Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi aikuista, 400e ruokamenot kuukaudessa. Onko paljon?

Vierailija
02.07.2024 |

Syödään ihan monipuolista kotiruokaa ja joskus herkkuja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuon on vähän, enkä välttämättä ihan usko, että noin vähällä selviätte. Ehkä vähän kalahti tuo monipuolinen sana, että pystyykö tuolla rahalla siihen. 

Vierailija
2/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko paljon on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön minulla menee jo 350 euroa yksin ruokaan kuukaudessa.

Vierailija
4/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan  iisit minusta nuo menot 2 tienaa/ syö.

Vierailija
5/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan kohtuullinen summa kahdelta aikuiselta. Tuolla saa summalla saa tehtyä kyllä monipuolista kotiruokaa kahdelle hengelle. 

Vierailija
6/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 hengen perheessä noin 450e/kk.

Vierailija
7/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan riippuu paljon siitä, että valmistatteko monipuolisesta ruuoasta iste suurimman osan vai syöttekö paljon myös ulkona?  Kuinka paljon menee esim työpaikkaruokailuihin vs. muuhu syömiseen. - Ei 400€/ kuukaudessa ole erityisen paljon kahdelta mutta jos tarve olsi niin varmasti pärjäsi vähemmälläkin mutta enempi itse tehden ja vaivaa nähden ja valmiudella syödä samaa ruokaa useampana päivänä.

Sinkkumies

Vierailija
8/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön minulla menee jo 350 euroa yksin ruokaan kuukaudessa.

Syötkö lohtuusi ja suruusi ja alakuuloosi?

Ei minulla 2. työttömällä ole varaa laittaa ruokaan 350€/ kuukaudessa!.- Työttömänä onneksi on aikaa työnhaun lomassa suunnitella syömistään paremmin mutta itsekin tiedostan, että työttömyys tekee elämästä harmaata ja sitä huomaamattaankin saattaa eksyä jääkaapille.

Vierailija
9/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ihmiset kyselee tällaista? Suhteita ne menit tuloihin, kai sinä itse tiedät mitä ruokia ostat . Jollekin tuo on paljon, jollekin vähän.

Itse en seuraa paljonko meillä menee ruokaan, käydään molemmat kaupassa ja ostetaan mitä mieli tekee. Olenkin sanonut että pihistetään sitten jostain muusta kuin ruuasta, täytyyhän ihmisen syödä hyvin.

Vierailija
10/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 400 - 500 euroa kuukaudessa ja aina eväät töihin. Työpaikkaruokala lopetti ja sen jälkeen mahdollisuus muuhun poistui samalla. Ollaan siis samassa työpaikassa molemmat. Ulkona käymme syömässä ehkä kerran kuukaudessa. Loma-aikoina toki useammin. Pyrimme syömään monipuolisesti ja koska emme ole kokeneet summaa liian suureksi niin ei ole ollut tarvetta säästellä.

Ei ole enää lainoja maksettavana eikä tosiaan lapsia kiristämässä taloutta vaan ainoastaan kahden työssäkäyvän talous. Suuri säästö tulee myös autottomuudesta.

Vierailija
11/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ihmiset kyselee tällaista? Suhteita ne menit tuloihin, kai sinä itse tiedät mitä ruokia ostat . Jollekin tuo on paljon, jollekin vähän.

Itse en seuraa paljonko meillä menee ruokaan, käydään molemmat kaupassa ja ostetaan mitä mieli tekee. Olenkin sanonut että pihistetään sitten jostain muusta kuin ruuasta, täytyyhän ihmisen syödä hyvin.

Minusta nämä tällaiset "typerät kysymykset" ovat ainakin tosinaan ihan piristäviä. - Sitä aina tosinaan kun saa itsensä kiinni miten sitä elääkään -siinä ja tässä- ihan omassa kuplassa ja luulossaan, eikä ihan aina täydy mennä ääripäähän, kun jo riemastuu. 

Mutta kyllä minä olsin kuullut ihan mielelläni, että millaisia ruokia ex-ministeri ja pitkäaikainen kansanedustaja Sari Sarkomaa (kok) loihtii kun hän parisen vuotta sitten julksiesti julisti. kuinka: Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat.(https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…). - Ehkä noista resepteistä olisi voinut oppia moni vähemmän yksinäinenkin

Uskovainen mies

Vierailija
12/12 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko paljon on.

Paljon? Asun yksin ja ruokamenot 300 e/kk.  Tietenkin kaksi kuluttaa suhteessa vähemmän kuin yksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan