Sisäänkasvanut kynsi, jalkahoitajalle vai lekurille kynnen kavennukseen?
Mulla on pari kertaa kavennettu isovarpaan kynttä lääkärillä kymmenen vuoden sisään. Useita vuosia pysyy hyvänä, kunnes yhtäkkiä kynsi onkin huomaamatta kasvanut taas ihon sisään.
Nyt on taas tilanne päällä. Pottuvarpaan kynsi on ihan siitä kynnen tyvestä päättänyt kasvaa sinne sisään, enkä millään saa sitä kaivettua sieltä "ulos" ja se onkin vähän tulehtunut, ei paljoa.
Pitäiskö mennä vaan jalkahoitajalle, asentaisko se sinne jonkun systeemin vai suoraan lekurille? Tuntuu, että mitä jalkahoitaja hyödyttää, kun en itsekään sinne kynnen tyveen pääse väkivalloinkaan, niin miten pääsisi jalkahoitaja vai osaako se hommansa?
Kommentit (7)
Sulla on huonot kengät, joissa varvas kääntyy sisäänpäin. Otapa kengästä pohjallinen pois ja kokeile mahtuuko jalka edes pohjallisen päälle. Jos ei, kenkä on liian kapea. Usein suora varvaslinja on vain paljasjalkakengissä. Tavallisissa se usein kapenee ja varvas kääntyy vinoon.
Mun mielestäni kannattaa mennä lääkärille. Jos/kun varpaasi on tulehtunut, niin lääkäri voi tarvittaessa kirjoittaa reseptin antibioottiin. Jalkahoitajien palvelut ovat toki hyviä, mutta tiettyjä asioita hän ei voi/saa tehdä, joten voisi tulla sinulle kalliiksi mennä ensin jalkahoitajalle ja sitten vkon, parin kuluttua kuitenkin lääkärille.
Ensin jalkaterapeutille tai hyvälle kokeneelle jalkahoitajalle.
Ei lääkäri ole jalkahoitaja eikä kynsien leikkaaja.
Jalkahoitajat hoitavat toistuvasti vanhuksilta noita, sisään kasvaneita kynsiä. Sekä kovia, pahasti paksuuntuneita kynsiä.
Minä soitan vanhalle isälleni säännöllisesti jalkahoitaja kotikäynnille. Isä ei enää jaksa itse edes leikata varpaan kynsiään.
Mattoveitsi ja pienet pihit sillä irtoaa. Älä sekota big pharmaa tähän.
Kirves käteen ja varpas keittiön pöydän kulmalle. Terävä napautus niin irtoaa.