Puolustan naisia turvallisuusaloilla!
Olen turvallisuusalalla työskentelevä mies. Mediassa on näytetty videoita ja arvosteltu rankalla kädella USA:n tapaukseen liittyen, naisagentteja. On aivan oikein, että näin tehdään. Ei pidä olla mitään suojaa sille, ketä mediassa arvostellaan. Jos kyseessä olisivat olleet miesagentit, he olisivat saaneet osansa ihan samalla tavalla. Siispä, media rankaisee virheestä niin miehiä kuin naisia ja se on tasavertaista, piste.
Videoilta käy ilmi, että agentit olivat pihalla kuin lumiukot. Osaaminen ja käyttäytyminen stressitilanteessa, oli todella epäammattimaista. Ei voida puolustautua sanomalla, että harjoitukset eivät koskaan ole tositilanteita. Miesagentit hoisivat taustalla työnsä erittäin ammattimaisesti. Heillä ei todennäköisesti ole sen enempää kokemusta tosi tilanteista, eikä kyseisiin tehtäviin pääse ihan kuka tahansa harjoittelemaan aitoihin olosuhteisiin.
Se siitä. Naisia on vähemmän kuin miehiä alalla, se on totta. Juuret juontuvat psykologisiin seikkoihin, jotka maailmanhistoria on muokannut. Naisilla ei ole ollut paikkaa historian kirjoissa turvallisuusalan ammattilaisina, isossa kuvassa. Yksilöitä on ollut aina. Edelleen, turvallisuusalalla, naiset ryhmässä usein, jättävät ottamatta tilanteen haltuun. He antavat sen miehille herkästi. Tämä on opiettu malli geeneissämme, joilla on pitkä historia, halusimme tai emme. Liikkeelle on lähdettävä jostakin ja tällä hetkellä muutos on käynnissä. Naiset tuovat turvallsuus alalle todella paljon erilaista osaamista ja erilaisia tarvittavia luonteenpiirteitä. Nämä muokkaavat myös miehistä parempia ammattilaisia. Organisaatiossa joissa olen työskenellyt, miehet arvostavat naisia työkavereinaan paljon. He ymmärtävät fyysisen eron, mutta useimmiten fysiikalla ei ratkaista ongelmia vaan tiedolla ja taidolla. Kun mennään 20 vuottan eteenpäin, turvallisuusaloilla on paljon naisia. Tämä aikajana tulee muodostamaan naisista pikkuhiljaa ammattilaisia, jotka pystyvät reagoimaan tilanteissa siinä missä miehetkin, johtamaan tilanteita ja ottamaan johtovastuuta. On selvää, että jos joukko koostuu 90 miehestä ja 10 naisesta, joukossa on vaikea pärjätä, kun kilpaillaan vaikka oman alan erikoisosaajista ja suoritetaan valintoja vaikka nyt sitten FBI erikoisosastoon. Isoin vääryys tulee siitä, jos paikat tulee olla tasan prosentuaalisesti. Silloin lopputulema saattaa olla videoiden kaltainen ja kysymys kuuluu, kuka tällaisestä päättää? Eikö turvallisuusorganisaatiossa pyritä aina maksimaaliseen turvaamiseen, varsinkin valtiovallansuojelun suhteen. Vastuu on päättäjillä ja valitsijoilla.
Tuetaan naisia ja toivotaan naisia lisää aloille. Vain täten, voimme luoda parempia ammattilaisia. Kaikki työyhteisöt missä on molempia sukupuolia, ovat parhaimpia ja ammattimaisimpia. Työssäviihtyvyys on myös parempaa. Mutta, naisten on ymmärrettävä myös median toiminta. On tasapuolista, että media kohtelee kaikkia samoin. Työllä on aina vastuunsa ja turvallisuusalanammattilaisten on kestettävä se paine, mitä ulkopuolelta tulee.
Kommentit (9)
Kaikilla aloilla ei pelasteta ihmisiä palavista taloista. Se on vain yksi turvallisuusala.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla aloilla ei pelasteta ihmisiä palavista taloista. Se on vain yksi turvallisuusala.
Tämä keskustelu mitä nyt käydään koskee Trumpin turvallisuushenkilöstöä ja noiden tyyppien pitäisi pystyä ainakin suojaamaan kohdetta luodeilta ja iskuilta omalla kehollaan. Tämän lisäksi heidän tulisi pystyä kantamaan kohde turvaan. Kumpaankaan työhön ei pieni nainen sovellu, vaan tarvitaan väh. 180cm mies, joka pystyy kantamaan vähintään (mielellään enemmänkin) 100kg muutaman sataa metriä.
Ap on sekaisin kuin lumiukko. Ei tuollaisen häyrypään pidä olla alalla. Ap on mallia Avarnin väkivaltapellet ja Ison Omenan naisentappaja. Ilmeisesti maalta muuttanut naisia ja muukalaisia pelkäävä kusipää.
N, yksityinen turvallisuusala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu mitä nyt käydään koskee Trumpin turvallisuushenkilöstöä ja noiden tyyppien pitäisi pystyä ainakin suojaamaan kohdetta luodeilta ja iskuilta omalla kehollaan. Tämän lisäksi heidän tulisi pystyä kantamaan kohde turvaan. Kumpaankaan työhön ei pieni nainen sovellu, vaan tarvitaan väh. 180cm mies, joka pystyy kantamaan vähintään (mielellään enemmänkin) 100kg muutaman sataa metriä.
Erittäin valitettavaa, että yli satakiloinen läski oranssipää elää vielä.
Ap on ottanut puhtipillereitä ja paskaa vaahtoaa suusta. Tai no, sormista.
Piriä, oletan? Piriä, itkurunkkaamista ja töissä roikut vauva.fissä. Oo, mikä naistenvi- ei kun suojelija, tosiaan.
Mulla oli tuollainen ap-tyyppinen "suojelija" aikoinaan kun olin rahahommissa. Se sai potkut kun yritti väkisin ängetä kännissä "suojelemaan" vapaapäivänään.
Onneksi en ollut silloin töissä. Mulle kerrottiin, että poliisit vei tyypin pois. Sanomatta selvää että hän oli piinallinen urpo, eikä pää kestänyt alalla.
Ap, kappalejako. Vain 1-2 virkettä, sitten poikki. Tollo olet, vaikka oppisit jäsentämään tekstisi.
Minua ei kiinnosta millaiset vitkuttimet siellä haarovälissä on joka pelastavat ihmisiä palavasta talosta tai huumehörhöltä puukon kanssa. Se mikä minua kuitenkin kiinnostaa on se, että henkilö pystyy hoitamaan tehtävän. Ikävä kyllä suurin osa naisista ei pysty siihen.