Miksi suihkuun meno tuntuu niin vastenmieliseltä?
Olen työtön, niin ei tarvitse olla edustava joka päivä, niin käyn suihkussa vaan kun on ihan pakko eli ennen kuntouttavaa työtoimintaa (kerran viikkoon) ja kauppapäivää. Alapään pesen joka päivä bideesuihkulla ja vaihdan alushousut. Käyn suihkussa siis vaan noin 2 kertaa viikossa, välillä jopa kerran viikossa. Haluaisin käydä vähintään joka toinen päivä, mutta ei vaan pääse suihkuun. Inhoan esimerkiksi sitä, kun pitkät hiukset on märät ja kastelee paidan. Minulle on todettu vaikea masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, voiko näillä olla osuutta asiaan?
Kommentit (3)
Suosittelen menemään suihkuun joka päivä, niin jää ainakin pois tuo arpominen siitä, että olisko tänään suihkupäivä vai ei. Helpottaa, kun et joudu tekemään päätöstä siitäkin. Hiukset kääritään pesun jälkeen hiuspyyhkeeseen ja ne voi kuivata ennen kuin pukee edes paitaa päälleen.
No joko lopetat tuon täysin turhan analysoimisen (ei vie sinua mihinkään) ja pakotat itsesi suihkuun, tai sitten et pakota. Se on niin yksinkertaista.
Siksi että olet epähygieeninen p*ska. Minun täytyy rajoittaa itseäni, etten mene vähän väliä suihkuun kesäisin. Talvellakin käyn kyllä joka päivä.