Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko seurustelukumppanisi koskaan ehdottanut, ettette tapailisi muita? Missä vaiheessa seurustelua, ja mitä vastasit?

Vierailija
18.07.2024 |

Tuliko sellainen olo, että nyt vedetään matto jalkojen alta, vai olitko jopa odottanut tätä ehdotusta?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurustelusuhde on parisuhde. Muita ei silloin tavata.

Kyllä tapailuvaiheessa voi olla vielä seksiä muidenkin kanssa.

Ihan kaikissa vaiheissa voi olla seksiä muiden kanssa.

Vierailija
42/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni koskaan ole tapaillut sarjadeittailijoita. Liika sosiaalisuus on minulle turn-off.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki, mutta silloin on turha odottaa minulta enää yhtään mitään, jos se minulle paljastuu.

M

Vierailija
44/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei asiasta ole erikseen sovittu, kyse on avoimesta suhteesta. Näin sanoo Suomen laki. Parisuhde ei ole vankila.

Vierailija
45/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki, mutta silloin on turha odottaa minulta enää yhtään mitään, jos se minulle paljastuu.

M

Suhteen alkuvaiheessa nyt ei välttämättä kannata odottaa siltä toiselta kovin suuria puolin tai toisin. Vasta kun yhteisistä pelisäännöistä suhteessa on sovittu voi odottaa että sovituista asioista pidetään myös kiinni.

Vierailija
46/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Suhteen alkuvaiheessa nyt ei välttämättä kannata odottaa siltä toiselta kovin suuria puolin tai toisin. Vasta kun yhteisistä pelisäännöistä suhteessa on sovittu voi odottaa että sovituista asioista pidetään myös kiinni.

Parempi vaihtoehto on olla puhumatta mitään ja vain olettaa, että toinen paitsi jakaa ilman muuta kaikki arvosi ja mieltymyksesi, myös osaa lukea omat ajatuksesi. Mikä voisi mennä pieleen?

Vierailija
47/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Parempi vaihtoehto on olla puhumatta mitään ja vain olettaa, että toinen paitsi jakaa ilman muuta kaikki arvosi ja mieltymyksesi, myös osaa lukea omat ajatuksesi. Mikä voisi mennä pieleen?

Ihmissuhteissa nyt aina on se vaara olemassa että käytännössä kaikki voi mennä pieleen oletti tai ei. Mutta itse en jaksaisi kumppania joka perustaa arisuhteen sille oletukselle että me automaattisesti olemme samanlaisia ja mä tiedän mikä toiselle on suhteessa tärkeää mikä ei.

Vierailija
48/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska aika nopeasti tuli ilmi, ettei kumpikaan ole vuosiin tapaillut muita. Yhdessä olemme olleet jo 27 vuotta, ja sinä aikana kumpikaan ei ole tapaillut muita romanttisissa eikä seksuaalisissa merkeissä. Tarjontaa olisi kyllä ollut, mutta henkilöt eivät ole olleet siinä mielessä kiinnostavia. 

Vierailija
49/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava keskustelu. Osa sanoo, että ei kannata olettaa että toinen ajattelee samoin kuin itse, ja osa sanoo, että on itsestään selvää että muita ei tapailla, ilman että siitä tarvii puhua, ja puhuminen on jopa epäilyttävää.

Kun ehdotin eksälle monogamista suhdetta, hän yllättyi, tai taisi peräti järkyttyä. Hän oli kaiketi ajatellut, että olemme ekslusiivisessa suhteessa, koska olimme tapailleet toisiamme muutaman viikon ajan. Ei minulla ollut sinä aikana muita, ja todella toivoin ettei hänelläkään, koska olin ihan rakastunut. 

Olin jopa niin rakastunut, etten voinut ottaa riskiä, että hän ei ajattele suhteestamme samoin, joten kysyin. Ja nyt luen täältä, että se on paha juttu, jos ottaa asian puheeksi. No, me tietysti sitten lopulta erosimme, mutta ihan muista syistä.

Vierailija
50/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin itse asian puheeksi parin kuukauden tapailun jälkeen. En ollut itse tapaillut muita samaan aikaan, ja mieskin aiemmin kertoi olleensa itsekseen noin vuoden päivät

Mutta pidän selkeydestä, ja että asiat puhutaan eikä oleteta. Ei kumppani siitä loukkaantunut, vaan oli tyytyväinen, että asia tuli selväksi.

Ja kysehän ei ole siitä, että kiellettäisiin toista tai pyydettäisiin yksisuhteisuutta, vaan siitä että molemmat ilmaisevat haluavansa sitoutua kahdenväliseen parisuhteeseen toisen kanssa.

Jos tässä kohtaa on eri halut ja toiveet niin parempi jatkaa eri teille ja etsiä sellainen kumppani jonka kanssa voi olla itselleen sopivammalla tavalla.

Vierailija
51/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava keskustelu. Osa sanoo, että ei kannata olettaa että toinen ajattelee samoin kuin itse, ja osa sanoo, että on itsestään selvää että muita ei tapailla, ilman että siitä tarvii puhua, ja puhuminen on jopa epäilyttävää.

Kun ehdotin eksälle monogamista suhdetta, hän yllättyi, tai taisi peräti järkyttyä. Hän oli kaiketi ajatellut, että olemme ekslusiivisessa suhteessa, koska olimme tapailleet toisiamme muutaman viikon ajan. Ei minulla ollut sinä aikana muita, ja todella toivoin ettei hänelläkään, koska olin ihan rakastunut. 

