Miten kauan uskot ihmiskunnan säilyvän?
Itse en usko edes 1000 vuoteen. Eli oman uskomukseni mukaan ihmiskuntaa ei ole enää olemassa vuonna 3000 jaa. Joko ilmastonmuutos, sodat, superpandemia tai tekoäly tai ne kaikki yhdessä ovat tuhonneet ihmiskunnan. Eli ihmiset itse ovat aikaansaaneet oman tuhonsa. Aika ironista.
Kommentit (67)
jos käy tuuri, niin ensi joulu jää näkemättä. ilmastosekoilu ei ole totta, supertaudit ei totta, vaan hoidot tekee tuhon, tekoäly saattaa pitää paikkansa ainakin osana ihmiskunnan tuhoa. hyvää loppu kesää, jos loppua nähdään :)
Loppu tulee 2060 viimeistään euroopassa asuville Jäätiköt sulaa joten ruuan tuotanto loppuu koske meriveden pinta nousee 3 metriä. 6 miljardia ihmistä kuolee sitten aika pian. jotkut voi selvitä jos asuvat vuoristoissa ja osaavat kasvattaa oman ruokansa.
Mitä väliä, en ole enää paikalla silloin
Tuskin kaikkia ihmisiä saadaan hengiltä mutta tämänkaltainen sivilisaatio voi kyllä hävitä nopeastikin.
Joitain satoja vuosia. Ydinkonflikti eskaloituu riittävästi kun lämpenevä ilmasto saa aikaan massavaelluksia ja muuta poliittisesti epävakauttavaa.
Ihmisen perimä on jo niin rispaantunnut että tutkioiden mukaan kuusi sukupolvea on muistaakseni arveltu maksimiksi. Toki kaikki voi päättyä lyhyeenkin jos Jesse saapuu pian, luoden sitten uudet taivaan ja uuden maan, kussa eletään taas vähän paremmassa hapessa tuhat vuotta
Tulevaisuutta on vaikea ennustaa. Kyllä se joissakin muodoissa elää vielä tuhansia vuosia ellei tule jotain suurta katastrofia ison taivaankappaleen muodossa, parantumatonta prionitautia joka leviää kuin flunssa tms.
Jos ihmiset selviää tuhansia vuosia niin kehitys on varmaan lähtenyt jo eroamaan nykyisistä ihmislajeista keinotekoisen kiihdytetyn evoluution avulla. Tai sitten ihmiskunta on pudonnut takaisin menneisyyteen taisteleviksi apinoiksi tai tiettyyn ilmansuuntaan kumarteleviksi vuohipaimeniksi.
Ihmiset on ylllättävän sitkeitä ja keksiliäitä. Säilyvät, mutta populaatio voi vähentyä.
Aivan samantekevää miten ihminen itse toimii, sillä tulossa on taas kerran auringon mikronova. Jo monta vuotta sitä ennen voi sähköverkko tuhoutua, jos aurinko päättää lähettää leimauksen suoraan tänne päin. Kukin voi miettiä, mitä sähköverkon häviäminen merkitsee nykyiselle ihmiskunnalle.
Jos haluat tietää lisää, katso esim.
Ihminen ei tätä kehitystä voi muuttaa mitenkään. Useimmat kuolevat, kun pahin tapahtuu viimeistään 2040-luvulla, hyvä jos muutama miljoona ihmistä jää henkiin. Heidän pitää sitten ruveta rakentamaan yhteiskuntaa alusta lähtien.
En laske itseäni joukkoon, koska olen jo yli 60 enkä pystyisi sellaiseen kovaan elämään. Nuorten on silloin pakko pystyä, ja toivon heille hyvää.
Eikös se joku sokea ennustaja, joka on ennustanut tähänkin saakka kaiken oikein, ennustanut maailmanloppua vuosisadalle 2300?
