Perusterve 70-vuotias entinen piispa Irja Askola muutti palvelutaloon koska hänellä ei ole läheisiä
Hän ei halua olla vanhetessaan taakka ainoalle lähisukulaiselleen eli siskolle (ja tämän perheelle), siksi on jo luopunut melkein kaikista tavaroistaankin.
https://anna.fi/ihmiset/irja-askolan-70-elama-palvelutalossa-on-yllatta…
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää myös että jutussa sanotaan: "Yleensä palvelutaloon muutetaan omaisten suostuttelemana, kun kotona pärjäämisessä on liikaa haasteita."
Jaa. Meillä vanhukset hakisivat vaikka kuun taivaalta jotta palvelutaloon pääsisivät. Mutta paikkoja ei kertakaikkiaan ole.
Etkö ymmärrä lukemaasi? Siinähän sanotaan YLEENSÄ. Se sana sisältää mahdollisuuden, että ihan aina asiat eivät ole kuvatulla tavalla, vaan esim. niin kuin teidän vanhuksilla.
Jos joku ärsyttää, niin kaltaisesi ihmiset. Kun te kuulette iltauutisista, että suurin osa suomalaisista on lukenut Seitsemän veljestä, ryhdytte tohkeissanne kyselemään ja ärsyyntymään, että miten niin ovat, kun itse et ole ainakaan lukenut. Vaikka missään ei edes väitetty, että kaikki ovat sen lukeneet.
Mä haluaisin muuttaa palvelutaloon. Olen melko nuori, mutta väsyn helposti kotitöistä ja siellä olisi hiljaista ja rauhaisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa se juttu linkistä. Selviää moni asia myös se, ettei ole, lesbo ja sitä oli kysytty kun valittiin piispaksi aikoinaan. Ihmettelen kun joku kokee ettäAskola on perusterve. Jutun luettuani en usko. Rintasyöpä leikattu, nivelvaivoja on jne. Varmaan lääkkeitä myös. Mutta kun on voinut muuttaa palvelutaloon ja on varaa maksaa kallis asuminen niin mikäs siinä.
En mäkään usko, että täysin voimiensa tunnoissa oleva seitenkymppinen haluaisi palvelutaloon.
Kyllä siitä jutusta oli rivien välissä nähtävissä, eikä kaikkea tarvitse kailottaa koko kansalle. Ja muistelisin että oli taannoin jossakin ohjelmassa mukana, ettei ihmettelemistä.
En mäkään usko, että täysin voimiensa tunnoissa oleva seitenkymppinen haluaisi palvelutaloon.