.

Korvaamattomuuskin voi olla todellista ja johtua monesta eri syystä. Mun työpaikalla jokainen työntekijä on korvaamaton koska palkka ei huitele pilvissä ja ala itsessään on muuttunut vahvasti automaatiovoittoiseksi. Tuotteet mitä me valmistetaan vielä käsin, on nopeampaa ja halvempaa tehdä koneellisesti muualla. Vielä sinnitellään, mutta uusia tulijoita ei ole.

Vierailija
27/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin. Mutta tiimissä on pari, jotka eivät saisi.

Vierailija
28/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi. Tavallista aspaa teen mut meillä nykyään videot yms mukana hakuprosessissa ja monta kierrosta.

Vierailija
29/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin. Alallani on työvoimapula.

Vierailija
30/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai, nythän on pidempi kokemuskin.

Meidän työpaikalla on useita pitkään olleita joiden suoriutuminen on heikkoa. Ei se työhistorian pituus, vaan suoriutumisen taso.

Vierailija
31/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2016 lähtien joka kesä sama määräaikainen vakituiseksi kunta ei suostu ottamaan

Vierailija
32/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi, FM aineopettaja, 58 v. Tietenkin voisin valittaa ikärasismista, mutta olen tietoteknillisesti jäljessä.

Vierailija
33/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan,koska vasta vuosi sitten ns headhuntattiin siihen.Mutta firmassa on kyllä monia jotka eivät saisi...Ovat jämähtäneet atk ajalle...ihme ettei yt:t ole korjanneet pois...

Vierailija
34/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisin. Yritin jo kerran lähteä, mutta jäin kun siitä tuli niin iso parku. Pomot kusessa, kun porukkaa lähtee, mutta uusia ei halua tilalle. Pääsin pykälää korkeampaan palkkaluokkaan kun suostuin jäämään.

Höp höpö. Toiveunta.

Älä usko. Olen työpaikan "monitoimityökalu" eikä meitä kaiken osaajia ole montaa. Olemme kuitenkin kaikkein hyödyllisimpiä, koska meidät voi laittaa tekemään mitä vaan.

Vierailija
35/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin. Ammattitaito on vuosien aikana kasvanut ja hioutunut juuri työnantajani tarpeisiin, ja alakin on erikoinen.

Vierailija
36/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

En ole enää nuori ja nätti. Olen kyllä edelleenkin pätevä, mutta milloinkas se olisi auttanut asiassa.

Vierailija
37/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin (aloitin 3 viikkoa sitten ja pelkkää hyvää palautetta saanut reippaasti)

Vierailija
38/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että saisin. Ellei esimies puhunut palturia, kun kirjoitti tavoitekeskustelussa työssäsuoriutumisesta: ylittää tehtävässä vaadittavat ja hänelle asetetut tavoitteet.

Vierailija
39/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi. Ikääkin on jo 50 v. mikä ei ainakaan helpota hakua.

Vierailija
40/49 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi uusi haku joten saisin ainakin tähän mennessä. Työ ei ole aivan ympärivuotinen, joten vakinaistamisehdot eivät täyty.

Onkin kiinnostavaa kuinka monen työura muovautuu siitä että ympärivuotinen työ on yleinen normi. Ehkä joissain paikoissa saa monivuotisia sopimuksia kausityöläisillekin mutta minun työpaikallani ei.

Onko joku samantyyppisessä tilanteessa? Miten määräaikaiset sopimukset vaikuttavat?