Ihminen on selvinnyt jo niin monesta katastrofista, jääkaudesta, myyttien mukaan myös monesta vedenpaisumuksesta, nälänhädästä, että luulen joidenkin ihmisten selviävän myös seuraavasta katastrofista. En edes yritä väittää, että se olisimme me länsi eurooppalaiset, kun onhan noita viidakko-olosuhteisiin sopeutuneita alkuperäiskansoja vielä jonkin verran.
Toisaalta uskon, että maapallon seuraavan sivilisaation perustavat nelisormimangustit, ja hitto niiden arkeologit kaivavat kummallisia jäännöksiä maasta, apinaihmisiä joiden vierellä tai päällä on hämmentäviä silikonityynyjä.
Ihmiset pärjää jatkossakin vain paremmin ja paremmin. Ilmastonmuutos lisää kasvien kasvua eli auttaa ravinnon tuotannossa ja varsinkin täällä pohjoisessa se on meille ainoastaan hyväksi & tekoälykin vain helpottaa ihmisten elämää - maailma olisi loppunut jo aikoja sitten jos kaikkia tuomiopäivän profeettia olisi uskottava.
Vierailija kirjoitti:
Aivan samantekevää miten ihminen itse toimii, sillä tulossa on taas kerran auringon mikronova. Jo monta vuotta sitä ennen voi sähköverkko tuhoutua, jos aurinko päättää lähettää leimauksen suoraan tänne päin. Kukin voi miettiä, mitä sähköverkon häviäminen merkitsee nykyiselle ihmiskunnalle.
Jos haluat tietää lisää, katso esim.
Ihminen ei tätä kehitystä voi muuttaa mitenkään. Useimmat kuolevat, kun pahin tapahtuu viimeistään 2040-luvulla, hyvä jos muutama miljoona ihmistä jää henkiin. Heidän pitää sitten ruveta rakentamaan yhteiskuntaa alusta lähtien.
En laske itseäni joukkoon, koska olen jo yli 60 enkä pystyisi sellaiseen kovaan elämään. Nuorten on silloin pakko pystyä, ja toivon heille hyvää.
Ylempää linkkiä ei ole päivitetty vuosikausiin (puhutaan tulevista päivityksistä 2020), jälkimmäinen on selvästi jonkinlainen bisnes. Onko sulla jotain kunnollista, tutkimuksiin nojaavaa lähdettä jossa noita mahdollisia seurauksia avataan?
Aika optimistinen arvio aloittajalta. Itse veikkaan, että ihmiskunta on hävinnyt maapallolta 2100 mennessä ilmastonmuutoksen tehdessä planeetan elinkelvottomaksi lajillemme. Ilmastonmuutos on tosin jo nyt edennyt odotettua nopeammin, joten tuho voi olla edessä parinkymmenen vuoden sisälläkin. Myös ydinsota saattaa pyyhkäistä ihmisen tältä planeetalta jo paljon aiemmin...
Vierailija kirjoitti:
Loppu tulee 2060 viimeistään euroopassa asuville Jäätiköt sulaa joten ruuan tuotanto loppuu koske meriveden pinta nousee 3 metriä. 6 miljardia ihmistä kuolee sitten aika pian. jotkut voi selvitä jos asuvat vuoristoissa ja osaavat kasvattaa oman ruokansa.
Mihin se pohjoisnapajäätiköltä sulanut vesi nousee? Mitä siihen sanoo Arkhimedes?
Laittomuuden aika,kaikki on väärinpäin.Kun totuus jo vaiennetaan aika käy vähiin.
Viikon vielä. Sitten kuollaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Merivirrat vie sitä etelään lämpimämmille merille, niin kuin ennenkin. Se viilentää merivesiä yleisesti. "Loput" menee nostamaan pohjaveden korkeutta, ja kuivuneisiin joenuomiin.
Tämän vuosisadan loppuun mennessä on tuhoutunut. Siitä pitää huolta ihmisten ahneus,itsekkyys ja viha. Ihmiskunta on jo nyt pahasti rappeutunut.
Tuskin edes tämän vuosisadan loppuun. Eiköhän Venäjä ja Pohjois-Korea tee tämän planeetan asumiskelvottomaksi hyvin pian.