Olin jopa niin rakastunut, etten voinut ottaa riskiä, että hän ei ajattele suhteestamme samoin, joten kysyin. Ja nyt luen täältä, että se on paha juttu, jos ottaa asian puheeksi. No, me tietysti sitten lopulta erosimme, mutta ihan muista syistä.

Nämä olettajat ovat maalaisia jostain Pohjanmaalta ja uskovat, että maailma toimii kaikkialla samoin kuin heidän kotikylässään. Ilman muuta älyllisesti kehittynyt yksilö mieluummin kysyy kuin olettaa.

Vierailija
52/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikissa vaiheissa voi olla seksiä muiden kanssa.

Pettäjät, avosuhteet ja polyamoriset on asia erikseen.

Vierailija
53/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Luuletko oikeasti että tällainen ihminen kertoo näistä toisista panoista rehellisesti muille tapailukumppaneille? Tuskin. Pahinta on kuulla kaverin kaverilta parin vuoden seurustelun jälkeen, että miehellä oli ollut samaan aikaan toinen nainen kun aloimme treffailemaan. Meni luottamus täysin koko tyyppiin.

Vierailija
54/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapailin aina vain yhtä kerrallaan ja jos jonkun kanssa siirryin ns seurusteluvaiheeseen niin on itsestään selvää että sillon ei tapailla muita. 

Kos seurustelee jonkun kanssa ja tapailee muita, se on pettämistä. Sillonhan tapailija etsii jotain muuta. 

Vierailija
55/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tapailin aina vain yhtä kerrallaan ja jos jonkun kanssa siirryin ns seurusteluvaiheeseen niin on itsestään selvää että sillon ei tapailla muita. 

Kos seurustelee jonkun kanssa ja tapailee muita, se on pettämistä. Sillonhan tapailija etsii jotain muuta. 

Saat toki itse määrittää sen mikä on pettämistä.

Minä olen avoin ja sanon että tapailen muitakin, jos et tykkää, niin saat pitää senkin mielipiteen ja päättää mitä teet.

Sinun elämäsihän se on, päätät pitkälti itse millaisena sinut nähdään. 

Vierailija
56/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli epämääräinen vajaan parin kuukauden tapailun jälkeen, enkä ollut varma kiinnostuksesta, joten kerroin (tekstiviestillä) meneväni kahville toisen henkilön kanssa. Mies oli pyöristynyt tästä ilmoituksesta ja pyysi etten menisi. Sanoin, että jos haluaa varata minut itselleen hänen pitää sanoa se. 

Mies sitten otti ja soitti, söpösti takellellen pyysi tyttöystäväkseen 🥰 Ilmeisesti epämääräisyys oli johtunut työkiireistä 🤣 näin ainakin väittää, itse epäilen että tilanne olisi jatkunut hamaan tulevaisuuteen jos en olisi pistänyt selkää seinää vasten.

Jättäisin naisen saman tien, jos hän ilmoittaisi sopineensa treffit toisen kanssa missä vaiheessa suhdetta tahansa ja olinpa kuinka rakastunut tahansa. Jättäisin, vaikka olisimme sopineet kevyestäkin suhteesta.

m44

Nojoo, jokainen tyylillään. Pelkäsin itse kauheasti sitä, että mies tuhlaa aikaani ja roikottaa ikuisuuden :D Se tuntuu olevan pk-seudulla niin tavallista. Olin siis hyvin päättäväinen sen suhteen, että en meinaa rakastua/kiintyä liikaa ennen kuin minulla on jonkinlainen lupaus tulevaisuudesta. Tuossa vaiheessa oltiin kuitenkin tapailtu jo 2 kk. 

Oma kokemattomuuteni varmasti vaikutti myös. Kyseessä oli ensimmäinen parisuhteeni vaikka olin jo 29 vuotias. Kaikenlaista hiihtäjää on tullut treffeillä vastaan enkä todellakaan pitänyt itsestäänselvyytenä sitä, että mies valvoisi minun etujani ilman että puolustan niitä.

Vierailija
57/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Luuletko oikeasti että tällainen ihminen kertoo näistä toisista panoista rehellisesti muille tapailukumppaneille? Tuskin. Pahinta on kuulla kaverin kaverilta parin vuoden seurustelun jälkeen, että miehellä oli ollut samaan aikaan toinen nainen kun aloimme treffailemaan. Meni luottamus täysin koko tyyppiin.

Näinpä. Olen huomannut, että naisille kun tuo osuu omalle kohdalle, niin pettymyksen ja jopa järkytyksen tunteet on aika samalla viivalla kuin miehilläkin. Kuitenkin tässäkin langassa on paljon naisia jotka haluavat pidättää itselleen vapauden harrastaa seksiä useamman miehen kanssa tapailuvaiheessa.

En ihan tosissaan ole kuullut kertaakaan kuinka tällainen olisi ok naiselle, jos mies niin tekee. 

Jännä. 

Vierailija
58/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat toki itse määrittää sen mikä on pettämistä.

Minä olen avoin ja sanon että tapailen muitakin, jos et tykkää, niin saat pitää senkin mielipiteen ja päättää mitä teet.

Sinun elämäsihän se on, päätät pitkälti itse millaisena sinut nähdään. 

Moraaliiton horotsuikka sekoittaa tapailu ja seurustelusuhteen. Pettäjä sie olet. Reptiliaani. 

Vierailija
59/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritti sanoa, en uskonut ja tapailin silti. Todella kontrolloivaa. 

Vierailija
60/69 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin, että siinä kohtaa kun olimme yhteisymmärryksessä siitä, että seurustelemme, tämä oli itsestäänselvyys. Asiasta ei siis ole koskaan keskusteltu. Nyt jo naimisissa 10 vuotta, pitäisiköhän tämä keskustelu jo käydä?