Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies muuttua?

Vierailija
01.02.2007 |

Huolestuttaa ystäväni tilanne. Hän meni naimisiin itseään 13 vuotta vanhemman miehen kanssa (ystäväni 23, mies 36). Mies ryyppää joka viikonloppu. Hän käyttäytyy kuin ääliö, eli kaatuilee baarissa ja pitää suurta meteliä itsestään. On muutenkin epäsiistin oloinen.

Ystäväni ei halua nähdä totuutta. Haaveilee lapsista ja sanoo miehelläkin olevan kova vauvakuume. Pelkään kuitenkin, että mies jatkaa samaa elämäntyyliään myös lapsen syntymän jälkeen. Nyt ystäväni kyselee minulta, että eikö olekin ihan oikein, että he vielä ryyppäävät ja rellestävät, kun siihen on mahdollisuus. Tuntuu, ettei hän ole itsekään oikein varma tilanteesta ja yrittää hakea hyväksyntää tai jotain.

Voiko mies muuttua vai onko huoleni aiheellinen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi äitikin.

Mä oon ennen lapsia ryypännyt lähes joka pe ja la ja välillä vielä lisäksi ke ja su. Mies vähän vähemmän, eli vain pe ja la.

Kun aloin odottaa esikoista, ei se ryyppäys enää kiinnostanut pätkääkään.

Nykyään kerran kahdessa kuukaudessa tai harvemmin jossain käydään.

Vierailija
2/11 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen voi kyllä ihminen lopettaa, ja usein tuollainen jää sitten kun on vanhemmuuden aika. Kaikilla ei, ja jos mies on alkoholisti niin ongelma on suurempi, eli juopottelee myös kotona eikä voi lopettaa.

jos mies ei ole väkivaltainen tai muuten vaaraksi muille vaan vain perushölmö humalassa niin sinuna en hirveasti puuttuisi asiaan. luultavasti vain hieman lapsellinen ja siksi menikin naimisiin nuoremman naisen kanssa. hänellä on vielä mahdollisuus aikuistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jo pitänyt aikuistua.

Vierailija
4/11 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti vasta sitten tuon tytön/naisen silmät avautuvat ja kärsijöitä onkin enemmän ja ennen kaikkea kärsijöinä ovat nuo lapset!

Vierailija
5/11 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ettei ystävääni oikeasti sellainen ryyppääminen enää kiinnosta. Menee vain miehen mieliksi. Mielistelee miestä lähes kaikessa muussakin. Mies kai elää jotain menetettyä nuoruuttaan ja vaikea on uskoa, että jotain muutosta tapahtuisi :( Mutta täytyy vain toivoa parasta.

Tämä heidän liittonsa ei ollut kovin toivottu. Ystäväni vanhemmilla on miehessä ollut paljon sulattelemista ja esimerkiksi minä olen tämän miehen takia joutunut ottamaan aika paljon etäisyyttä ystävääni. En tykkää sellaisesta ryyppäämisestä ja koheltamisesta, joka on lievästi sanottu. Olen nähnyt miehen ehkä noin kaksi kertaa selvinpäin, mutta aina viikonloppuisin on humalassa.

Heidän kanssaan ei voi lähteä baariin, koska en halua näyttäytyä siinä seurassa ja minua oikeasti surettaa, ettei ystäväni näe totuutta vaaleanpunaisten lasiensa läpi.

Vierailija
6/11 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Heidän kanssaan ei voi lähteä baariin, koska en halua näyttäytyä siinä seurassa i.

Vierailija
7/11 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riehukoot ihan yksinään minun puolestani.

ap

Vierailija
8/11 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kolme tuttua joitten liitoista olen nähnyt heti että ne ei toimi. kaikki on eronneet. en sanonut ja olen vielä väleissä kaikkien kolmen kanssa, siis ystäviä. jos olisin sanonut niin luulen, ettei oltaisi enää ystäviä, vaikka oikeassa siis olinkin... parempi tietysti tulevien lasten takia, jos vähän herättelisit ystävääsi, ainakin että itse miettisi tarkempaan. mutta se kyllä suuttuu sulle... näin luulen.

Vierailija
9/11 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ymmärtää, mies luultavasti ei.

ap

Vierailija
10/11 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttua lasten tulon myötä. Menohaluja alkaa kummasti rajottamaan yösyötöt, lapsen sairastelut ym. Ja nämä asiathan ainakin yleensä taitaa äiti hoitaa. Miehen ei tarvitse sitoutua lapseen läheskään niin tiiviisti, joten hän voi helposti jatkaa entistä elämäntyyliään.

Sanoisin, että ehkä mies voi aluksi vähentääkin biletystään, mutta vähän ajan kuluttua melko varmasti jatkaa samaan malliin tai vähän enemmänkin, kun kotona on " pirttihirmu" joka vaatii ottamaan hänet ja lapsenkin huomioon ja tekemään osansa perheen eteen ja antamaan äidillekin mahdollisuuden omaan aikaan jne jne. Akoista kun kuulemma tuppaa tulemaan sellaisia lasten tulon myötä (miesten mukaan).

Mies kun ei tajua, että nainen yrittää parhaansa mukaan luoda lapsensa ympärille turvallista kasvuympäristöä, jossa olisi turvallista ja tasapainoista elää.

Taitaa jo olla ihan klisee, että turha yrittää muuttaa miestä ainakaan lasten teolla. Kyllä perussuhde pitää olla tasapainossa ja lasten hankkiminen yhteinen " projekti" .

Toivottavasti ystäväsi ei tee lapsia ennen miehen rauhoittumista, jos sitä ikinä tapahtuukaan.

Vierailija
11/11 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mies voi muuttua. Eri asia on, muuttuuko, ja mihin suuntaan. Luottaa siihen ei voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi