Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveena yrittäjyys

Vierailija
19.07.2024 |

Onko paikalla muitakin, jotka haaveilevat yrittäjyydestä? Itselle heräsi tämä halu kuluvan kevään aikana. Tällä hetkellä pohdiskelen mihin rahkeeni riittäisivät ja osaanko tuoda markkinoille mitään sellaista, jolle olisi selvää kysyntää.

Tiedostan, että yrittäjyys ei ole Suomessa helppoa ja olen valmis menettämään vapaa-aikani työn teolle. Itselle tärkeämpää on tehdä mieluisaa hommaa omilla ehdoilla. Tarkoitus ei ole rikastua, vaan pärjätä.

Onko pakkalla muita samanmielisiä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 42 vuotta yrittäjänä. Voin kertoa että ihan se pärjääminenkin vaatii kovaa työtä. Jos olet valmis pitkiin päiviin ja sinulla on hyvä stressinsietokyky niin kaikkea hyvää ja toivotaan että onnistut. 

Vierailija
2/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Olen pohtinut asiaa joka kantilta ja tiedostan mm. mainitsemasi pitkät päivät. Tämä on kuitenkin asia jota ajattelin tavoitella. En oleta tämän olevan helppoa, mutta haluan yrittää silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Minulla on sivutoiminen yritys päätoimisen työn rinnalla ja tavoite on ensi vuoden alusta siirtyä täyspäiväiseksi. Kannattaa miettiä hinnoittelu kuntoon, jotta voi tehdä lyhyttä päivää. Suomalaiset hinnoittelevat itsensä ihan liian alas. Esimerkiksi konsulttina ei ole mieltä tehdä alle 1000 per päivä veloituksella töitä.

Vierailija
4/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieä puuttuu kuitenkin se tärkein, eli liike-idea.

Vierailija
5/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyydestä haaveilu on virhe. Sinulla pitää olla haave työstä, mitä voit parhaiten toteuttaa yrittäjänä.

Vierailija
6/8 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri perustettiin puolison kanssa osakeyhtiö ja yllätyksiä on tullut paljon vaikka ollaan aika kokeneita toiminimellä toimineita yrittäjiä.

Töitä on tehty päivätyön ohella illat ja yöt, että ollaan saatu valmisteltua kaikki. Finnveran osalta esimerkiksi oli yllätys se heidän provisionsa ja pankkilainan osalta järkytyksenä oli aivan törkeä korko. Myös lainan hakemisen prosessi kesti käsittämättömän pitkään. 

Käsi on ojossa joka paikassa kun yrittäjältä on muka ok veloittaa ihan sikamaisia maksuja mm. YEL:n yms osalta vaikka ei olla saatu vielä euroakaan tuloa. Posti osaa myös veloittaa yrittäjältä enemmän kuin kuluttajalta ja vuokrat yms on paikoin korkeita. Me otettiin halvin mahdollinen tila firmaa varten ja kalusteita ja tarvittavia laitteita etittiin mm. Torista ilmaiseksi tai pienellä rahalla. Liiketoiminta käynnistyy varsinaisesti vasta elokuussa.

Tarkoitus on lopettaa päivätyöt kun yritys tuottaa riittävästi. En enää halua olla kenenkään toisen yrityksen orja vaan johtaa omaa elämääni ilman työpaikan lapsellista mikromanageerausta.

Vierailija
7/8 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille joita kiinnostaa yrittäjyys! Mä olin just siinä pisteessä alkuvuodesta, että yrittäjyys kiinnosti, mutta en uskaltanut aloittaa. Sitten osallistuin alkuvuodesta Pakosuunnitelma-tapahtumaan ja sain siitä todella paljon inspiraatiota. Mulla tuli paljon mainoksia vastaan liittyen Pakosuunnitelmaan Instassa ja olin vähän skeptinen sen osalta. Osallistuin kuitenkin lopulta, koska tapahtuma oli ilmainen: ja onneksi osallistuin!

Sain tuon ohjelman kautta paljon konkreettisia uusia vinkkejä ja ihan erityisesti uutta asennetta oman yritystoiminnan perustamiseen. Erityisesti jäi mieleen uudet mahdollisuudet, miten tekoälyä voi hyödyntää ja uudenlaiset markkinointistrategiat.

Vierailija
8/8 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että nyt olisi taas mahdollisuus osallistua tuohon ilmaiseen tapahtumaan. Jos kiinnostaa kuulla lisää tekoälystä, digiyrittäjyydestä ja markkinoinnista, niin 

👉 https://pakosuunnitelma.fi/?fpr=vapaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme