Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että imettävä nainen ei voi tulla raskaaksi?

Vierailija
17.07.2024 |

Mieheni väitti näin olevan, mutta olen hieman epäileväinen asiasta.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuukautisten aikana ei ainakaan voi tulla, se olisi aika mahdotonta.

Paitsi ettei yksikään nainen suostu silloin antamaan,eli tottahan tuo on.

Sanoisin, että yleisempää on että vaatii kuin että ei suostuisi. Epäilen, että et ole elänyt kovin monen naisen kanssa?

Vierailija
22/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä äideiltä, joilla on lapset vuoden ikäerolla. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan myös siitä kuinka hedelmällinen nainen on. Ystävä täysimetti ja niin vaan tuli raskaaksi kun vauva oli 2kk ja lasten ikäeroksi tuli 11kk. Raskasta oli.

Vierailija
24/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopealla googlauksella löydät vastauksen kysymykseesi. Eli imetys ei toimi ehkäisykeinona, vaan raskaus ei välttämättä voi heti alkaa synnytyksen jälkeen, koska ovulaatiota ei ole tullut, mutta ajan myötä kuukautiskierto alkaa ja tällöin voi tulla raskaaksi. Imetys voi lykätä kuukautiskierron alkamista, mutta ei loputtomiin ja on paljon yksilöllisiä eroja, milloin kierto alkaa. Älä siis milloinkaan luota imetyksen olevan ehkäisykeino.

Vierailija
25/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi menkat tasan 28 päivää synnytyksen jälkeen. Oli kyllä yllätys. Onneksi ei ollut seksiä siinä vaiheessa kun oli niin tikattu toosa.

Vierailija
26/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyys on ainakin pienempi.

Kaksoset tuli vaikka imetin

Vierailija
27/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, älkää nyt näissä asioissa käyttäkö mitään nettikommentteja lähteenä, vaan etsikää oikeaa tietoa netistä. Tai kysykää vaikka neuvolasta.

Itsekin olen nuorena ääliönä jossain nettipalstalla liittynyt varmoja päiviä ylistävään kuoroon ja saanut myöhemmin selville, että minun ei edes ole mahdollista raskautua. Yksittäisten ihmisten kokemukset eivät koskaan kumoa tutkittua tietoa.

Vierailija
28/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuukautisten aikana ei ainakaan voi tulla, se olisi aika mahdotonta.

Paitsi ettei yksikään nainen suostu silloin antamaan,eli tottahan tuo on.

Sanoisin, että yleisempää on että vaatii kuin että ei suostuisi. Epäilen, että et ole elänyt kovin monen naisen kanssa?

Hupatat.

Vierailija
29/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pidä paikkaansa. Olen itsekin tullut uudelleen raskaaksi silloin. Ensimmäisellä kerralla lasten ikäeroa tuli lähes päivälleen vuosi ja toisella kertaa hieman alle puolitoista vuotta.

Vierailija
30/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annatte miehen painaa loppuun asti? 

Vierailija
31/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. Lähipiirissä on useita ylläriraskauksia, kun porukka edelleen luottaa imetykseen ehkäisykeinona.

Vierailija
32/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla raskaaksi, jopa 1kk synnytyksen jälkeen. Ei varmoja päiviä ole.

Vierailija
33/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä, sillä vaikka ei olisi ollut vielä kuukautisia synnytyksen jälkeen, ne voivat olla juuri alkamassa.

Vierailija
34/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan alkuperäinen idea ollut joku tommoinen, kun naista on suunniteltu. Evoluutio vaan tehnyt tehtävänsä ja muokannut sen verran, etten luottais..

Mä olen silleen outo, että olen tullut kuukautisten aikaan raskaaksi. Tuli kaksoset ja sitten heidän imetyksen aikaan tulin myös raskaaksi. Sitten kielsin miestä koskemasta muhun.

Vierailija
35/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni sanonut, riski tulla raskaaksi on pienempi muttei mahdoton.

Mieti perheitä, joissa lasten ikäero  vain vuosi = seksiä 3 kk synnytyksestä ja ehkä imettää.

Netistä kyllä löytyy asiallista tietoa.

Vierailija
36/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varma ehkäisykeino, mutta ennen muinoin hyvinkin suosittu menetelmä.

Olen liki 80-vuotias ja muistan lapsuudestani, että leikkikaverini imi tissiä vielä n. 4-vuotiaana, mitä ihmettelin suu auki, kun vahingossa asian näin. Ja muistan äitini hymähdelleen, ettei Bertta (nimi muutettu) halua enää lapsia, mutta vasta teini-iässä älysin asian oikeasti.

Ja eipä tullut emäntä enää raskaaksi. Eli tuo imetysajan suoma ehkäisy hänen kohdallaan toimi. 

Vierailija
37/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys toimii melko hyvänä ehkäisykeinona ensimmäisen puolen vuoden aikana, jos imetysten väli on alle neljä tuntia ympäri vuorokauden. Mikään 100% ehkäisykeino se ei kuitenkaan ole.

Vierailija
38/38 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän sisaruksia joiden äiti on imettänyt molempia ja ikäero 10 kuukautta.

Minä tiedän äidin, jonka lapsista kaksi on samana vuonna syntyneet sisarukset. Toisen isä ei ole aviomies. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän