Kauppalehti: yksi suurimmista sähköautojen akkuvalmistajista on kriisissä heikon kysynnän vuoksi
Sähköautojen kysyntä kuluttajamarkkinoilla jäi odotettua heikommaksi, mikä on jättänyt korealaisen akkuvalmistaja SK Onin pulaan. Yhtiö ilmoitti olevansa kriisitilassa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/yksi-suurimmista-sahkoautojen-akkuva…
Kommentit (37)
Sähköautojen myynti ei ole sitä mitä toivottu ja uneksittu. Kiinalaiset ottavat markkinoita. Sähköautokannan tavoitetta ei missään tapauksessa saavuttamaan.
Mitä tapahtuu kun polttomoottorit kielletty, niiden tuotantolinjat romutettu ja sähköautotkaan eivät kykene autokantaa?
Meille käy kuten DDR:ssä . Jonotetaan 12 vuotta käytettyä polttomoottoriautoa. Kun se pm-auto on ainoa joka voi moitteetta Suomen pohjoisen talviloissa palvella autoilijaa.
Saksan autoteollisuus: Sähköautojen tuotanto hiipuu ilman lisätukia.
Liikenne|Ilman tukia Saksan sähköautojen myynnin arvioidaan laskevan tänä vuonna 14 prosenttia, saksalainen autoteollisuuden eturyhmä arvioi.
No hei, onneksi meille tulee polttomoottorikielto 2035 niin saavat ylijäämät myytyä euroopan markkinoille.
Sähköautotuotanto pysyy pystyssä vain tukien avulla. Hienoa tämä vihersiirtymä. Kuinka monta vuotta jo tuettu? 10 vuotta?
Polttomoottoriautojen tarukin loppui ensimmäisen suuren toimijan konkurssiin.
Eiku...
Vierailija kirjoitti:
No hei, onneksi meille tulee polttomoottorikielto 2035 niin saavat ylijäämät myytyä euroopan markkinoille.
eeroheinäluomat ja muut sähköautoon pakottajat ovat mielissään, kaikki autot pois = ongelmat pois silmistä.
Vierailija kirjoitti:
Puumi meni jo. Akut vaan merenpohjaan.
Siellä merenpohjassa niitä akkuja on jo ennestään. Jo kaksi sähköautoja kuljettanutta rahtilaivaa on tuhoutunut akkupalojen takia.
Sähköautojen ongelma on niiden kertakäyttökulttuuri.
Kukaan ei halua 8 vuotta vanhaa sähköautoa kun taas 8 vuotta vanha bensa tai diesel on täysin ok.
Tilastot näyttää, että sähköautossa on kaikista suurin arvonalenema.
Halpa sähkö on murheista pienin siinä vaiheessa kun autoa myydessä huomaa miten paljon arvo on laskenut.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen ongelma on niiden kertakäyttökulttuuri.
Kukaan ei halua 8 vuotta vanhaa sähköautoa kun taas 8 vuotta vanha bensa tai diesel on täysin ok.
Tilastot näyttää, että sähköautossa on kaikista suurin arvonalenema.
Halpa sähkö on murheista pienin siinä vaiheessa kun autoa myydessä huomaa miten paljon arvo on laskenut.
Meidän vihreiden miesetä kertakäyttökulttuuri on ihan hyvä asia. Kunhan vain saadaan potkittua suomalaista tavallista heteroa munille. Tavalla tai toisella, kiduttamalla säännöillä, pakotuksilla, lailla tai sitten suoraan rahastamalla.
Me vihreät ja sdp, me nautimme.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen ongelma on niiden kertakäyttökulttuuri.
Kukaan ei halua 8 vuotta vanhaa sähköautoa kun taas 8 vuotta vanha bensa tai diesel on täysin ok.
Tilastot näyttää, että sähköautossa on kaikista suurin arvonalenema.
Halpa sähkö on murheista pienin siinä vaiheessa kun autoa myydessä huomaa miten paljon arvo on laskenut.
Se auto pitäisi ajaa täysin loppuun. Muttakun sähköautot myy lähinnä siinä kuluttajasegmentissä joka haluaa ajaa suht uudella autolla. Ei pragmaattiset corollakuskit osta kallista uutta sähköautoa eikä varsinkaan käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen ongelma on niiden kertakäyttökulttuuri.
Kukaan ei halua 8 vuotta vanhaa sähköautoa kun taas 8 vuotta vanha bensa tai diesel on täysin ok.
Tilastot näyttää, että sähköautossa on kaikista suurin arvonalenema.
Halpa sähkö on murheista pienin siinä vaiheessa kun autoa myydessä huomaa miten paljon arvo on laskenut.
Se auto pitäisi ajaa täysin loppuun. Muttakun sähköautot myy lähinnä siinä kuluttajasegmentissä joka haluaa ajaa suht uudella autolla. Ei pragmaattiset corollakuskit osta kallista uutta sähköautoa eikä varsinkaan käytettyä.
Kuka haluaa olla se loppuun ajaja kun se tietää kymmenien tuhansien eurojen laskua akun vaihdon myötä?
Ei sähköautojen ostajat välttämättä halua uutta, mutta he pelkäävät sitä takuun loppumista.
Kukapa olisi uskonut. Sähköautoista ei koskaan tule täysin käyttökelpoisia muutaman tonnin tai jopa alle tonnin autoja, siksi ne ei määräänsä enempää yleisty.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa olisi uskonut. Sähköautoista ei koskaan tule täysin käyttökelpoisia muutaman tonnin tai jopa alle tonnin autoja, siksi ne ei määräänsä enempää yleisty.
Ensin kiljut että käytetyt sähköautot ovat arvottomia ja sitten kiljut että koskaan ei tule edes muutaman tonnin sähköautoja.
Does not compute.
Ei kukaan osta yli 8v vanhaa tai yli 150t ajettua sähköautoa. Sehän kai niiden takuu on? Paljon joutuu vaihtamaan akkuja ja moduuleja.
Paremmat pensat vaan vanhoihin autoihin ja ollaan ympäristöystävällisiä.
Sähköautokuplassahan oli kyse isommasta virheajattelusta talouseliitin kesken. Koko niiden ajattelu perustuu sille että kaikki kuluttajat on rikkaita, että voi ostella sähköautoja ja sitten on köyhiä jotka saa vaikka kuolla.
Kyse on vasta säröstä koko mielisairaassa dystopiassa. Tulee muutkin korttitalot kaatumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa olisi uskonut. Sähköautoista ei koskaan tule täysin käyttökelpoisia muutaman tonnin tai jopa alle tonnin autoja, siksi ne ei määräänsä enempää yleisty.
Kiinalaiset myy 5 tonnin kaupunkiautoja max 80km/h nopeudella kulkevia ja muuten ilmastoituja. Näiden tuonti estettiin tulleilla eurooppaan koska eurooppalaiset autotehtaat haluaa rahastaa eikä kykene kilpailemaan.
Suomalaiset voisivat kehittää vetyauton. Ja sitten opetella myymään sitä maailmalle. Maailma pelastuu.
Puumi meni jo. Akut vaan merenpohjaan.