Onko järkeä enää yrittää nähdä vaivaa suhteen eteen?
Olemme olleet kumppanini kanssa yhdessä noin vuoden verran. Kaikki oli n. puoli vuotta aika hyvin, kunnes asiat alkoivat muuttumaan.
Ensimmäiseksi;
Minua on pitkään vaivannut kyllästyminen suhteeseemme josta kirjoitin Jodeliin pienen päähänpiston hetkenä. Asumme pienemmässä kaupungissa, joten ihmisiä on helpompi tunnistaa siellä kirjoitustyylin ja sijainnin perusteella. Purskahdin itkuun yhtäkkiä kun vietimme aikaa yhdessä ja hän kysyi mikä on. En pystynyt kertomaan itkun aihetta hänelle, joka johtuu suhteestamme ja sanoin kertovani myöhemmin kun rauhoitun.
Sitten hän otti esille sen, että minua vaivaa se, mitä olen kirjoitellut meidän suhteesta Jodeliin. Kysyin miten on mahdollista, että hän tietää siitä. Hän kertoi ja paljastui kirjesalaisuuden rikkomisesta ja oli käynyt lukemassa jodeliani varmistaakseen sen, olinko kirjoittanut tekstin sinne. Suutuin tästä sillä minulla on oikeus yksityisyyteen. Vaihdoin tämän jälkeen salasanan jotta hän ei pääsisi puhelimelleni ja sitten sanoi ettei meillä ole enää luottamusta...huoh. Pelottaa se, että hän olisi aiemmin käynyt puhelimellani salaa, vaikka sanoi tuota ekaksi kerraksi, kun epäili minua.
Toiseksi; Hän yleensä vähättelee ja haukkuu minua, jos epäonnistun jossain tai teen hänen mielestään jonkun asian väärällä tavalla. Olen sanonut hänelle tästä monta kertaa, että se ei ole kovin mukavaa ja itsetuntoni heikkenee tämän myötä. Hän sanoi että hänellä on taipumusta vihan hallinta ongelmiin, muttei kehtaa hakea siihen apua.
Kolmanneksi; Hän on painostanut minua kuntosalille. Hän sanoi että riitän hänelle juuri tällaisena, mutta tykkäisi treenatusta kropasta enemmän ja sitä olisi mukavampi ihailla. Tästä kerran suutuin hänelle ja lopulta hän sanoi että tee sitten mitä lystäät. En edes ole ylipainoinen. Tykkään liikkua muilla tavoilla.
Neljänneksi; Seksielämämme on välillä vähän siinä ja siinä. Se on toisinaan hyvää mutta kumppanilla ei enää usein seiso. En tunne nautintoa mutten kehtaa alkaa lisää sotkemaan asioita sanomalla hänelle tästä. Kerran hän halusi lopettaa seksin, koska hänelle tuli typerä ajatus. Kysyin mikä hänellä on ja sanoi että suuttuisin jos hän kertoisi minulle. Sitten lopulta aneluni jälkeen hän kertoi ajatuksensa siitä, että olen epäviehättävä, vaikka ajatus ei oikeasti muka ole todellinen vaan tuli sillä hetkellä. Minulle tuli tästä paha mieli.
Siinä nyt jotain esimerkkejä suhteemme epäkohdista, jotka haluaisin kyllä vielä pelastaa, mutta en tiedä jaksanko yrittää tämän jälkeen. En tiedä miksi tämä on mennyt tähän suuntaan, kaikki oli toisin vielä jonkin aikaa sitten. Suhteessamme kyllä on myös hyviä puolia paljon mutta nuo vain ottavat päähän ja riitely myös. Onko suhteellamme vielä tulevaisuutta vai vain joku kriisivaihe meneillään joka menee joskus ohi? Kumppanin kanssa suhde tuntuu nyt paljon etäämmältä. Harmittaa, koska kaikki oli ennen hyvin. Muilla samoja kokemuksia?
Kiitos, jos vaivauduit lukemaan ja vastaamaan tänne asti:)
Kommentit (2)
Herran jumala sentään, eihän tuossa ole mitään syytä jäädä suhteeseen! Vielä noin lyhyt suhde ja nyt jo tuollaisia ongelmia, teillä pitäisi olla kuherruskausi vielä täysillä päällä.
En jatkaisi. Tuossa on liikaa kaikkea mikä on pielessä.
🇺🇦🇮🇱