Mies sanoo rakastavansa, mutta riittääkö se?
Ollaan kolmekymppisiä ja avoliitossa viidettä vuotta. Mies sanoo rakastavansa, mutta mitä tehdä, kun ei se näy teoissa ollenkaan?
Esimerkiksi tuhlaa omat rahansa niin että käytännössä minun rahani ovat yhteisiä, hänen rahat omiaan. Minulla rahaa onkin enemmän, koska olen säästäväinen, tulotaso on ollut samaa luokkaa koko suhteen ajan ja silloin kun ei, niin olen maksanut isomman osan yhteisistä menoista.
Ei siivoa oma-aloitteisesti oikeastaan koskaan. En "vaadi" mitään super siisteyttä, mutta ei ole esim. kertaakaan pessyt kylpyhuonetta, uunia tai hyvä jos vessanpönttöä. Siis viiden vuoden aikana ei kertaakaan. Perussiivoukseenkin (imurointi, keittiön tahrojen pyyhintä, astianpesukoneen täyttö jne.) pitää erikseen pyytää tai jopa käskeä.
Ei osaa ennakoida eikä varautua mihinkään yllättäviin menoihin, lääkärilaskut ja asunnon huoltoon liittyvät hommat jäävät minun harteilleni. Lomamatkalla ollaan käyty kerran ennen koronaa, minä järjestin ja maksoin käytännössä koko matkan.
Ei puolusta minua, jos joku vaikka nälvii. Esim. yhteinen tuttava huoritteli minua, mies ei sanonut mitään. Myöhemmin väittänyt että ei pidä alentua kiusaajien tasolle vaan antaa vain olla. Minusta törkeää, ettei tukenut ollenkaan!
Olenko ihan yksin ajatukseni kanssa: minusta rakkauden pitäisi näkyä myös toisen kunnioittamisena näissä ihan arkisissa asioissa eikä olla pelkkää sananhelinää?
Kommentit (15)
Miehellä voi olla lähtökohtaisesti liian pieni raha jonka saa? Ehkä silloin hänen raha ei riitä. Ehkei tuhlaa täysin, vai miten. Auttaisiko hänen äitinsä tai isänsä hieman rahassa, tai jokin mistä saa sitä. Helpommin sanottu kuin tehty. Miksi et asu erillään, kummallekin omat asunnot, jos tilanne on noin epäselvä ja sua ahdistaa. Ei kai se itsestään paremmaksi muutu.
Onko sovittu kumpi imuroi ja kumpi moppaa tms. Älä maksa matkoja, jos se ei käy sulle ja älä ala sen jälkeen marttyyriksi. Reilu peli. Miksi teillä tai sulla on tuttuna sellainen joka haukkuu nimittelee, onko se henkilö jo poistettu somesta ja muualta elämästä? Ehkei mies voi varautua tuleviin menoihin jos hänen kuukausittain saamansa raha on liian pieni ja olematon. Eri asia jos sitä on.
Tänne nyt sitten jotkut kirjoittavat pohdintoja syistä ja kehottavat keskustelemaan ja sopimaan imurointivuoroja. Noh. Totuus on, että kannettu vesi ei kaivossa pysy. Kun joku näyttää sinulle, kuka hän on, usko häntä. Viiden vuoden jälkeen et todellakaan ole mitenkään väärässä käsityksessä, ja mies onkin muka oikeasti ahkera, epäitsekäs ja taloudellinen ja vain koulutuksen puutteessa. Höpöhöpö. Normaali aikuinen ymmärtää nuo jutut ihan kotikasvatuksen pohjalta tai oppii ensimmäisen vuoden aikana.
Jos tekisit tuohon lapsen, arvaapa, mitä kävisi. Tiedät tämän kyllä.
Olet sen ikäinen, että toisaalta ehdit vielä löytää oikean, aikuisen miehen, mutta toisaalta sinulla ei ole enää aikaa hukattavaksi.
Ei rakkaus on käytännössä saman tekevää ellei yhteiselosta tule mitään.
Ei se rakasta sinua vaan käyttää hyväksi ja sinä olet hölmö tyhmä koska annat sen tehdä niin. Minä en antais noin käyttää hyväksi.
Onko kolmekymppisissäkin näitä mlkkuja? No voin kuule lohduttaa, että ei parane, jos vaihdat vanhempaan! Samaa epidemiaa sairastaa kaikki yli 40v. Kaikki on kasvatettu sovinistiseksi. Laiskuus jostain syystä liittyy siihen. Itketään tekemisen puutetta pullo kourassa ja samalla työt KAATUU PÄÄLLE. Joku kasvatti sokeiden ja ilkeiden miesten ikäpolven.
Sanat ei merkitse mitään, teot on ne joilla on väliä. Kuulostaa muutenkin, että teillä on aika erilainen käsitys parisuhteesta. Voin kuvitella, että mies menee muutenkin omia menojaan ja ehkä hyvällä tuurilla vaivautuu kertomaan sinulle siinä vaiheessa kun on astumassa ovesta ulos. Oletteko puhuneet tulevaisuudesta mitään, vai oletteko vain ajautuneet yhteen?
Kannattaa itseltään kysyä mitä se rakkaus ei ole...
Ei hyvältä näytä teidän suhde. Eikä varmaan tule paremmaksi muuttumaan. Tästä esimerkkejä muissa ketjuissa. Oman itsesi vuoksi suosittelen eri teille lähtemistä!
Vierailija kirjoitti:
Miehellä voi olla lähtökohtaisesti liian pieni raha jonka saa? Ehkä silloin hänen raha ei riitä. Ehkei tuhlaa täysin, vai miten. Auttaisiko hänen äitinsä tai isänsä hieman rahassa, tai jokin mistä saa sitä. Helpommin sanottu kuin tehty. Miksi et asu erillään, kummallekin omat asunnot, jos tilanne on noin epäselvä ja sua ahdistaa. Ei kai se itsestään paremmaksi muutu.
Onko sovittu kumpi imuroi ja kumpi moppaa tms. Älä maksa matkoja, jos se ei käy sulle ja älä ala sen jälkeen marttyyriksi. Reilu peli. Miksi teillä tai sulla on tuttuna sellainen joka haukkuu nimittelee, onko se henkilö jo poistettu somesta ja muualta elämästä? Ehkei mies voi varautua tuleviin menoihin jos hänen kuukausittain saamansa raha on liian pieni ja olematon. Eri asia jos sitä on.
se onkin ratkasu kun otetaan puolison vanhemmat osaks parisuhdetta :D
Vierailija kirjoitti:
Onko kolmekymppisissäkin näitä mlkkuja? No voin kuule lohduttaa, että ei parane, jos vaihdat vanhempaan! Samaa epidemiaa sairastaa kaikki yli 40v. Kaikki on kasvatettu sovinistiseksi. Laiskuus jostain syystä liittyy siihen. Itketään tekemisen puutetta pullo kourassa ja samalla työt KAATUU PÄÄLLE. Joku kasvatti sokeiden ja ilkeiden miesten ikäpolven.
90 luvun laman lapsia. molopäät ei edes ovia vedä kiinni perässä ja varmasti kävelee kengät jalassa keittiöön asti
Mies ei rakasta sinua. Miksi ihmeessä olet vielä miehen kanssa?
Vastasit jo aika hyvin omaan kysymykseesi.