138/85 verenpaineet, korkeat? Istuin puoli tuntia ennen mittausta.
Kommentit (29)
Alipaineet voi käydä lääkärillä ottaa vähän liikuntaa rauhallisesti syödä pinaattia ettei ihan kalman kylmä ole.
Ei se istuminen mitään auta, jos jännität mittaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali. Vähän voisit painoa pudottaa.
Höpö höpö. Helkkarin korkea noin nuorelle ja hoikalle.
Joku muu on valtimoissa vialla.
Eli ei johdu painosta.
Oon 100kg /164cm nainen ikää 28 ja verenpaine 125/75.
N28
Sairaalloinen ylipaino.
Verenpaine laskee nopeasti lähelle normaalia kun lopettaa valmiskahvit Colan salmiakin lakritsan ja lakut sekä eikä ikinä mitään tuplaespressoja.
Ei välttämättä tarkoita mitään. Voi olla vain ominaisuus eikä tuo tule tuosta koskaan nousemaan sen korkeammaksi. Riippuu onko aiemmin ollut matalampi.
Verenpaineen rajaa on vuosien mittaan laskettu, jotta ihmisille saadaan määrättyä enemmän lääkitystä. Silkkaa bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkealla, pudota vähintään 10kg niin korjautuu mitä luultavammin.
Ei ole ylipainoa ap:lla. Minä olen reilu 170 pitkä ja painan 90kg ja olen maksimissaan ehkä hieman pullea mutta en kuitenkaan mitenkään ylipainoinen.
Sinulla on ainakin 15 kg ylipainoa ja se on aika paljon.
Verenpaine nousee normaalisti tilapäisesti monista syistä, esimerkiksi rasituksen aikana tai jännityksestä. Verenpaine vaihtelee myös vuorokauden eri aikoina: yöllä paine on keskimäärin 10-20% matalampi kuin päivällä. Verenpaineen mittaaminen ja tulosten seuranta perustuu levossa istuen mitattuihin arvoihin.
Mainitsemasi arvot eivät kerro vielä mitään. Verenpaine vaihtelee vuorokauden eri aikoina, ja tarkiman tuloksen saat mittaamalla kaksi kertaa parin minutin välein. Näiden keskiarvo kertoo tuloksen.
Mansetin on oltava asetettu oikein ja oltava oikean kokoinen. Liian iso tai liian pieni ei kerro oikeaa tulosta.
Voit olla täysin rauhallinen tuloksen kanssa. En suosittele kyselemään mitään terveysneuvoja tällaisilta palstoilta. Täällä parveilee kaikennäköistä palsta-apinaa jotka kuvittelevat tietävänsä jotain tai sitten vain nauttivat suunsoitosta.
Ei näin. Verenpaine on normaali, kun se on alle 130/85 mmHg (millimetriä elohopeaa) ja ihanteellinen, kun se on 120/80 tai alle. Verenpainetaso on lievästi koholla välillä 130139/8589 ja koholla, kun paine on 140/90 tai enemmän.