Te 35 ja 35+-naiset! Pelkaatteko, etta saisitte vammaisen lapsen jos viela yritatte raskautua? Itse haluaisin ehka viela yhden, mutta
jotenkin on alkanut pelottaa, että jos joku menee pieleen. Ei niinkään iän, 35, takia, mutta muutenkin. Kun on saanut jo 3 tervettä lasta, ni pelottaa, että nytkö se kohtalo sitten yllättäis ikävästi ja kaikki vois mennä ihan päälaelleen jos tulisi vammainen lapsi. Pelottaa, että kannattaako tässä ruveta väen vängällä ikävyyksiä hankkimaan.
JOtkut on sitä mieltä, että " ainahan elämässä voi kaikkea sattua" jne. Niinhän se on, mutta siltikin. Mä oon muutenkin aika pessimistinen ihminen. Tiedän, että pelottais kaikki seulonnat yms taas koko ajan ja aina ois joku stressin aihe ton raskauden edetessä.
Kommentit (14)
rv 25
Eikä ole tullut mieleenkään hysterisoida itseäni erinäisillä peloilla.
Kaksi lasta ennestään.
Tunnen muuten monia vammaisten lasten äitejä... joista kaikki ovat synnyttäneet lapsensa 20-30-v.
ei heitä tarvitse " pelätä" . Onnea lapsen saamiseen!
asia on käynyt mielessä. Meillä on yksi lapsi ja haaveilemme toisesta. Ei olla vielä ratkaistu ruvetaanko yrittämään pikkukakkosta. Ja olen jo 41 v. (ja hyvässä kunnossa että en usko että raskauden kanssa muutoin olisi ongelmia).
Ainahan sitä voi valita sen asenteen, jolla täällä maailmassa elää. Voi pelätä ennakolta kaikkea tai sitten luottaa siihen että Elämä kyllä järjestää asiat niin kuin parasta on.
Olen 37 v ja rv 37. Viisi tervettä lasta on ennestään.
teen päässäni vähän väliä tilastolaskestaa mitä voi sattua ja milloin...
jälkitarkastuksen jälkeen pitäisi aloittaa ehkäisy, 5 vuoden kierukka tai...
Täytän tänä vuonna 35.
olen saanut lapseni ekan 34 v ja tokan 37 v eikä käynyt tollaset mielessä. Enemmin mietin sitä onko koko maailmaa enää olemassakaan kun lapseni ovat aikuisia, jos emme pysäytä ilmastonmuutosta. Mutta eipä sekään asia murehtimalla parane.
Täytän tänä vuonna 35v ja tänä keväänä/kesällä on tarkoitus vielä antaa lapsen tulla, jos on tullakseen. Ehkäisyn jätän pois maaliskuussa.
Terve kaksivuotias on ennestään.
Ei tullut mieleenikään, kun sitten sen jälkeen aloitin kakkosen odottamisen. No nyt vasta alkaa tuntua, että riskit on suuremmat, kun täytin juuri 40v ja kolmatta lasta tekisi mieli hankkia. Voi voi 35 on vielä niin nuori. :)
synnynnäistä sairautta useammalla, ja mulla on jo 2 tervettä lasta. Ymmärrätte varmaan, että mietin onko meidän hyvä tuuri jo käytetty. Abortti ei tulis ikinä kysymykseen.
Jotenkin kun näyttää vihdoin olevan valoa tunnelin päässä ja vähän helpottunut niin pelottaisi miten jaksaisi. Esikoinen on ollut aika hankalahoitoinen erityislapsi, kaksi nuorempaa terveitä.