Suosilmä nielaisi hillastajan Kolarissa
Varokaa soita, siellä on vaarallista.
Kommentit (31)
Olen teininä koululuokan retkellä uponnut suohon. Pääsin omin avuin ylös.
Jalka on humpsahtanut joskus, eipä siellä pohjaa tuntunut olevan
Ei nielaissut. Onpa taas joku keksinyt vetävän klikkiotsikon.
Näitä meille tarvitaan lisää eli ennallistettuja soita ulkoilijoille.
Vierailija kirjoitti:
Olen teininä koululuokan retkellä uponnut suohon. Pääsin omin avuin ylös.
Minäkin olen, mutta alakouluikäisenä. Opettaja oli lähtenyt jo edeltä takaisin koululle ja jätti meidät pikkukoululaiset oman onnemme nojaan, kaverit muistaakseni mut sieltä suosta pelasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuoleeko noihin usein ihmisiä?
Kaksi ihmistä kuollut viimeisen sadan vuoden aikana. Toinen talvella, taisi paleltua.
Ennen peloteltiin lapsia suonsilmillä, että ne imaisee ihmisiä. Näköjään piti paikkansa.
Entä lukuisat kadonneet henkilöt Suomessa. Mistä sen tietää vaik olis jokunen suonsilmään uponnut.
Vierailija kirjoitti:
Entä lukuisat kadonneet henkilöt Suomessa. Mistä sen tietää vaik olis jokunen suonsilmään uponnut.
Ruumiit on helppo hävittää sinne, tosin eivät maadu siellä hapettomassa ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Näitä meille tarvitaan lisää eli ennallistettuja soita ulkoilijoille.
No ajattele, jos olisi koko itäraja yhtä ennallistettua suonsilmää, sinne ei tarvitsisi mitään aitoja pystytellä. Luvattomat maahanpyrkijät humpsahtaisivat uppeluksiin. Eikö olisi kätevää?
Selittäkää minulle suonsilmä. Millainen se oikein on? Miksi niihin uppoaa? Eikö uimataitoinen ihminen sitten voi vain kieriä sellaisesta pois samaan tapaan kuin vanhoissa jäistäpelastautumisfilmeissä kierittiin avannosta?
Miten sinne voi upota niin, että "näkyi vaan päätä ja varpaita"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruumiit on helppo hävittää sinne, tosin eivät maadu siellä hapettomassa ympäristössä.
Tuosta tuli mieleen kun Tanskassa ne löysi jonkun tuhansia vuosia sitten suohon haudatun. Siinä kävi sitten niin että joku tanskalainen äijä oli t***anut vaimonsa ja piilottanut ruumiin samaan suohon aikoinaan, luuli että löysivät sen vaimon ruumiin ja meni tunnustamaan poliisille mitä oli tehnyt :D
Vierailija kirjoitti:
Miten sinne voi upota niin, että "näkyi vaan päätä ja varpaita"?
Istui suonsilmään?
Miten syvä suonsilmät ovat, ja mitä on pohjalla?
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää minulle suonsilmä. Millainen se oikein on? Miksi niihin uppoaa? Eikö uimataitoinen ihminen sitten voi vain kieriä sellaisesta pois samaan tapaan kuin vanhoissa jäistäpelastautumisfilmeissä kierittiin avannosta?
Upottava ja vetinen kohta suossa. Pohjaa ei tunnu, mutta ei se välttämättä pelkkää vettäkään ole. Helposti jää jumiin, ei sieltä niin vaan kävellä tai kieritä pois.
Vierailija kirjoitti:
No niitä on erisyvyisiä. Voi olla niin paljon mutaa että siihen jää kiinni eikä omin avuin pääse pois. Joissain tapauksissa reunatkin sellaiset että mistään et saa otetta.
Minä olen mennyt suonsilmän läpi kun en jaksanut lähteä kilometriä takaisin päin, kyllä sai tehdä töitä etten kiinni jää, pääsin omin avuin.