Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On taas se aika vuodesta kun käy kuhina nuorten opiskelemaan lähtijöiden etsiessä asuntoja,

Vierailija
14.07.2024 |

tehdessä vanhempien kanssa automatkoja tulevaan opiskelukaupunkiin paikkoja katsomaan jne. Katkeransuloista aikaa jonka itsekin kerran elin. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa ja hermostuttavaa aikaa se oli. Itse muutin 19-vuotiaana maalta Helsinkiin opiskelemaan "paremman puutteessa" alaa. Muuta ei papereillani saanut. Salaa muistisairas isä ei edes muistanut että olin johonkin lähdössä ja alkkis äiti oli pöhnässä kun ajoi minua linja-autoasemalle.

Vierailija
2/10 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa ja hermostuttavaa aikaa se oli. Itse muutin 19-vuotiaana maalta Helsinkiin opiskelemaan "paremman puutteessa" alaa. Muuta ei papereillani saanut. Salaa muistisairas isä ei edes muistanut että olin johonkin lähdössä ja alkkis äiti oli pöhnässä kun ajoi minua linja-autoasemalle.

Pari vuotta aiemmin vanhempi sisareni oli kiukutellut miten perseestä kaikki oli kun piti haalia pitkin Turkua tavaroita asuntoon ja mensutkin alkoi juuri silloin. Vaikka varakas poikaystävänsä oli ostanut asunnon ja kyytsäsi kaikkialle volvollaan. Itse sain hortoilla pitkin Helsinkiä ja nukkua ekat viikot makuupussissa kusisessa solukämpässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänä vuonna on ainakin asuntoja tosi hyvin tarjolla, kun monet ei uskalla kurjistusten jälkeen lähteä lapsuuskodistaan. 

Vierailija
4/10 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, lapsuuden loppua, mutta ei vielä aikuisuutta. Vielä muutama vuosi nuori on vanhemmissa kiinni, käy kotona, ja vanhempien vaikutus on suuri.

Vierailija
5/10 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein kauemmas muuttavat ovat jo 18-vuotiaita niin eivät enää tarvitse vanhempia mukaan..

Vierailija
6/10 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 19-vuoias ole vielä aikuinen, vaikka arkiasiat pystyy itsenäisesti hoitamaan. Aikuisuus alkaa siinä n. 25-30v iässä.

Vierailija
7/10 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein kauemmas muuttavat ovat jo 18-vuotiaita niin eivät enää tarvitse vanhempia mukaan..

Kyllä ne vanhemmat on useimmilla tuossa iässä vielä tiiviisti elämässä mukana. 

Vierailija
8/10 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasassa ainakin opiskelija-asuntoja käytetään nykään vastaanotto keskuksina, täynnä ulkomaalaisia perheitä yksiöissä ja nämä eivät opiskele. Kauheita meluongelmia ja yksiöitä ei enää riitä suomalaisille opiskelijoille.

Vierailija
9/10 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein vanhemmat ovat mukana, kun nuori tekee ensimmäisen vuokrasopimuksensa. Yksityisella puolella usein pyydetään vanhempien kuittaus takaamaan maksamatta jääneet vuokrat. 

Vierailija
10/10 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elämäni aikana opiskellut 3 eri tutkintoa kun olen pakoillut työttömänä oloa. Kyllä siinä kun pakkaat kamppeitasi 28-vuotiaana lähteäksesi ulkomaille taas yhtä tutkintoa suorittamaan on jo suloisuus kaukana ja vain katkeruus jäljellä.