Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko valittanneet Kelan päätöksistä?

Vierailija
04.07.2024 |

Ja hakeneet oikaisua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ihmiset joutuvat vaan silmätikuksi ja katsotaan hankalaksi, jos joku valittaisi. Muualla toki voi käsitellä tukien riittävyyttä.

Vierailija
2/8 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tein oikaisupyynnön asumistukeen. Käsittelyssä meni noin vuosi, mutta oikaisupyyntö meni läpi ja sain tuet takautuvasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt ja sen myötä asia ratkaistiin minun edukseni.

Vierailija
4/8 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ihmiset joutuvat vaan silmätikuksi ja katsotaan hankalaksi, jos joku valittaisi. Muualla toki voi käsitellä tukien riittävyyttä.

Jos ei valita niin katsotaan helppoheikiksi ja helpoksi kusetettavaksi. Jatkossa kusettavat yhä enemmän ja enemmän. 

Vierailija
5/8 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ne pyysi ja minähän sitten valitin ja velat muuttui saataviksi eikä edes riittänyt, sain yli 3 kertaisena takaisin sen mitä olivat perimässä ja täysimääräisenä tuetkin päälle. Ei ne ole ikinä perinyt minulta mitään kun olen lähettänyt selvityksen.

Vierailija
6/8 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tein valituksen, huomasivat etteivät olleet leikanneetkaan tarpeeksi. 🤣

Ei harmittanut kauaa, mutta opetti, ettei muutaman kympin takia kannata valittaa.

Vierailija
7/8 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätöksestä tekee kelalle oikaisuvaatimuksen, niin selkeästi lain vastainen päätös sattaa korjaantua. Mikäli haluaa muutosta päätöksen tulkinnanvaraisen osuuteen - niin silloin pitäisi valittaa hallinto-oikeuteen.

Itse tein äskettäin valituksen hallinto-oikeuteen ja sain sieltä kirjeen, jossa todettiin minun lähettäneen kirjelmän.  Hallinto-oikeuden kirjeen mukaan oikeaan valitukseen olisi pitänyt liittää Kelan päätös ja valitusohjeet, jotka hallinto-oikeus oli ystävällisesti laittanut liitteenä samaan kirjekuoreen, jossa ilmoittivat ettei kirjelmääni oteta käsittelyyn sen puutteellisuuden vuoksi. Selveämmin sanottuna Kelan päätös ja valitusohjeet oli valitukseni liitteenä, mutta olisi mukava tietää, millä perusteella valituksestani tuli kirjelmä. Olisivat voineet kertoa, mikä valituksessa oli vikana sen sijaan, että mainitsevat mukana olleiden liitteiden tarpeellisuudesta.

Vierailija
8/8 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko valittaa kun ensimmäinen päätös tehdään (tahallaan?) väärin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme