Puhutaan pieleen menneistä raskauksista ja niihin liittyvistä synnytyksistä. Toivottavasti ei mene taas poistoon!
Tiedätkö jotain pumpatusta äidinmaidosta? Keneltä sitä saadaan vastasyntyneille ja 'miten'? Mistä saa ja kenelle?
Puhutaan pieleen menneistä raskauksista ja niihin liittyvistä synnytyksistä. Toivottavasti ei mene taas poistoon!
Oliko synnyttäminen muka niin hirveetä? Toisesta ketjusta Vierailija: 'Ei siinä ollut mitään hirveää kun ajoissa pyysin ja sain hyvän puudutuksen. Alapääkin entistä parempi ja tuntoherkempi. Mulle ei tullut raskausarpiakaan, ei kiloja, ei mitään.'
Minä: Mitä katumista synnyttämisessä vois olla? Minulla kuoli sikiö kohtuun (luultavasti samankaltaiset syyt kuin kehtokuolemassa). Kuollut lapsi piti saada ulos ja sektiota ei voi tehdä jos lapsi on kuollut kohtuun. Mutta nykyaikana pystytään käynnistämään synnytys. Onneksi synnytys oli ohi kait puolessa tunnissa tai jotain. Rupesin pyytämään kivunlievitystä koska mua ei kuolleen raiskauslapsen synnyttäminen eli 'auttaminen' synnytyksessä yhtään huvittanut vaan tympi ihan hirveesti ja olisin vain halunnut olla siinä. Eivät kuitenkaan ehtineet antaa yhtään mitään vaan lapsi putkahti ulos ennen sitä. Kiloja oli tullut kait 5 lisää, ei mitään repeytymistä, ei arpia, ei yhtään mitään. Nukuttuani olin elämäni kunnossa seuraavana päivänä. Lapsesta otettiin valokuva joka laitettiin tietoihini ja minulle annettiin kuva ja sanoivat, jotta et koskaan unohtaisi, mutta tämä tuntuu nyt ihan irvokkaalta.
Kun minulle annettiin synnytyksen käynnistävää ainetta olin sidottuna pussiin ja sen telineeseen jonka vuoksi en pystynyt liikkumaan pitkää matkaa. Tilasin radion soimaan ja tanssin musan mukaan siinä pienellä alueella. Tilasin synnytyshuoneeseen puhelimen ja soitttelin ympäriinsä kunnes oli pakko mennä makuulle... Näin siis minä synnytyssalissa. Ällöttää steriilit synnytyssalit. Äitini on kertonut että kun synnyin Kätilöopistolla (ennen Tehtaankadulla Eirassa) niin hänen huoneessaan paloi takassa tuli eli valtava ero nykypäivän synnytyshuoneeseen.
Antoivat pillerin että ei tulis maitoa ja koska en imettänyt kesti vähän aikaa että kilot lähti. Jälkeenpäin ajattelin että olisin voinut ja ehkä halunnutkin pumpata äidinmaitoa naisille joilla ei ole omaa maitoa lapselleen. Sitä kukaan ei edes ehdottanut. Kroppa olisi varmaan palautunut nopeammin.