Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaveri jumittaa yhtä vanhaa juttua

Vierailija
08.07.2024 |

Alkanut yhtäkkiä pommittaa minua viesteillä yhdestä vuosia sitten tapahtuneesta jutusta. Aikoinaan jo sovittu se juttu ja nyt yhtäkkiä alkoi taas uudestaan jauhamaan samaa vanhaa. Ei jaksaisi nyt enää. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö kysyä siltä kaverilta

Vierailija
2/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa velkas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä selvästi vaivaa joku juttu siinä ja haluaa sen selvittää.

Vierailija
4/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko laitettua sen estoon?

Vierailija
5/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kaveriltasi, emme me voi tietää.

Vierailija
6/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä .

Vierailija
7/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku siinä vaivaa. Itsekään en ole pystynyt antamaan suurimmalle osalle ihmisistä anteeksi siinä määrin, että jatkaisin kaveruutta. En kosta tai kyräile, mutta miksi pitäisin ystävänä jotakuta, joka tekee väärin eikä edes myönnä sitä. Tulee vaan toistamaan väärinkäytöstään. Ja huvittavasti nämä ihmiset ovat vielä itse uhriutuneet siitä, etten halua heitä elämääni. Eivät hekään haluaisi minua, jos kohtelisin heitä kuin he minua

Vierailija
8/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaveri saanut kunnon anteeksipyynnön? Sen pitäisi sisältää seuraavat asiat; ymmärrän/haluan kuulla ja paremmin ymmärtää kuinka käytökseni sinuun vaikutti, olen pahoillani siitä mitä sinä jouduit kokemaan, en siitä epämukavuudesta mikä minulle aiheutui, otan vastuun omasta toiminnastani ja korjaan sen. 

Jos nämä ei toteudu, jää asiat kaivelemaan.

Vierailija
9/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt syytä, mutta en ole saanut kunnon vastausta. En tiedä mitä pitäisi tehdä ja olen tämänkin sanonut, mutta sama juttu jatkuu vaan. Kyse ei ole rahasta tai veloista. Ap.

Vierailija
10/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani tilanteesta, joka tapahtui vuosia sitten. En tarkoittanut loukata sinua, vaan olin esim.

- epärehellinen

- epäreilu

- toisten parisuhteisiin sekaantuva, koska en löytänyt itselleni suhdetta, yhyy

- tyhmä

- huonosta perheestä

Vierailija
11/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset vanhojen kaivelijat voi olla psykoja. Saattaa tulla vuosien päästä puukon kanssa väijymään pihalle, jos elämässä tullut tarpeeksi vastoinkäymisiä. Sitten kostetaan kaikille vanhat kaunat kerralla.

Vierailija
12/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt syytä, mutta en ole saanut kunnon vastausta. En tiedä mitä pitäisi tehdä ja olen tämänkin sanonut, mutta sama juttu jatkuu vaan. Kyse ei ole rahasta tai veloista. Ap.

Osa ihmisistä on tuollaisia. Aina tuttavuutta ei kannata jatkaa. 

Vierailija
13/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtui siis?

Vierailija
14/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui siis?

Kiinnostaisi myös tietää. Kuulostaa siltä ettei asiaa ole kunnolla selvitetty, jos edelleen kaivelee. 

Vierailija
15/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ette sitten varmaan ole koskaan puhuneet asiaa selväksi ja nyt selvittämätön on alkanut vaivata häntä, on ehkä hänelle isompi asia kuin sinulle. Mitäpä jos nyt vaan ehdottaisit hänelle, että tavataan ja jutellaan kunnolla, asiat halki, poikki ja pinoon niin sanotusti. 

Vierailija
16/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin yllä sanottiin, joku juttu on jäänyt kaivelemaan ja se pitäisi selvittää kunnolla. Toinen vaihtoehto on, että hänellä on tylsää ja haluaa vaan draamaa elämäänsä.

Vierailija
17/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ette sitten varmaan ole koskaan puhuneet asiaa selväksi ja nyt selvittämätön on alkanut vaivata häntä, on ehkä hänelle isompi asia kuin sinulle. Mitäpä jos nyt vaan ehdottaisit hänelle, että tavataan ja jutellaan kunnolla, asiat halki, poikki ja pinoon niin sanotusti. 

Jos ap on kysynyt ja vastaus jäänyt saamatta, ja kaveri edelleen jäkittää, ei kannata jäädä jumiin ikiliikkujaan. 

Kaveri jääköön kaivelemaan, muut voivat jatkaa elämäänsä. 

Vierailija
18/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui siis?

Kiinnostaisi myös tietää. Kuulostaa siltä ettei asiaa ole kunnolla selvitetty, jos edelleen kaivelee. 

Kyse oli väärinkäsityksestä, ja oletuksista, joiden seurauksena loukkasin häntä tarkoittamattani. Tai näin hän koki. Olen sanonut hänelle moneen kertaan, että tämä ei ollut tarkoitukseni ja että kyseessä oli vääriin tulkintoihin perustuva väärinkäsitys. Puhuttiin tästä pitkään ja perusteellisesti aikanaan, jolloin kerroin oman näkemykseni, ja hän hyväksyi tämän silloin, mutta nyt jostain syystä hän taas alkoi syyttelemään, kaivelemaan ja paisuttelemaan samaa asiaa. 

Vierailija
19/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui siis?

Kyse oli väärinkäsityksestä, ja oletuksista, joiden seurauksena loukkasin häntä tarkoittamattani. Tai näin hän koki. Olen sanonut hänelle moneen kertaan, että tämä ei ollut tarkoitukseni ja että kyseessä oli vääriin tulkintoihin perustuva väärinkäsitys. Puhuttiin tästä pitkään ja perusteellisesti aikanaan, jolloin kerroin oman näkemykseni, ja hän hyväksyi tämän silloin, mutta nyt jostain syystä hän taas alkoi syyttelemään, kaivelemaan ja paisuttelemaan samaa asiaa. 

Mitä enemmän annat siimaa ja pyytelet anteeksi, sitä enemmän hän myllyttää. Jätä henkilö omaan arvoonsa, ja omaan seuraansa. Jotkut ihmiset vipsahtavat noin, kehräävät loukkaantumisen tunteestaan kotelon ja hellivät siinä itseään. 

Vaihda sinä raikkaampiin maisemiin. 

Vierailija
20/20 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui siis?

Itselleni on käynyt ihan samoin. Henkilö teki omia tulkintoja asioista, jotka eivät liittyneet edes häneen. Juttelun jälkeen oli jonkin aikaa ok, mutta sitten alkoi taas syyttely ja tiuskiminen/mykkäkoulu. Alkoi tehdä vielä oudompia tulkintoja asioista ja piti vain omasta käsityksestään kiinni. En ole enää tekemisissä ja puhelimessa on estot päällä. Alkoi mennä häirinnäksi. Vaikeaa sellaisen kanssa on puhua, joka vain inttää samaa asiaa, eikä usko että asia ei ehkä olekaan niin kuin hän sen luulee.