Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olette saaneet päätöksen äitiyspäivärahasta??????????

01.02.2007 |

Niin elikkä siinä olikin kysymys kokonaisuudessaan. Mulla alkoi äitiysloma kaksi viikkoa sitten, eikä päätöstä rahasta ole vielä tullut. Saan ekat 3kk tosin palkkaa, mutta olisi ihan kiva tietää miten suuri tuo äippäraha tulee olemaan. Olin kuvitellut, että päätös tulisi ennen äitiysloman alkua. Miten muilla? T: Möhkö rv 37

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vein laput kelalle 2.1 ja päätös tupsahti postiluukusta jo 10.1 Äitiyspakkaus oli postissa 15.1

Yllätyin tosin suuresti moisesta nopeasta toiminnasta LA kun on vasta 9.4!! Mutta parenpihan näin.. nyt saa vaan ottaa rauhallisesti :)

Jutt@ rv 31+2

Vierailija
2/9 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksen vein 2.1. ja päätökset tuli 5.1. =) Nopeaa toimintaa siis täällä.

~Murmutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla meni viimeksi eli noin puolitoista vuotta sitten n. 3vko.

Mutta en nyt muista että kuinka kela maksaa sen ekan raha erän, tuleeko se suurinpiirten kuukauden kuluttua siitä kun äitiysloma on alkanut, siis jos aloittaa äitiysloman silloin 50pv aiemmin, vai miten se tulee, muistaiskos joku?

Vierailija
4/9 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani ei ollut ilmoittanut kaikkia tarvittavia tietoja ja päätös venyi (osin) myös sen takia. Myös verotietoja odoteltiin.

Soita Kelaan ja kysy ovatko saaneet kaikki tarvittavat tiedot työnantajalta ja pyydä sitten laittamaan hakemukseen kiirehtimismerkintä.

Juniperus

Vierailija
5/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen viikkoa meni päätöksen tulemiseen eli kun hakea pitää 2 kk ennen laskettua aikaa, niin aika lailla tuohon äitiysloman alkuun pitäisi ehtiä. On kyllä varmaan vähän paikkakuntakohtaista. Ootko tarkistanut, että paperit on menneet kelaan? Jos hait 6 kk:n tulojen perusteella, niin siinä voi mennä myös vähän aikaa, kun laskeskelevat. Sinuna kyllä pirauttaisin kelaan ja kyselisin päätöksen perään.

A.A. rv 30

Vierailija
6/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi äitiysloma 16.1.07 ja päätöksen sain varmaan noin viikkoa ennen. Ehdinkin jo kysellä paperin perään kaveriltani, joka on kelassa töissä. Kaverini kertoi, että kela sai vuoden 2005 verotiedot itselleen vasta joulun ja uuden vuoden välisellä viikolla, joten aikamoinen nivaska hakemuksia on tainnut keloissa olla odottamassa ja nyt niiden purku varmaan kestää... Työkaverini hakemuksen työpaikan palkkatoimisto oli tosin hukannut, joten se asia ei olisi edennyt lainkaan, jollei hän olisi tajunnut kysellä papereiden perään, kun kelasta ei mitään kuulunut...

Vierailija
7/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun La on 8.5.07 ja sain päätöksen maanantaina...

Riippuu varmaan paikkakunnasta, jossain voi olla ruuhkaa.. Tampereella hommat ainakin toimii nopsaan.

Toivottavasti saat päätöksen pian, soita ihmeessä heille ja tiedustele mikä maksaa.

OP rv26+2

Vierailija
8/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli laput rahasta viety joulun välipäivinä ja nyt sitte viime pe tuli lappu et paketti tulossa ja nyt oottelen et kuinka kauan niillä kestää raha päätöksen teko.... ei sellast kiirettä vielä eli nyt menossa rv 28 jotain ja ä-loma alkaa maaliskuun puolivälissä noin.....

Vierailija
9/9 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain päätöksen viime kuussa, ehkä noin puolen välin tiennoilla. Hakemuksen olin jättänyt jo joskus viime vuonna. Ja minäkin saan ekat 3kk palkan, mutta päätös tuli " jo" nyt, tällä hetkellä myös rv 37+3. Senhän voit tarkistaa Kelan sivuilta, kohdasta " asiointi" , jos käytössäsi on omat verkkopankkitunnukset. Sieltä voi seurata hakemuksen " edistymistä" .

Pi-Ki