Suosilmä nielaisi hillastajan Kolarissa
Varokaa soita, siellä on vaarallista.
Kommentit (31)
"Kopteri löysi hillastajan ensimmäisenä ja pelasti hänet suonsilmästä.
Hänestä näkyi vain päätä ja varpaita, kun pelastushelikopteri hänet löysi."
Onko nuo pelastushelikopterit itsenäisiä pelastajia? Ei siis pelastustaitoista miehitystä ollenkaan kopterissa.🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää minulle suonsilmä. Millainen se oikein on? Miksi niihin uppoaa? Eikö uimataitoinen ihminen sitten voi vain kieriä sellaisesta pois samaan tapaan kuin vanhoissa jäistäpelastautumisfilmeissä kierittiin avannosta?
Upottava ja vetinen kohta suossa. Pohjaa ei tunnu, mutta ei se välttämättä pelkkää vettäkään ole. Helposti jää jumiin, ei sieltä niin vaan kävellä tai kieritä pois.
Tuota juuri en ymmärrä, miksi sinne jää jumiin jotenkin toisin kuin veteen, vaikka ne ovat vetisiä.
Et varmaan koskaan ole käynyt suolla?
Suonsilmä on vetistä, raskasta maa-ainesta.
Mieti vaikka vetistä savea kolmen metrin leveydeltä ja vaikkapa kolmen metrin syvyydeltä.
Vaikea on päästä pois, kokemusta on. Minulla ei edes ollut kännykkää taskussa (läpimäräksihän se olisi heti mennyt muutenkin) ja jokunen alkoholijuoma oli otettu ennen lähisuolle hillaan menemistä. Vaikea oli päästä pois. En mielelläni edes muistele koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää minulle suonsilmä. Millainen se oikein on? Miksi niihin uppoaa? Eikö uimataitoinen ihminen sitten voi vain kieriä sellaisesta pois samaan tapaan kuin vanhoissa jäistäpelastautumisfilmeissä kierittiin avannosta?
Upottava ja vetinen kohta suossa. Pohjaa ei tunnu, mutta ei se välttämättä pelkkää vettäkään ole. Helposti jää jumiin, ei sieltä niin vaan kävellä tai kieritä pois.
Tuota juuri en ymmärrä, miksi sinne jää jumiin jotenkin toisin kuin veteen, vaikka ne ovat vetisiä.
Vetisiä, mutta eivät pelkkää vettä. Mutaa ja ..suota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan koskaan ole käynyt suolla?
Suonsilmä on vetistä, raskasta maa-ainesta.
Mieti vaikka vetistä savea kolmen metrin leveydeltä ja vaikkapa kolmen metrin syvyydeltä. <
Ehkä pitäisi olla suonsilmäsimulaattori, jossa pääsisin turvallisesti kokeilemaan.
Olen käynyt suolla, mutta kulkenut vain pitkospuita, ja yksin en ole koskaan ollut. Näiden juttujen perusteella ei edes tee mieli tehdä lähempää tuttavuutta soiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Järvi kasvaa umpeen ja syvään kohtaan/kohtiin jää aukko. Voi olla syväkin.
Vierailija kirjoitti:
Se on lakka, saatana!
Lakka on huume.
Vierailija kirjoitti:
Entä lukuisat kadonneet henkilöt Suomessa. Mistä sen tietää vaik olis jokunen suonsilmään uponnut.
Tai upotettu.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä on vaikea saada pois edes jalkaa, jos kumisaappaalla astuu. Tosissaan saa kiskoa. Jos siis toinen jalka on vielä upottamattomalla maaperällä. Ei se ole mikään lampi, jossa voi uida. Vaan täynnä pehmeää kasvillisuutta.