Saako terveyskeskuksesta todistuksen sairastumisesta?
Olen ilmoittautunut ja maksanut osallistumismaksun reissuun, jonne en voikaan lähteä sairastuneena. Kelpaako vakuutusyhtiölle esim. Kantaan kirjattu käynti ja lääkärin kuvaus sairaudesta?
Kommentit (16)
Kysy siltä vakuutusyhtiöltä ei täältä vauvalta. Mistä me tiedetään millaista todistusta sinun vakuutussopimus vaatii?
Ei riitä. Miksi sun vakuutusyhtiö Kanta-sivullesi pääsisi? Tarvitset lääkärintodistuksen.
Ei kelpaa, se ei ole lääkärintodistus.
Saat kyllä lääkärintodistuksen terveysasemalta ja jos olet jo käynyt lääkärissä, voi siihen riittää pelkkä yhteydenotto kyseiseen lääkäriin. Itse laitoin Maisa-viestin terveysasemalleni ja sain sairauslomatodistuksen lääkäriltä, joka oli todennut sairauteni reilu viikkoa aiemmin.
Lääkärintodistus tulee toimittaa vakuutusyhtiöön.
Ei vakuutusyhtlöilä ole pääsyoikeuksia Kanta-ohjelmistoon.
Eikä muillakaan tahoilla, kuin terveydenhuolla.
Kanta-ohjelmaa ylläpitää ja siitä vastaa KELA.
No ei riitä. Varaa aika lääkäriin ja pyydä lääkärintodistus.
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika, voihan sen Kantaan kirjatun lausunnon copypastettaa eteen päin. Olen lähettänyt tällaisen kopion diagnoosikäynnistäni (tallennettu Kanta-ohjelmaan ja sieltä tulostin edelleen itselleni) ihan virallisena lääkärinlausuntona tiettyyn tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Saat kyllä lääkärintodistuksen terveysasemalta ja jos olet jo käynyt lääkärissä, voi siihen riittää pelkkä yhteydenotto kyseiseen lääkäriin. Itse laitoin Maisa-viestin terveysasemalleni ja sain sairauslomatodistuksen lääkäriltä, joka oli todennut sairauteni reilu viikkoa aiemmin.
Sairauslomatodistus on vähän eri asia. Nykyäänhän ei esim. ajokorttia varten taida saada lääkärintodistusta terkkarista ainakaan sellaisella aikataululla, että siinä olisi järkeä odottaa. Jos saa lainkaan, riippunee paikkakunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika, voihan sen Kantaan kirjatun lausunnon copypastettaa eteen päin. Olen lähettänyt tällaisen kopion diagnoosikäynnistäni (tallennettu Kanta-ohjelmaan ja sieltä tulostin edelleen itselleni) ihan virallisena lääkärinlausuntona tiettyyn tarkoitukseen.
Tuosta lausonnosta täytyy näkyä, esim. sairasloma ja sen pituus, diagnoosi.
Lausunto Kanta-ohjelmassa, ei vastaa lääkärintodistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinlausunto ja lääkärintodistus ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairauslomatodistus on vähän eri asia. Nykyäänhän ei esim. ajokorttia varten taida saada lääkärintodistusta terkkarista ainakaan sellaisella aikataululla, että siinä olisi järkeä odottaa. Jos saa lainkaan, riippunee paikkakunnasta.
Ajokorttia varten venasin 2 viikkoa terkkariaikaa. Mielestäni ihan ok, eli ainakin meillä saa ajokorttia varten terkkarin kautta.
Ihan kuin kukaan kommentoineista ei olisi koskaan hakenut matkavakuutuksesta korvausta sairauden takia peruuntuneesta matkasta!
Uskoisin, että matkavakuutusten ehdot tämmöisen suhteen ovat hyvin samankaltaiset. Ehdoissahan sanotaan, että on toimitettava lääkärintodistus, mutta sitä ei tarkenneta, millainen sen pitää olla. Ei se sana 'lääkärintodistus' ole mikään ehto! Ehto tarkoittaa, että on toimitettava dokumentti, josta käy ilmi, että lääkäri on todennut sairauden, joka estää matkalle lähdön.
Miksi AINA ne törpöt vastaavat, jotka eivät tiedä mitään, tykkäävät vain sättiä aloittajaa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, kyseessä oli tosiaan A-todistus ja vakuutusyhtiö vaatinee C-lausunnon tai jonkun muun lääkärinlausunnon. Ja tuonkin saamiseen meni joku pari viikkoa ensimmäisestä yhteydenotostani, sillä Maisa oli ruuhkautunut.
Ainakaa Kalasatamassa ei lri kirjoittanut moiseen todistusta, koska a) ei ollut akuuttiajan aihe b) kirretön aika menisi liian pitkälle c) puhelimessa ei kirjoiteta saikkulappua. Yksityiselle ohjasimme soittajan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaa Kalasatamassa ei lri kirjoittanut moiseen todistusta, koska a) ei ollut akuuttiajan aihe b) kirretön aika menisi liian pitkälle c) puhelimessa ei kirjoiteta saikkulappua. Yksityiselle ohjasimme soittajan.
Sairaslomaahan tässä ei haetakaan. Ja on kyllä akuuttiajan ansaitseva; kyse iäkkään henkilön hengitystieinfektiosta, jotka pitkittynyt. Aaltoileva oirekuva, yhtään rasitusta kun tulee, heti menee vuodekepokuntoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinlausunto ja lääkärintodistus ovat kaksi eri asiaa.
Ne ovat kaksi eri sanaa. Muusta on turha saivarrella. Sairauslomatodistus olisi vielä kolmas eri sana ja myös eri asia!
Hyvä kysymys screen shottien aikaan. En tiedä, ennen haettiin lääkärintodistus. Kysy, minkälaisen ne vaatii. Se määrittelee sen, joka sitä pyytää.