Naapurista kuuluu usein lapsen itkua ja kolinaa
Yläkerrassa asuu lapsiperhe, jolla on yksi noin 2v lapsi. Pari kertaa kuukaudessa (tai niin että minä olen kuulemassa) lapsi itkee täysillä ja samaan aikaan kuuluu jotain ihmeellistä kolistelua, vähän kuin huonekaluja siirrettäisiin. Itkua voi kestää puolisen tuntia.
Tiedän että lapset itkevät, itsellänikin on lapsi ja aikanaan ennen päiväunia saattoi juuri tulla noita itkukohtauksia eli itkua en sinänsä ihmettele. Mutta mikä selittää tuon kolinan? Tätä tapahtuu sen verran usein, että olen kiinnittänyt asiaan huomiota. Missä kohtaa pitää huolestua?
Kommentit (15)
Pari kertaa kuukaudessa ja Tätä tapahtuu sen verran usein
Huolestuahan voit ihan koska vaan. Mitä ajattelit tehdä? Lasun vai?
"Meidän yläkerran naapurin lapsi itkee ja sielä kolistellaan huonekaluja pari kertaa kuussa. Hälyttäkää poliisi ja palokunta paikale."
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa kuukaudessa ja Tätä tapahtuu sen verran usein
Huolestuahan voit ihan koska vaan. Mitä ajattelit tehdä? Lasun vai?
"Meidän yläkerran naapurin lapsi itkee ja sielä kolistellaan huonekaluja pari kertaa kuussa. Hälyttäkää poliisi ja palokunta paikale."
Onhan se usein siinä mielessä, että minä en kuitenkaan ole kovin paljon kotona ja silti kuulen tuota sen pari kertaa kuussa. Voisi luulla että tapahtuu siis useammin oikeasti. Ja siis tämä itku ja kolistelu on aina yhtä aikaa, sitä ihmettelen.
Äsken oli juuri tällainen itkuepisodi, kesti ehkä puoli tuntia ja sitten toinen vanhempi lähti lasta kantaen ulos (ei autolle, sen näkee tästä). Juu olen kauhea naapurikyylä.
Ei hyvää päivää, lapsiperheen kodista kuuluu välillä itkua ja kolistelua.. Mitä jos keskittyisit omiin asioihisi? Hanki joku harrastus?
Olisko vaikka imurointi? Meil esikoinen huusi koko imuroinnin ajan ku ei vaan tykännyt äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Olisko vaikka imurointi? Meil esikoinen huusi koko imuroinnin ajan ku ei vaan tykännyt äänestä.
Voi hyvin olla. Olen yrittänyt keksiä järkevää selitystä asiaan.
Lapsi voi heitellä kevytrakenteista tuolia tai muita tavaroita, kun saa raivarin.
Lapsi viedään ulos, kun tilanne rauhoittuu. Varmasti tuo on tavallista.
Lapsi voi myös saada raivarit, kun esimerkiksi tietää, että lähdetään neuvolaan, lääkäriin, hammsstarkastukseen, harrastukseen. Raivoaa ennen lähtöä, ja lapsi kannetaan ulos.
Tuossa ei todennäköisesti ole mitään omituista, mutta jos asia vaivaa, tee lasu.
No ehkä lapsi makaa lattialla itkemässä ja potkii huonekaluja. Eli normaalia uhmaikää..
Tämä on täysi selviö. 2 x kuussa ja puoli tuntia tapahtuvat kulttimenot, jossa lepytellään henkiä lapsen itkettämisellä ja jakkaroitten paiskelulla. Voit varovasti tirkistää menoja naapurin postiluukusta, mutta varo jäämästä kiikkiin. Könnei tiedä, jos vaikka henget valtaavat kehosi sierainten kautta.
Mä en voi uskoa et tämän aloituksen kirjoittajalla on itsellä lapsi.
Lastensuojelu -ilmoitus tuttavalisemmin lasu on ihan toimivs tapa. Sensijaan, että ottaisi oikeuden omiinnkäsiin ja alkaisi tivaamaan asiaa naapurilta tai syyttämään häntä/ heitä jostain.
- Ei "lasun" tekijän tarvitse yksityiskohtaisesti tietäö, mitä on tapahtuu tai on tapahtunut. Mutta huolen on oltava aito. Jokainen töysin perusteeton lasu on liikaa.
Lastensuojelu joutuu kuitenkin vastaamaan jokaiseen. Parempi siis yrittää toimia, jos ei muuten niin päästäkseen jollei irti huolestaan, niin ainakin voi kokea tehneensä jotain huolta tai ihnetystä aiheuttaneelle asialle.
- Eikä vain siksi, että ei tarvitsisi kohdata tilannetta, jonkalaiset aina toisinaan ylittävät uutiskynnyksen.
Niin paljon kun toivoisinkin, että ne ajat olisivat takana, eivätkä enää ikinä toistuisi joissa kerrotaan siitä, kuinka kukaan ei tehnyt mitään vaikka nyt "taas" jälkeenpäin uutisessa laajasti ja seikkaoeräisesti ihmetellään, että miksei vaikka merkkejä siitä, että jokin asia olisi todennäköisesti pielessä ja vaatinut kiireisiä toimia, jotta edes ikävimmiltä seurauksilta oltaisiin voitu välttyä.
Uskovainen mies
Ei tuosta lasta tarvitse tehdä. Kuulostaa siivoamiselta. Jos lapsi pelkää imuria tms.
Nykypäivän ihmiset pelkäävät liikaa suoraa juttelua ihmisten kanssa. Sitten näpytellään niitä luuloja lasun muodossa. Seuraavaksi sossu tulee kotiin. Toteaa äänten johtuneen 3 taulukoukun asennuksesta ja poistuu pois mitään tekemättä.
Perheessä on leivontapäivä kaksi kertaa kuukaudessa. Lapsi haluaisi auttaa vähän liikaa levittämällä vehnäjauhot ympäriinsä. Suuttuu kielloista ja alkaa huutamaan. Yrittää raahata keittiöön tuolia että ylettyy jauhopussiin. Tai jokin muu yhtä arkinen lapsiperheen tilanne!
Vierailija kirjoitti:
Lapsi voi heitellä kevytrakenteista tuolia tai muita tavaroita, kun saa raivarin.
Lapsi viedään ulos, kun tilanne rauhoittuu. Varmasti tuo on tavallista.
Lapsi voi myös saada raivarit, kun esimerkiksi tietää, että lähdetään neuvolaan, lääkäriin, hammsstarkastukseen, harrastukseen. Raivoaa ennen lähtöä, ja lapsi kannetaan ulos.
Tuossa ei todennäköisesti ole mitään omituista, mutta jos asia vaivaa, tee lasu.
Höpö höpö, kukaan täysjärkinen ei ala tekemään mitään lasuja tuollaisesta. Nyt järki käteen.
No kannattaa varuilta tehdä lasu. Mistä sitä tietää jos sitä lasta pahoinpidellään.
Jos asia huolestuttaa niin tee lasu ja sossu saa selvittää asian tai soita poliisille. Paras keino auttaa on juurikin tehdä lasu tai soittaa uhkaavassa tilanteessa poliisille, sillä jos itse yrittää asiaa selvittää voi joutua suureen vaaraan kun ei tiedä, mitä on vastassa.