Oletteko reissanneet bussilla Manner-Eurooppaan Suomesta?
Uutisissa luki että nyt pääsee esim. Joensuusta bussilla Hampuriin asti. Olisikohan tuo hauska kokemus, näkisi maisemiakin eri tavalla kuin lentämällä.
Kommentit (12)
Bussilla Vilnaan tai Kaunakseen ja siitä eteenpäin pääsee junalla Varsovaan ja sieltä sitten minne vaan.
miten ihmisten lukutaito ja luetun sisäistäminen on näin onnetonta? Nyt ei pääse, vaan pian pääsee. Ylen uutisen otsikko oli:
Joensuusta pääsee pian bussilla Hampuriin saksalainen bussiyhtiö haluaa laajentaa toimintaansa Suomessa.
Olen mennyt yöbussilla Tallinnasta Vilnaan ja Vilnasta Varsovaan. Kyllähän sen istui, mutta kovasti kyllä odotan tulevaa Railbalticaa niin yöjunalla hoituu tuokin pätkä. Mieluummin matkaan yöjunalla kuin yöbussilla. Mutta jokainen uusi mahdollisuus reissata muuten kuin lentäen täältä peräpohjolassa on tervetullut!
Nuo saksalaiset firmat järkkää näitä köyhiin Itä-Euroopan maihin. Olikohan Köln-Bukarest jotain 30 tuntia tai ylikin.
Onhan sitä päässyt iät ja ajat mutta nyt menee yhtenäinen reitti.
Itse asiassa lähin menee omalta kotioveltani 200 m päästä ja olen miettinytkin kuinka kivaa olisi joskus hypätä kyytiin ja antaa bussin viedä mutta vielä en ole tehnyt sitä vaikka kerran olin samalla pysäkillä odottamassa toista bussia kun tämä Flix pyyhälsi siihen.
Vierailija kirjoitti:
miten ihmisten lukutaito ja luetun sisäistäminen on näin onnetonta? Nyt ei pääse, vaan pian pääsee. Ylen uutisen otsikko oli:
Joensuusta pääsee pian bussilla Hampuriin saksalainen bussiyhtiö haluaa laajentaa toimintaansa Suomessa.Olen mennyt yöbussilla Tallinnasta Vilnaan ja Vilnasta Varsovaan. Kyllähän sen istui, mutta kovasti kyllä odotan tulevaa Railbalticaa niin yöjunalla hoituu tuokin pätkä. Mieluummin matkaan yöjunalla kuin yöbussilla. Mutta jokainen uusi mahdollisuus reissata muuten kuin lentäen täältä peräpohjolassa on tervetullut!
Railbaltica on valmis näillä näkymin v.2030. Suomella oli aiesopimus laivalinjasta Puolaan, mikseihän se jo toteudu.
Tie Tallinnasta etelään on todella ruuhkainen, rekkoja kaahaa jatkuvasti. Junassa rentoutuisi.
Sitten on mukavaa kaivaa loppumatkasta ne pihdatut voipaperin väliin tehdyt sillimunavoileivät esiin.
Hieman nahistuneet ne on, mutta maistuvat kyllä!
Flixbussin penkki oli jotenkin oudossa kulmassa, selkä joka ei yleensä kipeydy, kipeytyi. Ei ollut vesipulloja.
Parempi omatoimisesti lähteä Tallinnasta Lux-yhtiön bussilla, ne on luotettavia, on vesipulloja ja kahviautomaattikin. Tallinnassa bussiasemalle on satamasta pari kilometriä mutta kyllä sen vaikka kävelee. Google mapsista löytyy.
Olen matkustanut Helsingistä Ranskan alpeille edestakaisin bussilla. Turun kautta lautalla mentiin Ruotsin puolelle. Olihan siinä istumista, en edes muista kuinka kauan matka kesti. Nuorena jaksoi.
Tuollaisella reittibussilla en ole mennyt, mutta nuorempana kyllä pari kertaa tilausbussilla ryhmän mukana. Maisemien katsomisen takia bussimatkoille ei kannata lähteä. Nuo bussit pyrkivät yleensä ajamaan isoja teitä pitkin, joiden ympärillä maisemat ovat aika tylsiä.
Olen mennyt bussilla Oulusta Prahaan aikoinaan. Kesti kauan ja lähinnä jäi mieleen kun päästiin Manner-Euroopan puolelle.
Riippuu mitä kautta menee. Jos laivalla Helsingistä Saksaan ja nukkuu laivalla, se on ok.
Mutta Baltian läpi bussimatkalla voi olla vähän tylsää kun bussissa ei voi kunnolla nukkua. Yksi reittivaihtoehto on laivalla Tukholmaan, mutta siinäkin on aika pitkä istuminen.