Viestiketju miehen sikalusta poistui, tässä jatkuu
Jostain syystä edellinen ketju poistettiin.
Lyhyesti, mies ja lapset sekä naapurin lapsi grillasivat eilen myöhään, kun olin jo lähtemässä nukkumaan. Aamulla ja miehen töihin lähtemisen jälkeen sama sotku on yhä, minun viini juotu, pöytäliina kylppärin lattialla jne.
Lapsi soitti ja sanoi, että isä on tullut kotiin, muttei siivoa/ tee heille ruokaa, vaan makaa sängyssä. Tarkoitus oli lähteä toisen lapsen kanssa mökille.
Jätin törkeässä siivossa olevan kodin ja lähdin kauppoihin, lapsille annoin rahaa, että voivat käydä syömässä.
Alunperin kysyin, mitä teen, kun mies aina vaatii siisteyttä ja nyt koti jätetty ikään kuin minun siivottavaksi.
Kiitos neuvoista/ näkökulmista!
Kommentit (30)
No en mä tekis tuollaisen miehen kanssa yhtään mitään.
Se poistettiin, koska se oli palstaulin sönkötystä. Tuhlaat aikaasi tämänkin kanssa.
No kai tähän voi kommentoida ihan asiallisesti?
Jos mies vaatii siisteyttä, hänen on opittava itse siivoamaan sotkunsa. Toisilta ei voi vaati mitään, mitä ei ole itse valmis tekemään. Itse ottaisin eron, ei tuollaista jaksa.
Luin sen alkuperäisen ja siis oletan, että olet kysynyt tilanteesta mieheltäsi. Antoiko hän jotain selitystä? Hänen suhtautumisensa asiaan pitkälti määrittäisi omani.
Kiitos, en ole kysynyt. Olin poissa, koska oletin, että silloin on päivän selvää, etten ole siivonnut enkä niin tee. Tulin äsken kotiin ja kaikki samat sotkut ja keittiö sikolätti. Ap
Soitin miehelle. Oli leikannut aidan ja se oli tarpeeksi hänelle. Ei ollut siivonnut jälkiään, kun astianpesukone oli täynnä eli kaikki sotkut pitkin pöytiä. Konetta ei voinut tyhjentää. Ja minun kuuluu nyt hoitaa osuuteni, koska hän hoiti eilen. Sitten iski ns. luurin korvaan.
Mitä tästä pitäisi nyt ajatella? Ap
SUlole....mulle...aulle...mulle...sun lapset sulle, mun mökki mulle...pistät kimpsut kasaan mitä mokomaa kattelet
No jos häntä ei kiinnosta niin miksi suakaan. Jätä miehen sotkun niille sijoilleen ja mene pariksi yöksi hotelliin minilomalle rentoutumaan. Voitte sitten palata asiaan että kuka sotki ja miksi ja kenen pitäisi siivota omat jälkensä.
Oottepa lapsellisia kumpikin. Ansaitsette toisenne.
Vierailija kirjoitti:
Soitin miehelle. Oli leikannut aidan ja se oli tarpeeksi hänelle. Ei ollut siivonnut jälkiään, kun astianpesukone oli täynnä eli kaikki sotkut pitkin pöytiä. Konetta ei voinut tyhjentää. Ja minun kuuluu nyt hoitaa osuuteni, koska hän hoiti eilen. Sitten iski ns. luurin korvaan.
Mitä ihmettä? Onko tuo ollut tuollaista suhteessanne aina? Ulkopuolelta on toki haastava neuvoa kun ei ihmisenä tunne tai kokonaistilannetta tiedä, mutta sinun pitää muodostaa omat näkemyksesi ja tehdä mahd. päätökset tilannetta koskien sen pohjalta.
Ikävältä kuulostaa, voimia sulle.
Nro. 6
Vierailija kirjoitti:
Miten minä olen lapsellinen? Ap
Olisit voinut selvittää asian heti miehesi kanssa. Sen sijaan tulit tänne hakemaan sympatioita. Tuollainen marttyyrikuvio ei rakenna mitään, aiheuttaa vain klikkejä välillenne. Kumpikin jäpittää poterossaan.
Lapsellista touhua, joka valitettavasti periytyy lapsillenne.
Ihan hirveä tilanne. Mies tosiaan oletti, että hän voi häipyä siivoamatta ja teki niin. Yritin puhua ihan asiallisesti, mutta huusi minulle että oli käyttänyt näihin ulkotöihin 3 h ja sitten vielä grillasi, astianpesukone oli täynnä, jonkun olisi se pitänyt tyhjentää, jotta keittiön olisi voinut siistiä.
Kukaan ei pakottanut grillaamaan. Miehen mielestä hän teki siis oman osuutensa ja nyt muiden tulee tehdä omansa. Se vain, että itse teen päivässä tunteja etenkin nyt lomalla kotitöitä, käyn paikoissa ja harrastan lasten kanssa, pesen pyykkiä, laitan ruokaa, ja samaa toki myös arkena, vaihdan lakanat, pesen vessat jne. En koskaan jätä keittiötä illalla siivottomaksi.
En tiedä, taidan siivota nyt, ja mietin viikonlopun, mitä teen. En jaksa näin ja itkettää. Ap
Onko tää joku pidemmän ajan ongelmien kulminaatiopiste? Koska siis siinä ajassa joka sulla on nyt mennyt tämän asian setvimiseen miehen kanssa ja vauvapalstalla olisit jo siivonnut sen keittiön.
Tuossa yllä lukee varmaan aika paljon. Minä teen suuren osan kotitöistä, ja mies kiukuttelee aina kun on sotkuista, muttei itse tee asian eteen juuri mitään. Aikuisen olisi järkevää minusta jättää grillaamiset sikseen, jos on ollut liian rankkaa. Ap
Lisäksi on tämä, ettei asiasta voi keskustella, vaan tulee luuria korvaan. Ap
Miksi sä oot sen äijän kanssa?
Miksi sä valitat ja kyselet täällä, miksi et itse päätä omista asioistasi?
Sääliksi käy teidän lapsia.
Ja palaan tähän, mies lähti lapsen kanssa mökille siivoamatta keittiötä. Ap